دو نفر از نماینده های مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان حرف زدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عبدی نماینده خرم آباد گفت: در ابتدای تشکیل کابینه وقتی دکتر قاضی زاده هاشمی به عنوان وزیر پیشنهاد معرفی شدند احتمال می دادم که با ایشان مخالفت کنم. اما اکنون بعد از خواندن برنامه های ایشان تصمیم گرفتم موافقت کنم

او گفت: بهداشت و درمان دارای چالش های بسیاری است؛ نابسامانی در خدمات درمانی دولتی در سرتاسر کشور. رهاشدگی بخش درمان خصوصی. عدم تخصیص منابع مالی به بخش بیمه و مواردی از این دست چالش هایی جدی است که مردم تاوان آن را پس می دهند. من اعتقاد دارد بیش از ۷۵ درصد از بار هزینه درمان را مردم از جیبشان پرداخت می کنند. 

نماینده خرم آباد گفت: در قسمت هایی که مردم نیاز به حمایت دارند مردم از جیبشان پرداخت می کنند. مشکلات بهداشت و درمان را در مراجعه مستقیم مردم به صورت عینی لمس کرده ایم. سالیان متمادی مجلس با حوزه درمان چالش دارد. 

او گفت: مشکل نظام سلامت ما کمبود منابع علت اصلی نیست. چالش اصلی بودجه است؟ به نظر من اگر همه پول نفت را بدهیم باز هم مشکل حل نمی شود. چه برسد به ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها.

عبدی گفت: منابع و کادر درمانی خوبی در کشور داریم. مشکل ای حوزه مدیریت است. مشکل کمبود شدید مدیریت جهادی در نظام بهداشت و درمان کشور است. امام می فرماید ملاک در مدیران تعهد و تخصص است. 

عبدی به تعداد موافقان هاشمی در مجلس اشاره کرد و گفت: ۱۷۵ نفر از نماینده ها برای موافقت با هاشمی ثبت نام کردید. در کمیسیون فقط یک مخالف داشت.

او با برشمردن برخی خصوصیات گزینه وزارت بهداشت دولت یازدهم گغت: انتظار می رود آقای دکتر هاشمی با توجه به تخصص ممتاز و تجربه مدیریتی جهادی و تعهد به همراه برنامه منطبق بر قوانین بالادستی با رای بالا با هاشمی مقدمات بازسازی وزارتخانه را فراهم کنید. 

موافق دوم احمدی لاشکی، نماینده چالوس بود. او گفت: اداره کردن وزارت بهداشت و درمان از ویژگی های خاصی برخوردار است. متاسفانه نگرانی هایی امروز در زمینه درمان وجود دارد. اما چرا امروز هاشمی را قبول داریم؟

احمدی لاشکی گفت: می داتیم ۷۵ درصد از عوامل تاثیرگذار بر سلامت خارج از حوزه وزارت بهداشت است.

نماینده چالوس چند سوال مطرح کرد: چرا پزشک خانواده باعث سردرگمی مردم شده است؟ چرا قیمت اقلام دارویی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش می یابد؟ چرا پزشکان تمام وقت پراکندگی جغرافیایی ندارند؟ علت فاصله شدید درآمدی بین پزشکان بیش از ۱۰۰ برابر کجای دنیا وجود دارد؟ چرا پدیده زیر میزی در حال افزایش است؟

او سپس گفت: آقای دکتر هاشمی امده است تا به این سوالات پاسخ دهد. آمده است بگوید چرا دفترجه بیمه روستایی متاسفانه مایه رسوایی کدام مرکز درمانی از مردم می پذیرد. آمده است بگوید بیمه یک صنعت است. آمده است تا به عدم تناسب هرم پزشک و پیراپزشکان و پرستاران خاتمه دهد. 

نماینده موافق گزینه وزارت بهداشت دولت تدبیر و امید گفت: دکتر هاشمی تعهد، تخصص و مدیریت را دارد. در حوزه مدیریت ۴ سال مشاوره وزیر بهداشت بوده است. در جنگ ۳۳ ماه در جبهه ها جضور داشته است. جانباز است. برادر شهید است. مدیریت ایشان را در ایان جهاد سازندگی در سال ۶۱-۶۲ فرمانده و مدیری لایق بود که مدیران لایقی تربیت کرده اند

او گفت: انچه که ایشان در برنامه اش آورده است نشان از مدیریت است؛ فوری، افق چشم انداز و دولت یازدهم. این نشان از مدیریت است. 

۴۷۴۷

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =