سایت حزب موتلفه نوشت‬:

سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خبر مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تأسیس دانشگاهی بین المللی را در تهران به نام آقای دکتر محمود احمدی نژاد اظهار داشت: از مصوبات مهم و قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی این بوده است که مجوز تأسیس دانشگاه و مؤسسة آموزش عالی در تهران ندهند و لذا با تأسیس دانشگاه بین المللی امام خمینی رحمت الله علیه نیز در تهران موافقت نشد و مجوز آن برای قزوین صادر گردید. 

دبیر اسبق شورای عالی انقلاب فرهنگی طی یک یادداشت اختصاصی که در اختیار نمانیوز قرار گرفته است، افزود: آن مصوبه از این لحاظ اهمیت دارد که تراکم فعالیتهای علمی و اقتصادی در تهران، نه به نفع شهر تهران است که هم اکنون مواجه با ازدحام جمعیت و مشکلات عدیدة اجتماعی و امنیتی و فرهنگی و خدماتی است و نه به نفع شهرستانها که براثر توسعة نامتوازن ، در حال حاضر از تبعیض بین مرکز و شهرستانها رنج می برند. بنابراین استثنا کردن درخواست جناب آقای دکتر احمدی نژاد موجه به نظر نمی رسد و حکایت از نوعی اعمال نفوذ ایشان ، که ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر عهده داشته اند می کند و چنان اعمال نفوذی از ناحیة ایشان، که شعار عدالت مداری را انتخاب کرده بوده اند، برازنده نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر با یادآوری اینکه صدور مجوز تأسیس دانشگاه مستلزم طی کردن مراحلی است که در آیین نامة خاص آن مشخص شده است و این مراحل نمی تواند یک شبه طی شود ؛ خاطر نشان کرد: اعضای شورای عالی در مقام تصویب درخواست متقاضیان اند و نه کارگشایی برای خودشان؛ اگر قرار باشد هریک از اعضای شورای عالی مجوزی برای خود اخذ کنند و وزرا و معاونانشان و مدیران کل آنها ، که به لحاظ مقررات ، وظیفة بررسی درخواستهای مردم را در بارة تأسیس مراکز علمی و پژوهشی و نهادهای فرهنگی و بنگاههای اقتصادی و مراکز صنعتی و تولیدی.... به عهده دارند، نیز مجوزهایی برای خودشان در میان دوران مسئولیتشان یا در انتهای آن ، مثلا به عنوان پاداش و تقدیر صادر کنند ، این تلقی در اذهان عام و خاص قوت می گیرد که گویی دولت و اقتدار آن و نفوذ مقامات آن، از صدر تا ذیل، همه برای جلب منافع شخصی و جست و جوی طعمه است! و چنان مباد!

وزیر اسبق ارشاد اسلامی افزود: البته هیچ اشکالی وجود ندارد که آن مقامات محترم پس از دوران مسئولیت و نفوذشان مانند احدی از مردم درخواست خود را به مراجع مسئول ارائه دهند و نیز با توجه به سابقة خدمات ارزنده شان از پشتوانة مثبتی برای کسب مجوز هم برخوردار باشند. از این رو، توقع از جناب آقای دکتر احمدی نژاد این است که با شهامت، آن مصوبة مظنون قبلی را رها کنند و برای رسیدن به نیت خدمت علمی و موفق در آینده ، به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه، درخواست صدور مجوز تأسیس دانشگاه بین المللی را بنمایند و اجازه دهند مراحل بررسی مختلف در وزارت علوم و سپس شورای عالی انقلاب فرهنگی طی شود.

