آیت‌الله امامی کاشانی میزان فطریه و کفاره را اعلام کرد

مهر نوشت:

آیت‌الله امامی‌کاشانی در مورد زکات فطره و کفاره روزه امسال گفت: اگر قوت غالب برنج باشد، احتیاط مستحب محاسبه فطریه با قیمت برنج است که در تهران این مبلغ برای هر نفر معادل 150000 ریال است. اگر قوت غالب نان یا گندم باشد برای هر نفر 35000 ریال است.

وی افزود: مثلا برای یک خانواده سه نفری که قوت غالبشان برنج باشد میزان زکات فطره 450000 ریال و برای خانواده سه نفره ای که قوت غالبشان نان باشد میزان زکان فطره 105000 ریال خواهد بود.

امامی کاشانی میزان کفاره روزه برای کسی که مریض بوده و توان روزه گرفتن را نداشته و به هر حال عذرش موجه باشد، را برای هر روز 12000 ریال اعلام کرد. برای کسی که عمدا روزه خود را نگرفته باشد، نیز میزان کفاره روزه روزی 600000 ریال است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    15 0
    خییلی گرونه.بابت هر نفر ما ورشکست میشیم .چطور اینهمه پول فطریه میشه..خیییلی گرونه.برای ماها خیلی خیلی زیاده.
    • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      2 1
      والا راست میگی چه خبره
    • محسن IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      1 1
      اگر واقعا لستطاعت ندارید می توانید کفاره یک نفر را بین اعضا خانواده دست گردان کند . یعنی کفاره را به عضو خانواده خود که مستحق است بدهید و مثلا از کوچکترین فرد شروع کنید تا برزگترین بعد یک کفاره را پرداخت کنید.
    • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      3 1
      خدا و.کیلی وقتی یه مانتو میخری بالای صد تومن یه شلوار که کمکم 40 تومنه..وقتی پای دین پیش میاد گرونه؟!
  • محمد A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    9 3
    بنده امسال نتونستم روزه بگیرم چون کار ساختمانی میکردم کفاره روزی 60 هزارتومان از کجا بیارم
    • سید IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      10 6
      میتونی ندی خیلی هم مهم نیس وقتی نداری بدی
    • مسعود A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      4 5
      دوست عزیز از مرجع تقلیدتون بپرسید مطمئناً نسبت به شغل و کار شما حکم متفاوتی وجود دارد. التماس دعا.
    • سید A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      6 1
      با سلام هیچ حکمی در این مورد وجود نداره فقط افراد مریض و کسانی که روزه ضرر قابل توجهی براشون داره، اگر چاره ای نداشته باشن، واجبه که روزه نگیرن البته مسافر هم نباید روزه بگیره یه راه برای کسانی که کار سنگین دارن اینه که کار رو شبها انجام بدن و روزها استراحت کنن راه دیگه اینه که هر روز بعد از اذان صبح به شهر دیگه ای که حدود 25 کیلومتر از شهرشون فاصله داره برن و انجا روزه رو باز کنن این کار هیچ گناهی نداره و فقط بعدا باید قضای اون رو به جا بیارن ضمنا روزه نگرفتن گناه بزرگیه وما اجازه نداریم گناهامونو به دیگران بگیم ان شاء الله دوستانی که نمیدونستن توبه کنن و کفاره رو به صورت تدریجی پرداخت کنن و از سال بعد به این روش اقدام کنن تا خدای ناکرده مرتکب گناه نشن چون کوچک دونستن گناه ازخود گناه بدتره
    • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      1 6
      سید اینایی رو که گفتی خودت میتونی انجام بدی؟ کلاه شرعی میزاری سر دین؟
    • بنده خدا A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      4 0
      کار دلیل بر نگرفتن نمیشه. یه استاد دانشگاه داشتم میگفت من درس میدم کارم سخته بهم سخت میگذره نمیتونم بگیرم. روزه برای سختیه وگرنه که روزه نبود که عزیز دلم.
    • سید A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      0 0
