مجلسی‌ها احمدی‌نژاد و کابینه اش را اینگونه در یک ماه آخر بدرقه کردند

ماجرای همه روزهای 8 سال گذشته احمدی‌نژاد با مجلس تا ساعاتی دیگر به پایان می رسد.

فاطمه استیری: ساعت 17 امروز که بشود، محمود احمدی نژاد با روزهای ریاست جمهوری‌اش خداحافظی می‌کند تا اینبار حسن روحانی سکانداری یازدهمین دولت جمهوری اسلامی باشد. 

به گزارش خبرآنلاین، دوران 8 ساله ریاست جمهوری مردِ آرادانی پاستور اما دورانی پر از حاشیه و جنجال بود و در این میان شاید سهم مجالس سه گانه هفتم، هشتم و نهم در مواجهه با دولت‌های محمود احمدی نژاد از حیث جنجال سازی و حاشیه سازی بیش از دیگر نهادها و دستگاه‌ها بود. چه آنکه در یک سو رییس جمهوری بود که میل به پیش بردن تصمیمات فردی خود بدون توجه خاص به تصمیمات مجلسی‌ها داشت و تمایلی برای پذیرش در راس بودن مجلس نداشت و در دیگر سو نمایندگانی که در راس امور بودن مجلس را یادآوری کردند و گفتند که باید در بعد قانونگذاری و نظارت پیشاپیش دولت گام بردارد.

در این میان گرچه مجلس هفتم بر رویه مماشات و مصلحت‌گرایی با احمدی‌نژاد بسیار پیش رفت اما مجلس هشتم و مجلس [دوساله] نهم رویه‌ای متفاوت را در مقابل برخی تصمیمات و بی توجهی‌های دولتمردان به قانون در پیش گرفتند و تا پای سوال از رییس دولت نیز پیش رفتند.

مروری بر روزهای گذشته بر مجلس و دولت حکایت از حجم بالای تذکرات، اخطارها، سوالات و نطق‌های انتقادی وکلای ملت از دولت‌های محمود احمدی نژاد دارد. انتقاداتی که تا همین آخرین روزهای حضور احمدی نژاد نیز مطرح می‌شد و نمایندگان نه تنها سعی در بدرقه کردن همراه با تحسین رییس دولت نداشتند که نگرانی از برخی تصمیمات واپسین روزهای رییس جمهور مانند برخی واگذاری‌ها و استخدام‌ها،بر زمین ماندن برخی پروژه‌ها و... تا آخرین روزها در نطق ها، تذکرات و اخطارهای نمایندگان مشهود بود.

ماجراهای یک ماه آخر دولت دهم و مجلس نهم!
مجلس نهم مصادف با پایان کار سیاسی محمود احمدی‌نژاد است. مجلسی که همین روزها اعلام کرده که در یک سال نخست فعالیت خود نزدیک به پنج‌هزار تذکر به دولت داده و میزان استنکاف احمدی‌نژاد از قوانین، رشدی ۳۶برابری داشته است.

فقط بررسی اظهارات نمایندگان در یک ماه آخر عمر دولت دهم که در قالب تذکرات شفاهی، اخطارها، سوالات و نطق‌ها ایراد شده، بیانگر آن است که شخص رییس جمهور در صدر انتقادات و تذکرات نمایندگان بوده است و عملکردهای دولتمردان اقتصادی بیش از همه داد وکلای مردم را درآورده است.

در جدول زیر انتقادات نمایندگان به دولتمردان در قالب چهار ابزار نظارتی [نطق، اخطار، تذکر و سوال] طی یک ماه اخیر [از سوم تیر  هشتم مرداد92] آورده شده است:

 

 

نماینده

مسئول مورد انتقاد/ متن انتقادات

ابزار نظارتی/ تاریخ

امیری خامکانی/زرند

رییس‌جمهور / خودمحوری باعث برهم خوردن وحدت بین قوا می‌شود، امیدواریم که دولت جدید براساس قانون و برنامه‌های چشم‌انداز حرکت کند و جبران مافات نماید و به اقتصاد اولویت داده شود و دولت و مجلس با اتحاد، اقتصاد کشور را سامان بدهند.

نطق

 

2/4/92

اله‌وردی دهقانی/ ورزقان

وزیر صنعت، معدن و تجارت / عدم توجه شرکت ملی مس به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه خام‌فروشی

سوال(اعلام وصول)

 

2/4/92

جعفر قادری/ شیراز

رییس‌جمهور / بسیاری از دوستان ما در انتخابات 84و88 به آقای احمدی‌نژاد رای دادند اما وقتی که مشاهده کردند عملکرد آقای رئیس‌جمهور خلاف ادعاها و انتظارات است به صورت جدی به صف منتقدان ایشان پیوستند.

نطق

 

2/4/92

کاظم جلالی/شاهرود

رییس جمهور / مردم از گرانی‌ها سخت در فشار هستند، بدانیم که مطالبات مردم جدی است و مردم از وعده و وعیدها و افزون شدن مشکلات خود به ستوه آمده‌اند و همه باید این دوران را به فصل جدیدی از کار، کوشش و تلاش برای کاهش مشکلات مردم تبدیل کنیم.

نطق

 

2/4/92

احمد سالک / اصفهان

رییس جمهور / جلوگیری از اقدام عجولانه ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای واگذاری همه اختیارات این سازمان به بخش خصوصی تا نهم تیر ماه

تذکر شفاهی

 

4/4/92

عزیز اکبریان/کرج

رییس‌جمهور / بذل و بخشش‌های فعلی که نوعی حراج بیت المال است در ایام پایانی دولت با میلیون‌ها تومان هزینه دور از شأن دولتی است که داعیه عدالت‌محوری دارد.

