وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت:در جهت اجرایی شدن فرمان هشت ماده‌ای امام (ره) در صیانت از حقوق مردم و فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی همت کاملی در وزارت اطلاعات به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام سید محمد علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات در سخنانی که از روی متن قرائت می کرد، با بیان اینکه وزارت اطلاعات می تواند بخشی از نیازهای دستگاه های دیگر را تامین می کند، گفت: برای اداره این وزارت نیاز به بیرون نیست.

در حالی که در طول سخنان وی، نمایندگان بارها با احسنت گفتن همراه می شود،علوی در سخنان خود تاکید کرد: مرزبندی وزارت [اطلاعات] از جمله خودی و غیر خودی، فتنه و انحراف تابعی از مهندسی رهبر عزیز بوده و برای ما حجت شرعی است. اصل حمل فعل مسلمان بر صحت از پایه های راهبردی وزارت اطلاعات است.
وی در مورد رد صلاحیت خود برای انتخابات مجلس، گفت: رد صلاحیت من هیچ تاثیری در سربازی بنده برای نظام نخواهد داشت.
وی با اشاره به اظهاراتش با فقهای شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیتش، ادامه داد: این اقدام  بر اساس پرونده‌سازی دور از اخلاق و مقتضیات شرع بود. اعضای شورای نگهبان بعدها این را اعلام کردند اما ملاطفت و اظهار تاسف رهبری مرحمی شفا بخش بر این زخم بود. وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان این که نگاه اتوبوسی ندارد گفت: نه با اتوبوس بلکه با دوچرخه به وزراتخانه می روم. 

علوی که می گفت اصل ممنوعیت تجسس از پایه های بنیادین وزارت اطلاعات خواهد بود، خاطر نشان کرد: این جانب بر این باورم باید از کادرهای نظام از جمله نمایندگان مجلس خدمت کرد و از حاصل کار وزارت برای تصمیم گیری آنان استفاده شود.
وی با اشاره به تصویب قانون وزارت اطلاعات در دوره‌های اول مجلس، گفت: این حساسیت همچنین مورد توجه قرار گرفته و پس از تصویب قانون وزارت، ماده واحده‌ای به آن افزوده شد که شرط تحصیل در حد اجتهاد و چند شرط دیگر را در مورد وزیر اضافه کرده است و این نشان می‌دهد مجلس برای وزیر اطلاعات بیشتر به نقش راهبردی توجه داشته که تضمینی بر حرکت وزارت در چارچوب شرع، قانون و بر محور ارزش‌های اخلاقی باشد.
علوی تاکید کرد:شرط تحصیلات در حد اجتهاد برای وزیر به معنی اعمال نظر فقهی وی در وزارت نیست بلکه مشی فقهی رهبری در فرآیند فعالیت وزارت اثرگذار است و این شرط تحصیل در حد اجتهاد شرطی لازم برای درک و شناخت دیدگاه فقهی مقام معظم رهبری و اعمال آن در وزارتخانه است.
علوی با بیان اینکه آنچه ریاست‌جمهوری را به پیشنهاد این حقیر برای وزارت اطلاعات وا داشت استحضار ایشان از پیشینه من در ارتباط با ماموریت‌های وزارت اطلاعات بود، گفت:من در کمیسیون خاص تدوین قانون وزارت اطلاعات در مجلس حضور داشتم و هنوز جزئیات آن جلسات را در ذهن دارم.
علوی تاکید کرد:بنده در ادوار اول، دوم و چهارم مجلس مخبر و نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی بودم که کمیسیون تخصصی وزارت اطلاعات بود همچنین در مجلس هشتم نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی بودم که پیوند تنگاتنگی با بخشی از وظایف وزارت داشت. همچنین در سال‌های 68 تا 70 معاون نظارت و بازرسی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بودم که ماموریت‌های آن با بخشی از ماموریت‌های وزارت اطلاعات سنخیت دارد و سه دوره سه ساله ریاست عقیدتی سیاسی ارتش را بر عهده داشتم.
وی یادآور شد: پس از پیشنهاد من به عنوان وزیر اطلاعات از سوی آقای روحانی اضافه بر شناخت کلی که از فرآیند شکل‌گیری وزارت و فراز و فرودهای آن داشتم، در جلساتی با همه کسانی که دستی در وزارتخانه داشتند بر وضع وزارت اشراف کلی یافته و برنامه‌ خود را برای اداره این وزارتخانه تقدیم مجلس کردم.

