رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: رسما اعلام می‌کنم که سفری توسط همسر و فرزند آقای بقایی به نیویورک اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی پورمختار رئیس کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: کمیسیون اصل 90 سال دوم فعالیت خود در مجلس نهم را با نگاه به سیاست‌های اصولی که در این دوره اتخاذ کرده‌ایم، آغاز می‌کند که یکی از این سیاست‌ها اطلاع‌رسانی فعالیت کمیسیون اصل 90 در مورد پرونده‌های خاصی است که لازم است به اطلاع مردم برسد. البته کمیسیون اصل 90 در طول یکسال گذشته در مورد عملکرد خود همواره به رسانه‌ها پاسخگو بوده است.

اهم سخنان رئیس کمیسیون اصل 90 در ادامه می آید:

  • حدود 1300 پرونده از مجلس هشتم به ما ارث رسیده است که کمیسیون اصل 90 تاکنون بیش از 700 پرونده از آن را مورد رسیدگی قرار داده و بقیه در دست رسیدگی است. همچنین در طول یکسال گذشته حدود 4300 شکایت واصل شده است که به این دلیل که بتوانیم به تمام این پرونده‌ها به موقع رسیدگی کنیم، بر مبنای نوع شکایات از دستگاه‌های مختلف یک سازماندهی انجام دادیم و 6 کمیته شامل کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی، فنی و اقتصادی، سیاسی و نظامی، قضایی، مجلس و امور ویژه و کمیته مبارزه با فساد اقتصادی و ارتقای سلامت اداری تشکیل دادیم.
  • همانطور که تاکنون این اطلاعات در مورد کاندیداها و همچنین برخی افراد در کابینه پیشنهاد شده دولت یازدهم به مسئولین و نمایندگان ارائه شد، بر اساس سوابقی که از این افراد وجود دارد، اطلاعاتی را استخراج کردیم که مربوط به تمام وزرای پیشنهادی کابینه نیست و راجع به 4 تا 5 نفر از وزرای پیشنهادی می‌شود و این اطلاعات به سابقه عملکرد این افراد بر می‌گردد. البته الزاما به معنای سابقه منفی نیست، اما آن چه را که در بانک اطلاعاتی کمیسیون راجع به این 4،5 وزیر پیشنهادی داشتیم، در حال رسیدگی است و به مجلس منعکس می‌شود.
  • کمیسیون اصل 90 در پرونده‌هایی مربوط به شکایت از دولت قبلی به وظیفه خود عمل می‌کند و اتمام دولت تاثیری در ادامه رسیدگی به آنها ندارد.
  • گزارشهای مربوط به منابع طبیعی و زمین‌خواری، صادرات و واردات، معوقات بانکی، نظارت بانکها و نوسانات ارزی از جمله پرونده‌هایی هستند که پس از اتمام رسیدگی در صحن علنی قرائت خواهد شد.
  • درباره پرونده شکایت قاضی‌پور از دولت در خصوص همراهان معاونین رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک، پس از شکایت آقای قاضی‌پور این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت و نتیجه رسیدگی‌های کمیسیون با مهر نامه محرمانه به شخص آقای قاضی‌پور ارجاع شد، اما با اینکه کمیسیون این گزارش را تنها به آقای قاضی‌پور اعلام کرده بود، اما این نامه سر از 2 سایت خبری درآورد که ما در این باره از سایتها سوال کردیم و آنها هم پاسخی به ما ندادند، لذا مجبور شدیم در دادستانی به جرم افشای نامه محرمانه از این سایت‌ها شکایت کنیم.
  • پس از اینکه آقای بقایی سفر همسر و فرزند خود را تکذیب کرد، ما به صورت جدی ورود کردیم و از پلیس گذرنامه که زیرمجموعه‌ای از پلیس امنیت است و همچنین وزارتخانه استعلام کردیم که وزارتخارجه اعلام کرد ویزاها صادر شده است و سپس پلیس گذرنامه پاسخ داد که همسر و فرزند آقای بقایی تا مرحله عزیمت مراجعه کرده‌اند، اما بنا به دلایلی به این سفر نرفته‌اند. بنابراین بنده اینجا رسما اعلام می‌کنم که در این خصوص سفری توسط همسر و فرزند آقای بقایی به نیویورک اتفاق نیفتاده و کمیسیون این موضوع را به عنوان یک امر شجاعانه اعلام می‌کند که هر جا اشتباهی در گزارش کمیسیون باشد، آن را تصحیح خواهیم کرد. لذا این قسمت از گزارش نیز تصحیح شد. البته از آنجا که این گزارش به صورت علنی مطرح نشده بود و قرار نبود که رسانه‌ای شود، ما اطلاعیه‌ای ندادیم، اما در اینجا این موضوع را تصحیح می‌کنم.
  • یکی دیگر از پرونده‌های در دست بررسی در کمیسیون اصل 90 مربوط به تهاتر 74 هزار میلیاردی بدهی دولت است که این موضوع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و گزارش آن هم ارائه خواهد شد. همچنین در زمینه شکایتی در مورد مصوبات ستاد ویژه تدابیر اقتصادی داشتیم که برخی از مصوباتی که این ستاد در دوره قبل داشته است بر خلاف قانون بوده و شکایاتی از سوی نمایندگان در این زمینه مطرح است. همچنین در کارگروه بانک جلسات زیادی با حضور مدیران‌عامل بانکها و رئیس کل بانک مرکزی داشتیم که یکی از موضوعات این جلسات درباره عملکرد شعبات و بانک‌ ها بود. لذا یک سامانه‌ای در بانک مرکزی و با کمک معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات درست شد و اکنون این سامانه فعال است و تسهیلاتی که گرفته می‌شود از سوی این سامانه رصد خواهد شد که در کجا هزینه می‌شود.

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    2 0
    آقای پور مختار یادت نرفته که نماینده مردم کدام شهرستانی ؟ قول هایی که دادی چی شد ؟؟؟؟