حضور یک خواننده پاپ ترکیه‌ای در جشنواره موسیقی مقاومت

مورات کیکیلی خواننده ترکیه‌ای امسال در پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت حضور می‌یابد و به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

سعید کرمی مدیر روابط عمومی پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت به خبرگزاری خبرآنلاین گفت:« بر اساس رایزنی‌های انجام شده حضور دو نفر از خواننده های خارجی در این دوره از جشنواره به قطعیت رسیده، که یکی از آن ها مورات ککیلی خواننده ترکیه ای است.»

ککیلی یکی از خواننده‌های موسیقی پاپ کشور ترکیه‌ است که با آلبوم «همین امشب می میرم» نامش سر زبان‌ها افتاد. نام این آلبوم برگرفته از نام یکی از شعر های ناظم جمت شاعر شهیر ترک است.

کرمی می گوید:« دلیل انتخاب و دعوت  مورات ککیلی نگاه ویژه این خواننده به بحث اسلام و مقامت ضدصهیونیستی است.»

ککیلی سال 1968 در شهر آدانا به دنیا آمده است.او پس از ایان دوره دبیرستان ابتدا با ساز پیانو آشنا می شود و پس از آن در سال 1991 به دوره‌های کنسرواتوار دولتی آدانا وارد می شود.  او  سال 1994 به استانبول می رود و یک گروه موسیقی تشکیل می‌دهد. نخستین آلبوم این خواننده هم در همان سال منتشر می شود.

کرمی معتقد است:«رویکرد و نگاه این خواننده کاملا همسو با بدنه فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی است. قطعاتی که این خواننده در مدح پیامبر اسلام پس از سفر حج اجرا کرده از جمله دلایل دعوت این ککیلی به این دوره از جشنواره موسیقی مقاومت است.»

ککیلی درباره سفر حج و تاثیر ان بر زندگی‌اش به موسیقی ما گفته بود:« نه تنها زندگی شخصی و خانوادگی، بلکه دنیای موسیقایی‌ام بعد از سفر حج دچار تحول شگرفی شد و تحت‌الشعاع قرار گرفت. بعد از این سفر معنوی من به این باور عمیق رسیدم که از دریچه موسیقی توجه انسان‌ها را به سمت محبت، دوستی و خدا می‌توان جلب کرد. بعد از این سفر به این یقین رسیدم که روزی ما دست خداست. من محتاج هیچ بنده‌ای نیستم و هرچه هست از آن خداست که مطلق برتر است. »

مدیر روابط عمومی پنجمین دوره از جشنواره موسیقی مقاومت؛ در پاسخ به اینکه چه نیازی به حضور خوانندگان دیگر کشورها در جشنواره امسال بود؟ گفت: «برای بسط و گسترش جشنواره  با هدف بین المللی شدن بحث مقاومت ، قرار بر این شد که نه تنها مقر برگزاری این دوره از جشنواره، تهران باشد، بلکه چهار استان دیگر میزبان میهمانان موسیقی مقاومت باشند و همچنین میهمانانی از دیگر کشورها داشته باشیم.»

ککیلی در مرد رژیم صهیونیستی هم گفته:«من با رفتار اسراییلی‌ها کاملا مخالف هستم و فکر می‌کنم آنها با اتحاد مسلمان‌ها مشکل دارند اما از این بی‌خبر هستند که ارتباط ما با خدا آنقدر محکم است که نمی‌توانند به آن لطمه بزنند. من حتی از هیچ‌کدام از محصولاتی که توسط اسراییل یا شرکت‌های وابسته به آنها تولید شده باشد استفاده نمی‌کنم و به دیگران هم چنین توصیه‌ای را می‌کنم.»

او از پنجمین جشنواره جشنواره موسیقی مقاومت  به عنوان نخستین گام برای بین المللی کردن این رویداد نام برد و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده این جشنواره به شکل گسترده‌تری برگزار شود.»

مسئولان جشنواره به گفته کرمی در حال رایزنی با یک خواننده لبنانی هم هستند. پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت با حضور گروه‌های داخلی و خارجی، در سبک‌های مختلف موسیقایی از 23 تا 26 مردادماه سال جاری در مجموعه برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    5 0
    معروف ترین اهنگ این خواننده "بو اقشام اولوروم،کیم بنی توتاماز،سن بنی توتاماز یعنی من امشب می میرم و کسی نمیتونه جلوی منو بگیره.تو هم نمیتونی جلوی منو بگیری..... این آهنگ حدود 10 سال پیش جایزه گرفت و خیلی قشنگ بود