علی کفاشیان می گوید مسئولان کمیته انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیدند هیچ راهی برای کنترل جو ورزشگاه ها غیر از کسر امتیاز نیست.

مهدیه جباری: علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ تاکید کرد امتیازهای کسر شده از تیم های استقلال و ملوان به دلیل توهین های طرفداران شان به این تیم ها برگردانده نمی شود. او درباره حکم صادره از کمیته انضباطی برای کسر امتیاز از تیم هایی مثل استقلال که تماشاگران شان در ورزشگاه به داور یا تیم و هواداران تیم های رقیب توهین کرده اند گفت:« به هرحال کمیته انضباطی این حکم را صادر کرده است و حتما برای این حکم استدلال های قانع کننده ای وجود داشته است. به هر حال باید به سمتی برویم که فضای ورزشگاه های کشور بهتر شود و این قدر شاهد توهین به افراد مختلف نباشیم.» اما فدراسیون کفاشیان استاد صدور این احکام است. احکامی که بیش از چند روز دوام ندارند . معمولا صادر می شوند تا خیلی زود از سوی کمیته استیناف لغو شوند. کفاشیان اما می گوید این بار از این خبرها نیست ؛«این طور که به من گفتند قرار نیست این امتیازها برگردد . قبل از صدور حکم بین کمیته انضباطی و کمیته استیناف بحث شده و به یک جمع بندی رسیدند که باید با این جو برخورد قاطعی شود. این طور که به من گفتند برای مهار شرایط چاره دیگری غیر از کسر امتیاز از تیم هایی که طرفداران شان رعایت نمی کردند را نداشتند. »

کفاشیان با اشاره به برنامه های اعلام شده از سوی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش هم گفت:« بحث های مطرح شده از سوی آقای سلطانی فر همان دغدغه های اصلی ورزش کشور است. بحث های مربوط به استقلال فدراسیون ها ، استقلال مالی و تصمیم سازی مجامع و فدراسیون ها در کنار فراهم شدن شرایط برای سرمایه گذاری هرچه بیشتر بخش خصوصی در ورزش دو تصمیم مهم هستند که می توانند به ورزش ما خیلی کمک کنند. البته نکته مهم این است که سلطانی فر سابقه مدیریت ورزشی دارد و این اشراف او به مشکلات ورزش کشور سبب شده تا او در برنامه هایش به این نکات توجه داشته باشد.»

او همچنین از تکمیل مدارک ایران برای میزبانی جام ملتهای آسیا سخن گفت و ادامه داد:« این مدارک ترجمه شدند و آماده ارسال هستند . در چند روز آینده مدارک را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا می فرستیم . در مرحله بعد باید نمایندگان مان را به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا بفرستیم تا در کارگاه آموزشی تهیه مدارک میزبانی حاضر باشند.»

ایران درحالی برای رسیدن به میزبانی بازی های جام ملتها تلاش می کند که رقیبانی جدی مثل عربستان ، کویت و امارات دارد . کشورهایی که از همین حالا کمیته های قدرتمندی را برای رسیدن به میزبانی راه اندازی کرده اند ؛« ما فعلا چنین کارگروهی نداریم و امور را کمیته بین الملل مان پیش می برد اما بعد از روی کار آمدن دولت حتما این کارگروه تشکیل می شود. در این کارگروه نیاز به حضور نمایندگان وزارت ورزش و چند وزارتخانه مسئول داریم البته باید چهره سرشناسی از میان ستاره های فوتبال مان هم در این کارگروه باشد. نیاز به یک تیم کاربردی داریم که بزودی تشکیلش می دهیم تا برنامه های مان را پیش ببرد.»

