دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره نگاه دولت های نهم و دهم به پیشرفت علم و وظیفه دولت جدید در این مورد نوشته است.

عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در آغاز مطلبش نوشته است:
«یکبار دیگر باید درباره آمارهای پیشرفت علمی ما بررسی مجدد صورت گیرد. پیشرفت علمی بسیار مهم است. از نان شب هم واجب تر. آیا واقعا پیشرفت کرده‌ایم؟‌ چه قدر؟‌ چه اندازه با قله های پیشرفت علم در جهان فاصله داریم؟‌ آمار غلط، اگر غلط باشد، در اینجا بدترین زیان را برای ما داشته و دارد.
حقیقت آن است که دولت نهم و دهم دولت علم گرا نبود. آن روزی که رئیس دولت سابق ایستاد و گفت: مهندسی داریم که روی زمین را نگاه می کند و می گوید که در دل زمین چیست، باید یقین می کردیم که دولت یاد شده، اعتقاد به علم و دانش ندارد...»
این عضو فعال وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در بخشی از مطلبش نوشته است:
«اکنون که دولت جدیدی آمده است، و امیدواریم وزیرش به افراط فکر نکند و داستان قلع و قمع پیش نیاید، امید داریم در این بخش توجه ویژه صورت گیرد. از همه استفاده شود. در انتخاب استادان رفاقت و دوستی کنار گذاشته شده و سختگیری شود. این قبیل مطالب که مثلا بچه ده دوازده ساله انرژی هسته ای تولید کرده است یا این که فلان آدم عجیب، فلان داروی شگفت را درست کرده و مطالبی از این درست را کنار بگذارد. عقل خدادادی نعمت برزگی است.
باید کاری کنیم که بچه های ما برای علم به بلاد غربت نروند. باید کاری کنیم که بچه های ما باور کنند اینجا هم چیزی برای یاد گرفتن هست. حتی اگر شده استاد بیاوریم در اینجا و علومی را که ربطی به سیاست و پدرسوختگی و وابستگی ندارد را تقویت کنیم. این کار چه منعی دارد؟ خدا پدر قاجارها را بیامرزد که دارالفنون را با همین استادها درست کردند و اساس این علم جدید را در ایران گذاشتند. (آدم های وابسته به غرب را هم لعنت کند.)».
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    69 0
    علاوه بر واردات استاد باید خبر گزاری هم وارد کنیم دیروز مردم شهر زنجان بزرگترین تظاهرات محیط زیستی تاریخ ایران را برگزار کردند تا مسئولان خفته بیدار شوند ولی خفته تر از آنها صدا سیما و خبرگزاری ها بودند.
    • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      1 0
      بیچاره مردم زنجان که دارن تو سرب خفه میشن و اونوقت یه مشت آدم که ارزشی برا جون انسانها قائل نیستن به فکر منافع خودشون هستن....
    • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      0 0
      برو تو فیس بوک عکس هاش رو بگذار در ضمن میتونی عکس هارو برای خبرگذاری های خارجی ارسال کنید
  • لیلی A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    25 0
    اگر بگذارند
  • بی نام DE ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    26 0
    درود بر شرفت...
  • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    25 2
    نمی دانم چرا بعضی ها فکر می کنند که علم و دین در تضاد هستند!!!!
    • بی نام A1 ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      2 0
      شما خودت یه نگاه به اعلام عید فطر بیانداز . ستاره شناسها میگویند قمر فلان سیاره در فاصلۀ چند میلیون سال نوری از زمین(خورشید فقط 8 دقیقه با زمین فاصله دارد) فلان روز فلان مسیر را طی میکند بعد ماه که همین بغل است ما به سخنان اختر شناسان اهمیتی نمیدهیم ما که مسلمانیم هیچ ولی از دید یک ناظر خارجی این مساله چطور تفسیر میشود
    • محمد از بلفاست IE ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
      1 1
      واقعیت اینه که اختلاف در رویت هلال ماه ربطی به علم اختر شناسی نداره یعنی اینکه همه ی فقها کاملا قبول دارن که ماه دقیقا در یک زمان و یک تاریخ رصد میشه بلکه نوع اعلام رصد ماه یک امر فقهی هست که مورد اختلاف هست. برای مثال برخی فقها استفاده از تلسکوپ و ابزار های کمکی را برای دیدن هلال ماه مجاز نمیدونن و بعضی ها حتی دیدن هلال ماه از با هواپیما و از ماورائ ابرها را هم مجاز میدونن و لذا باید هلال ماه به طور بصری رویت بشه اما اینکه چطور رویت بشه و ایا استفاده از ابزار کمکی مجاز هست یا نه، این مسئله ای هست که موجب شده در اعلام دقیق عید فطر اختلاف بوجود بیاد.
  • ggd A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    8 51
    واقعا جای تاسف دارد ادبیات مورد استفاده این آقا متاسفم براش.
    • بی نام IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      2 0
      داداش یا نمیدونی تاسف چیه یا ادبیات سرت نمی شه!!! شما به لباس طرف نگاه نکن ببین حرفش چیه
    • اهوازی IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      1 1
      منظورت از ادبیات غلط اینه که سیاست رو کنار پدرسوخته بازی قرار داده؟ من با شما موافقم اصطلاح بهتر از پدرسوخته بازی برای سیاست هم میشود پیدا کرد
  • بی نام A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    9 0
    آقای جعفریان،بچه های ما برای زندگی بهتر به خارج می روند درس خواندن تنها راه پیش رویشان برای مهاجرت است. شما خودتان از امکانات این کشور با اولویت برخوردارید خبر از مردمی که از خانواده مقامات و مسئولین نیستند ندارید. جوانان میروند به جاهایی که به همه انسانها فرصت مساوی برای رشد و پیشرفت می دهند، سن، جنس، نژاد، مذهب، .........باعث ایجاد تبعیض نمی شود. چرا قبل ار انقلاب همه کسانی که برای درس خواندن می رفتند به ایران بر می گشنتد؟
  • بی نام A1 ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    4 0
    عقل خدادادی نعمت بزرگی است. آفرین
  • منصوری A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    0 5
    آقای جعفریان بی انصافید فقط کافیست تعداد دانشگاه های ساخته شده در دوره احمدی نژاد را مرور کنید تا موضوع روشن شود،در ضمن راه اندازی این تعداد رشته و درس بدون وجود استاد امکان پذیر بود؟؟ وجود کارشناسان ارشد و دکترا در دانشگاه های تازه تاسیس و افزایش ورودی به دانشگاه ها را نمی بینید؟
  • بی نام GB ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    3 0
    با این تیکه عقل خدادادی خیلی حال کردم همون چیزی که برخی نداشتند!
  • بی نام A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 0
    تابحال چنین عباراتی از ایشان نشنیده بودیم...پدرسوختگی....
  • بی نام A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 3
    استاد ادبیات و استفاده از واژه "پدرسوختگی"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وای به حال دانشجویان
  • بهار IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 0
    با یک گل بهار نمی شود شما امر به معروفت را انجام بده اما...