استاد فاطمی نیا: آیت الله بروجردی بر فقه اهل تسنن به اندازه فقه شیعه تسلط داشت

پنجاه و چهارمین سالگرد رحلت آیت‌الله العظمی بروجردی(قدس سره)، شب گذشته با حضور مراجع و علما و سخنرانی استاد فاطمی نیا در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین در مراسم بزرگداشت پنجاه و چهارمین سالگرد رحلت این مرجع بزرگ تقلید، آیت الله وحید خراسانی، آیت الله جعفر سبحانی، آیت ‎الله سید محمد علوی گرگانی، آیت‎الله امینی، آیت‎الله حسینی بوشهری، نمایندگان بیوت مراجع دیگر، مقامات کشوری و مردم قم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا که سخنران مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله العظمی بروجردی بود، درباره این مرجع بزرگ گفت: آیت الله العظمی بروجردی مرجعی تمام عیار بود. این عالم ربانی متخصص درجه یک علم رجال بود و در علم کلام، فلسفه و اصول تبحر ویژه داشت.

استاد اخلاق حوزه در ادامه عنوان کرد: یکی از امتیازات این عالم بزرگوار این بود که فقه اهل تسنن را به اندازه فقه شیعه می دانست. برخی از روایات ما ناظر بر فقه اهل سنت است و لذا آیت‎الله بروجردی با دانشی که از فقه اهل تسنن هم داشت همانند فقه شیعه از این روایات بهره کافی را می‎برد.

استاد فاطمی نیا گفت: سعادت عظیم عبارت است از تکمیل نفس ناطقه، که از دو طریق برهان و استدلال؛ و ریاضت و مجاهده می توان نفس ناطقه را کامل کرد. و آیت الله العظمی بروجردی از هر دو راه برای تکمیل نفس ناطقه استفاده کرد.

وی همچنین عنوان کرد: آیت الله بروجردی یک فیلسوف به تمام معنا بود، اما کراماتی نیز داشت. و اگر به برخی از این کرامات اشاره کنیم، برخی ها می گویند با عقل تطبیق ندارد و به همین خاطر بنده از بیان آن ها صرف نظر می کنم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عماد IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    12 4
    عشق منه حاجاقا فاطمی نیا.