رئیس فدراسیون فوتبال سپس درباره شانس میزبانی ایران در این رقابت هم حرف هایی امیدوارکننده می زند. او خیلی قاطع می گوید میزبانی را برای ایران می گیرد. جمله ای که شاید بسیاری درباره اش تردید دارند:« ترسی نداریم. شانس ما از دیگر رقیبان مان بیشتر است. من خودم با عربستانی ها صحبت می کنم . لابی می کنیم تا آنها به نفع ما انصراف بدهند! شانس ایران از دیگر کشورها برای رسیدن به این میزبانی بیشتر است و اعتقادم این است که این توان را دارم تا میزبانی جام ملتها را برای ایران بگیرم. من این توان را در خودم می بینم!»

کفاشیان درپایان درباره برنامه های تیم ملی فوتبال هم گفت:« مشکلات مالی که هست اما از شهریورماه دیگر اردوهای مان را به طور مرتب برگزار می کنیم. با همه مشکلاتی که هست باید تیم را برای حضوری موفق در جام جهانی آماده کنیم. ما هم دوست داریم که حاصل تلاش مان در جام جهانی برای فوتبال ایران ماندگار شود. رسیدن به مرحله دوم بازی های جام جهانی هدفی است که کارلوس کروش در برنامه هایش طراحی کرده و ما هم برای این هدف تلاش می کنیم.»