      ترجمه:(ماه رمضان است كه قرآن براى راهنمائى مردم و نشانه هاى هدايت و فرق ميان حق و باطل در آن نازل شده ، پس آنكس كه در ماه رمضان در حضر باشد(در سفر نباشد)روزه بدارد، و آنكس كه بيمار يا در سفر باشد روزهاى ديگرى را بجاى آن روزه بگيرد، خداوند راحتى شما را مى خواهد نه زحمت ، هدف اين است كه اين روزها را تكميل كنيد، و خدا را بر اينكه شما را هدايت كرده بزرگ بشمريد و شايد شكرگذارى كنيد.) اگه دقت کنیم میبینیم که این آیه صراحتا این حکم رو بیان میکنه. البته جزئیات در احادیث اومده که با مراجعه به نظرات علمای دین میشه اونا رو فهمید. ضمنا نکته مهمی که اکثر ماها از اون غافلیم تو این آیه اومده:«خداوند راحتى شما را مى خواهد نه زحمت!» برخلاف چیزی که خیلی از ماها تصور میکنیم، واقعیت اینه که دین برای راحتی ماست!
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    11 1
    ما قوت غالبمون برنجه ولی در سال گذشته کمتر از کیلویی 5 هزار تومان میخریدیم!
    • سید A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      1 0
      با سلام فطریه به قیمت روز محاسبه میشه نه قیمت خرید؛ چون در واقع شما باید از اون غذایی که بیشتر مصرف میکنید(قوت غالب)، به مقدار یک صاع(حدود سه کیلو) به نیازمندان بدین. در صورتی که نتونین، معادل مبلغشو میدین به افرادی که به وکالت از شما این کار رو انجام بدن. ضمن آرزوی قبولی عبادات،پیشاپیش این عید سعید رو هم خدمت همه تبریک عرض میکنم.
  • علی شعبانی از ... A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 2
    ما قوت غالبمان سیب زمینی و تخم مرغ است چقدر باید بدیم ضمنا اگه یه وقتم برنج می خوریم از این برنج تایلندی های کیلویی 500تومنی که 50کیلویی یارانه ای دادن 25000 تومن ما 10تا گرفتیم تا 60سال دیگه هم همینه میخوریم
  • سید A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    2 0
    با سلام به عزیز گمنام! اولا عرض کنم آقا سیدی که اولین جوابو داد من نیستم ضمنا اینها کلاه شرعی نیست بلکه دید وسیع و گسترده و انعطاف پذیری احکام دین اسلامه خوبه به این آیه که درباره ماه مبارک رمضانه دقت کنیم: «شهْرُ رَمَضانَ الَّذِى أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْءَانُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَ بَيِّنَتٍ مِّنَ الْهُدَى وَ الْفُرْقَانِ فَمَن شهِدَ مِنكُمُ الشهْرَ فَلْيَصمْهُ وَ مَن كانَ مَرِيضاً أَوْ عَلى سفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللَّهُ بِكمُ الْيُسرَ وَ لا يُرِيدُ بِكمُ الْعُسرَ وَ لِتُكمِلُوا الْعِدَّةَ وَ لِتُكبرُوا اللَّهَ عَلى مَا هَدَاكُمْ وَ لَعَلَّكمْ تَشكُرُونَ»آیه185سوره بقره (ترجمه و توضیح در پیام بعد...)
  • سید A1 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    0 0
    دوستان درصورت ابهام میتونن با ایمیل بنده که آدرسش در کنار اسم اومده ارتباط برقرار کنن یا علی(سلام الله علیه)
  • مهران تبریزلی A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    1 0
    قوت غالب اکثر ایرانی ها برنج هستش-مگر اینکه تعریف دیگری از قوت غالب داشته باشند آقایان-ولی احتمالا اکثراً قیمت گندم رو می پدازند به عنوان فطریه-نمی دونم این درست هست یا خیر؟!
  • aa IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    مردم از صبح ميرن جون ميكنن براي اينكه خوراك روزانه بچه ها شون فراهم كنند اگه اين مقدار پول داشتن يه ذره برنج ميخريدن تا با خونواده خودشون بخورن - با اين وضعيت اسفناك مردم آيا كسي نمي بينه جالبه
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    0 0
    شما برای کفش و کلات اونم تاناکوراش در سال چقدر میدی؟!لخت که نمی گردی ..روزم چند روز دیگه گرون میشه لابد چون از ذخایر بدنت که به سختی جمعش کردی باید خرج کنی..
  • بی نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    1 0
    وای چه زیاد.... ما که رفتیم مهمونی :) به عهده صابخونه شد :)
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    خوب اونایی که ندارن واجب نیست بدن حتی میتونن فطریه هم بگیرن