علوی در ادامه در پاسخ به شبهه‌ای که از سوی منتقدانش مطرح شده بود و او را به دو نسخه‌ای بودن برنامه هایش که او از یکی از آنها خبر نداشته اند متهم کردند، گفت:یکی از این نسخه‌ها در واقع پیشنهاداتی بود که برای استفاده جهت تدوین برنامه تنظیم شده بود و آن را به اشتباه منتشر کرده بودند که این نسخه اصلا چارچوب برنامه را ندارد اما من در برنامه خود اهدافم را در ارتباط با سازمان وزارت و عناوین برنامه‌های اجرایی بازگو کردم.
علوی ادامه داد: در جهت تحقق جامه‌ی این موضوع مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغی رهبری، اجرایی شدن فرمان هشت ماده‌ای امام (ره) در صیانت از حقوق مردم و فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی همت کاملی در وزارت اطلاعات به کار گرفته خواهد شد.
وزیر پیشنهادی اطلاعات تلاش در جهت تعامل و هماهنگی با جامعه اطلاعاتی، دولت، رییس‌جمهور، ارائه مشاوره اطلاعاتی به مدیران نظام، افزایش اعتماد مردم به وزارت، عدم دخالت در حریم خصوصی افراد، نهادینه کردن امنیت پایدار بدون امنیتی کردن کشور و بکارگیری دیپلماسی هوشمندانه و پنهان در سیاست خارجی با کمک دستگاه مربوطه را از جمله رویکردهای ملی خود در مدیریت وزارت اطلاعات عنوان کرد.
وی درباره رویکردهای درون‌سازمانی خود در وزارت اطلاعات نیز تصریح کرد: حفظ جایگاه و نقش حاکمیتی وزارت اطلاعات در پرتو هدایت و رهنمودهای رهبری و در مرحله بعد حفظ استقلال وزارت و جلوگیری از تاثیرپذیری آن از جریان‌های سیاسی، تقویت نگاه ملی و فراجناحی، رعایت موازین شرعی، قانونی و اخلاقی در اقدامات اطلاعاتی، صیانت از پرسنل و سازمان در مقابل تهدید و آسیب حفاظتی، تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای، توسعه و حفظ سرمایه انسانی با آموزش مستمر، مهارت‌آفرینی و بهره‌گیری از فناوری و روزآمد کردن دستگاه در فرآیند اطلاعاتی و ایجا نشاط و امید در بین کارکنان از جمله این رویکردهاست.
علوی خاطرنشان کرد: اگر امروز در کشورمان امنیت حاصل شده ثمره مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت و سایر نهادهای امنیتی و انتظامی است. کارکنان وزارت از کلیت نظام در عرصه جنگ نرم حمایت می‌کنند و من از خداوند مسالت دارم که من را در حمایت از سربازان گمنام امام زمان (عج) یاری کند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهوازی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    72 3
    مگر قرار بر این نبود کسانی که در یک حوزه رد صلاحیت می شوند فقط در آن کار رد صلاحیت شدند و میتوانند در جاهای دیگر خدمت کنند چرا بعضی نمایندگان این اصل را فراموش می کنند؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    54 4
    احسنت -
  • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    56 4
    این روبوسی ها سیاسی است. همین.
  • باربارا IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    87 3
    امیدوارم یک فکر اساسی هم به حال فیلترینگ شدید در اینترنت کنند. از 100 سایت 98 تاش فیلتره!
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    22 5
    سید دوستت داریم
    • عباس EU ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      2 0
      سید هم دوستتون داره!واقعا آقای علوی نشانه ی آیه ی اشدا علی الکفار رحماء بینکم هست!با هم وطنا خوبه با دشمنای هموطنا دشمن!
  • مهشید A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    0 0
    حیف شد.