4141 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    121 7
    دوستان ، اگه ميزباني رو بگيريم مسئولين مجبورند ورزشگاه بسازند و ميزباني هيچي هم برا ايران نداشته باشه ، حداقل ٤ تا ورزشگاه استاندارد برامون داره. خدا منه كفاشيان بگيره ميزباني رو .
    • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      10 32
      بله! و در ضمن خرج های هنگفت میلیاردی هم مجبورن بکنن که فشارش به مردم میاد. یه نگاهی به وضع اقتصاد و جی دی پی و ذخیره ارزی کشور بکنیم بعد از این تزها بدیم.
    • پارسا IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      58 33
      آقاي كفاشيان شما فقط بلدي با سردار لابي كني!!! امسال هم با كمك داوري و كسر امتياز به هر شكل ممكن مي‌خواي لنگ رو قهرمان كني ولي آخرش رو سياهيش مي‌مونه براي شما لنگ لياقت قهرماني نداره فقط كاري كنيد سقوط نكنه...!!
    • saeed IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      26 2
      شما فكر كن 1% ورزشگاه جديد بسازن.واسه ميزباني شهرهاي تهران،تبريز،اصفهان و مشهد انتخاب شدند.چون اين 4 تا شهر ورزشگاه دارن.ديگه خيلي بخوان بتركونن صندلي ها رو عوض ميكنن و شماره ميزنن
  • بی نام IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    28 99
    بهترین و منظم ترین رئیس فدراسیونتاریخ فوتبال ایران قطعا آقای کفاشیان هستند
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    آقای کفاشیان اگه میزبانی رو بگیری واقعا لیاقت خودت رو نشون دادی ...
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    37 34
    شوخی بزرگ کفاشیان با ای اف سی!
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    60 8
    جناب رییس فدراسیون فوتبال حتما سر حرفتان بایستید و از دیگر تیم ها نیز امتیاز کسر کنید که عدالت اجرا شود و یک سوال اگر تماشاگران تیم رقیب در بین تماشاگران و طرفداران یک تیم دیگر شعار بدهند اون موقع از کدام کسر امتیاز می شود
    • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      4 0
      در جواب سوال شما : کاملا مشخصه هر تیمی با تیم دیگری همچین کاری بکنه از استقلال امتیاز کم میشه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    چطور دو فصل پیش امتیاز پیروزی رو برگردوندید؟؟؟آها یادم رفته بود، اون موقع پیروزی سوگولی دولت بود ولی اس اس همیشه مظلومه
    • حامد IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      38 39
      شما یادت نمیاد بازیرو نیمه تمام گذاشت داور و سه بر صفر به سود حریف پرسپولیس، اعلام شد!!!
    • فرهاد IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      4 4
      شماها که به خاطر یک امتیاز اینجوری همه رو متهم میکنید یاد فصل 86-87 رو یادتون بیاد که پرسپولیس 6 امتیازش کم شد اما قهرمان شد....پس ساکت...
    • ناصر A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      6 6
      نه عزیزم شما یادت نیست بازی رو 2-0 باخته بودید دقیقه 91 بود بازی نیمه تموم موند شد 3-0 که تفاضل گلشم تو رده بندی محسوب نمیشه . قرار بود 3امتیاز هم از تیمتون کسر بشه که مستقیم میرفتید دسته یک ولی بخشیدن . کلا شما تو تحریف تاریخ ید طولایی دارید. ( میدونم مثل همیشه چاپ نمیشه )
  • علي EU ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    35 11
    باز از اون حرفها زد "من خودم با عربستانی ها صحبت می کنم . لابی می کنیم تا آنها به نفع ما انصراف بدهند!"
  • رضا IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    57 21
    آقای شادابیان اگه پرسپولیس و سپاهان بود بازم دفاع میکردی؟؟ چرا فصل قبل از داورتون دفاع نکردی این همه فحش خورد داوری رو کنار گذاشت؟؟ چرا هفته اول تیمها جریمه نشدن؟؟ بازم داد و فریاد رویانیان شما رو ترسوند!
  • saeed gonbad A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    هفته اول پرسپولیسیا فحاشی کردن 5 میلیون جریمه شدن !!بعد 3 تا دیگه 1 امتیاز از آقای حسن زاده پرسیدن چرا ؟گفت از هفته دوم شروع کردیم !!! این یعنی استقلال فدراسیون فوتبال
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    78 67
    چرا از اول لیگ اجرا نکردید تا به استقلال رسید اجراء شد...چرا فحاشی تراکتور سپاهان پرسپولیس ندیدین چرا رسول خطیبی بخاطر تهمتش جریمه نشد چرا این همه داوری تو هر بازی به ضرر استقلال میگیرن...چرا اول فصل به استقلال پول ندادن تا تیم بسته بشه...مثل اینکه خبریه قرار اینجوری جلوی قهرمانی استقلال بگیرن
  • هادی IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    22 11
    خیلی خوشمزه ای.......بی نمک
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    70 89
    هوادارای پرسپولیس هم فحاشی کنند امتیاز کم می کنید ؟؟!!!!
    • امير تبريز اوغلي A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      گاز بگير زبونتو.مگه پارسال نديدي كه سركار مديريت يادشون داد.در ضمن لنگي و فحاشي؟؟؟1!!1!!
  • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    53 6
    !!!!لابی با عربستان؟عربستان با هرکشوری لابی میکنه تا ما رو از دور به در کنه!واقعا از خوشحالی رنج میبرید ها !
  • مجتبي A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    59 2
    سلام. به نظر من تا وقتي به شخصيت تماشاگران توهين ميشود(مثل طرز بليط فروشي، مشخص نبودن صندلي هر نفر،برخورد امنيتي با تماشاگران و ...) اين مسايل درورزشگاهها وجود خواهد داشت.
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    13 0
    خیلی دلت خوشه کفاشیان عربستان؟؟؟؟؟عربستان به نفع بحرین که کاندیدای میزبانی هم نیست میره کنار ولی به نفع ایران نمیره کنار . درسته باید دشمنانمون هم دوست داشته باشیم ولی نباید دشمنایی مثل عربستان که همیشه خواهان شکست ایران هستند رو دوست بدانیم
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    14 0
    باشه حتما ای اف سی هم میگه بفرمایید الان قطر میزبانی جام جهانیرو گرفته کلی حرف در مورد حضور هم جنس گراها تو جام جهانی واسش در اوردند ما که تازه مشکل حظور زنان در استادیوم رو هم داریم
  • ساسان A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    12 80
    نه فدراسیون تو نه کمیته ی انظباطی نه داوران لنگی نه خبر آنلاین نه برنامه ی نود هیچکدومتون نمیتونین جلوی قهرمانی اس اس رو بگیرین به 3 دلیل 1 ما خدا رو داریم 2 ما امیر خان رو داریم و 3 هم هفت مقدس فرهاد جان هس فهمیدین پچاپ عزیرم بچاپ