۱۷۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    36 1
    خوب شد شما گفتی اگر نه کسی نمیدونس!!!!!!!!!!!!
    • مجتبی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      16 1
      اینم از رانت کوچولوی دکتر احمدی نژاد
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    54 7
    رانت يعني چيه ؟ رنت همين است ديگر؟ آنوقت تلويزيون مي آيد براي مردم بازي در ميآورد فكر ميكند مردم مثل خودشان ساده هستند
    • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      18 2
      ببخشید اشتباها" نظر منفی دادم
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    48 4
    پاکترین دولت!!!!!!!!!!!!!!!!! عدالت محور!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    28 2
    من ميخوام بدونم مصوبه قبلي آقاي احمدي نژاد چجوري گرفتن؟! آيا اون زمان آدما آزاده اي نبودن كه جلوي اين رانت خواري يا بي عدالتي يا ... رو بگيرن؟ آيا اين افراد در قبال پست و منصبي كه امانت هست! مسوول نيستند؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    26 5
    دولت پاک.
  • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    12 36
    همتون دانشگاه دارین حالا این بدبختو رسانه ایش کردین
    • علی A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      8 1
      اولاً که همتون یعنی کیا؟ بعدش هم اینا که ادعای مبارزه با فساد و رانت رو که نداشتن. بعدش هم درخواست مجوز دادند، تو یه فرآیند (درست یا نادرست) براشون صادر شد. خودشون برای خودشون مجوز صادر نکردن که. بعد هم نیومدن شماره حساب اعلام کنن که
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    31 2
    کو گوش شنوا .... کسی مگه در این چند سال حریفش شد !!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    20 3
    اجازه ندهید همان خانه سه میلیاردی بسش نیست
    • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      6 13
      خانه صد متری برای چهار خانواده که با هم ساخته اند سه میلیارد ولی در دزاشیب و نیاوران و ولنجک چقدر می شود؟؟ تازه این خانه را از قبل داشته و تازه نوسازی کرده است 175 متر در چهار طبقه یعنی هر خانه نزدیک به 130 متر مربیع کاش عقل و انصاف در میان شما جماعت پیدا می شد
  • سعید IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    13 1
    سلام ایشان بعنوان ریس انقلاب فرهنگی مجوز تاسیس برای خود گرفته و وزرا خودش موافقت کردند که حتما" اشکال دارد و تمام تحصیل کردگان باید به ان اعتراض کنند. وقتی ایشان کارهای اجرایی می کرده چه طوری درس خوانده است چطور فوق لیسانس و دکترا گرفته این ها خلاف است و با استفاده از موقعیت اجرایشان توانسته تحصیل هم بکند و منافع هیت علمی را هم داشته باشد . ایشان و گروه همکارانشان افراد زیادی خواه هستند که هر کاری کنند باز هم طلب کار هستنند . بسیاری از مردم بیکار باشند مهم نیست بلکه مهم این است که ایشان یک روز هم بیکار نباشند اگر مردم نتوانند وام بگیرند مهم نیست مهم این است ایشان برای ساخت منزلشان و ساخت دانشگاه وام بگیرند . پس چرا از این وام ها به ما نمی دهند ؟ ایشان باندازه همه عمرشان در مسافرت کردند
    • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      4 0
      یکی به ما بگه با اجازه گه کسی و با چه مجوزی یه ساختمان دولتی رو برای دانشگاه خصوصی گرفته ؟ متن مصاجبه رو ببینید: " احمدی نژاد در پاسخ به این سؤال که هزینه مربوط به اداره این دانشگاه را از کجا می‌آورید، اظهار داشت: پول این دانشگاه از آسمان می‌آید؛ البته من و همکارانم که این دانشگاه را تأسیس کردیم چیزی نداشتیم و به همین دلیل یک ساختمان موقتی از دولت برای این کار گرفتیم. احمدی‌نژاد اضافه کرد: البته مختصر کمک‌هایی از جاهای مختلف دریافت کردیم اما تأسیس دانشگاه هزینه‌های فراوانی دارد و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم این دانشگاه را به دوش مردم بیاندازیم؛ از خدا خواستم راهی باز کند که همه مردم در این زمینه مشارکت کنند و دانشگاه برای کسی نباشد."
  • علی A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    17 2
    آقای روحانی من به شما رای ندادم ولی خواهش می‌کنم جلوی این رانت‌خواری رو بگیرید
    • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      11 2
      جلوی رانتهای قبلی و قبلی تر رو کی باید بگیره؟؟؟!!! این که چیزی نیست...
  • ندا IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    2 2
    بازم به میر سلیم که گفت...
  • مروه A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    1 10
    من حتما به حساب این دانشگاه پول میرزم .میخوام در رسیدن به هدفش سهمی داشته باشم.