نمایندگان مجلس از صبح فردا فقط 15 ساعت برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی زمان دارند.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس از صبح روز دوشنبه کار بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت یازدهم را در صحن علنی مجلس با رسیدگی به کلیات کابینه آغاز کردند و هم اکنون نیز ادامه دارد.

این در شرایطی است نمایندگان از صبح امروز پس از شنیدن سخنان محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات را آغاز کردند.

پس از پایان سخنان وزیر پیشنهادی ارتباطات نوبت به وزیر پیشنهادی اطلاعات رسید و با آغاز جلسه نوبت عصر وزیر اطلاعات سخنرانی خود را آغاز کرد و هم اکنون نوبت به بررسی صلاحیت وزیر امور اقتصادی و دارایی رسیده است.

پیش از آغاز جلسات نمایندگان و اعضای هیات رئیسه بارها اعلام کرده بودند که جلسات رای اعتماد حداکثر تا عصر روز چهارشنبه به پایان می رسد و هم اکنون که با گذشت 4 جلسه از جلسات رای اعتماد تنها کار بررسی صلاحیت 4 وزیر آموزش و پرورش، ارتباطات، اطلاعات و اقتصاد به پایان رسیده و 14 وزیر پیشنهادی باقی مانده اند و از صبح امروز گمانه زنی ها درباره احتمال برگزاری جلسات علنی روز آینده در سه نوبت و رای گیری برای برگزاری جلسه علنی در روز پنجشنبه آغاز شده است.

حسین سبحانی نیا عضو هیات رئیسه مجلس گفته است براساس آیین‌نامه داخلی، مجلس در مجموع 31 ساعت زمان برای بررسی صلاحیت و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت، فرصت دارد، بنابراین باوجود اینکه تاکنون حدود 12 ساعت از این میزان استفاده شده و با جلسه 4 ساعته عصر امروز نیز به 16 ساعت خواهد رسید، بنابراین احتمال ادامه بررسی رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی فرداشب و پس از ساعت 18 نیز ادامه یابد. البته این موضوع باید در جلسه فردا به رأی نمایندگان گذاشته شود.

به این ترتیب نمایندگان با در نظر گرفتن 2 ساعت زمان باقی مانده جلسه علنی عصر امروز تنها 17ساعت برای بررسی صلاحیت 14 وزیر پیشنهادی امور خارجه، بهداشت، دادگستری، کشاورزی، دفاع، راه، صنعت، علوم، فرهنگ، کار، کشور، نفت، نیرو و ورزش زمان دارند.

/27295

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    6 0
    این مسئله ای که عنوان نمودید اشتباه است که مجلس تا کنون 14 ساعت زمان گذاشته برای بررسی صلاحیت وزرا. مجلس برای هر وزارتخانه حداکثر 1.5 ساعت زمان اختصاص می دهد که برای 18 وزارتخانه می شود 27 ساعت و رییس جمهور هم جمعاً 4 ساعت در ابتدا و انتهای مجلس زمان دارد که مجموعاً 31 ساعت می شود. پس تا اینجا رییس جمهور 2.5 ساعت و برای 4 وزیر نیز حداکثر 6 ساعت زمان گذاشته و هنوز برای 14 وزارتخانه باقی مانده 21 ساعت و برای رییس جمهور 1.5 ساعت زمان باقی است
    • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      7 0
      چه ناشناس پیگیری!