 

معاون رییس‌جمهور / سخنان آقای الهام و دیگران درباره رجعت آقای احمدی نژاد دور از شأن معارف اسلامی، لکه‌دار کردن معارف دینی و بخشی از نظر انجمن حجتیه است.

 

وزیر راه و شهرسازی / آقای نیکزاد! چرا اینقدر برای افتتاح مسکن مهر عجله می‌کنید، چند روز پیش شما و رئیس‌‌جمهور خانه‌ای را بزک کرده و افتتاح کردید و این تصاویر از صدا و سیما پخش شد در حالی که کمترین امکانات در این خانه‌ها وجود دارد و مردم هنوز در این خانه‌ها ساکن نیستند.

 

وزیر دادگستری / تا چه زمانی قصد دارید به مشکلات 4 زندان‌ شهر کرج خاتمه دهید؟

تذکر شفاهی

 

 

4/4/92

نادر قاضی‌پور/ارومیه

رییس‌جمهور / رئیس‌ جمهور در آخرین روزهای دولت، با استفاده از سکه‌های بیت‌المال به مدیران دولتی مدال افتخار می‌دهد که این درست نیست. اهدای 100 یا 150 سکه به افراد از بودجه بیت‌المال به هیچ عنوان وجاهت ندارد و نباید این اقدامات صورت گیرد.

تذکر شفاهی

 

4/4/92

محسن صرامی/ خمینی شهر

رییس‌جمهور / آقای احمدی‌نژاد و وزرای کابینه دهم، آیا با این حقوق و دستمزد فرهنگیان می‌توان به آینده تعلیم و تربیت کشور امیدوار بود، تا کی دغدغه معیشت فرهنگیان باید در صدر شعارها و در ذیل عمل باشد.

نطق

 

4/4/92

عنایت‌الله هاشمی/ سپیدان

رییس‌جمهور / ای‌کاش دولت دهم نیز روال دولت نهم را ادامه می‌داد. دولت جدید مبنای انتخاب وزرا را تعهد به نظام و شایستگی بگذارد و اشتباه دولت‌های گذشته را مرتکب نشود.

نطق

 

4/4/92

فتح‌الله ‌حسینی، احمد شوهانی و سیدسعید حیدری طیب

وزیر دفاع / علت پایان عملیات مین‌زدایی در مناطق عملیاتی غرب کشور

سوال(اعلام وصول)

 

5/4/92

 

نادر قاضی‌پور/ارومیه

رییس‌جمهور / با استناد به اصل 140 قانون اساسی خواستار رسیدگی به شکایت نمایندگان از رئیس ‌جمهور توسط دستگاه قضایی هستم. علت شکایت نمایندگان هم همراهی خانواده رئیس ‌جمهور و خانواده اعضای دفتر او در سفر به نیویورک است.

اخطار

 

5/4/92

 

احمد توکلی/

تهران

رییس‌جمهور / رئیس‌جمهور وقت منطقاً باید از اقداماتی که تعهدات شدیدی برای دولت آینده ایجاد می‌کند پرهیز داشته باشد.

 

*رئیس‌جمهور برخلاف قانون تصمیم گرفته پولی که 74 هزار میلیارد تومان است، برای تسویه بدهی دولت بدهد که برخی از آنها نیز خلاف قانون از بانک مرکزی اعتبار گرفته‌اند.

نطق

 

23/4/92

نادر قاضی‌پور/ ارومیه

وزیر بهداشت / قیمت دارو 4 برابر شده و حتی برخی داروهای مهم کمیاب شده است. در بیمارستان‌های ارومیه داروی بیهوشی نیست و بیماران را تحت عمل جراحی قرار نمی‌دهند؛ مگر اینکه خیلی وضعیت حاد باشد.

 

رییس‌جمهور / معاون رئیس جمهور اعتبارات دریاچه ارومیه را با سیاسی‌کاری و به‌صورت ناعادلانه برای آبادانی 40 هکتار زمین در جلفا قرار داده است. به همین خاطر نمایندگان استان آذربایجان غربی به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده‌اند.

اخطار

 

 

23/4/92

حبیب‌ برومند/ پارس آباد و پیله سوار

رییس‌جمهور / عدم تعامل با کشورهای خارجه، نحوه هزینه‌ کردن درآمدهای ریالی و ارزی کشور، ایجاد و تحمیل وضع نامطلوب اقتصادی امروز از نقدهای ما به دولت آقای احمدی‌نژاد است که با اتمام این دولت همه این‌ها را به فراموشی خواهیم سپرد.

 

*یکه‌تازی آقای احمدی‌نژاد و اعمال خشن‌ترین سیاست خارجی، سبب شد دنیا را بر علیه مملکت ما بشوراند.

 

*انحلال بعضی از مراکز حسابرسی و برنامه‌ریزی کشور و عزل و نصب‌های بدون تدبیر و پیش‌بینی نشده حرکات قابل اغماض نبوده و نیست ولی هرچه که بود دیگر تمام شد.

نطق

 

 

23/4/92

ایرج ندیمی/ لاهیجان

وزیر امورخارجه / درباره اقدامات این وزارتخانه برای تقویت و ارتقاء دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی برای مبارزه بامواد مخدر

سوال(اعلام وصول)

 

23/4/92

دهدشتی/آبادان

وزیرامور خارجه / علت اظهارات تامل برانگیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن

سوال(اعلام وصول)

 

23/4/92

موسوی لارگانی/ فلاورجان

وزیر آموزش و پرورش / عدم پرداخت به موقع و ناکافی بودن سرانه دانش‌آموزان به مدارس کشور

سوال(اعلام وصول)

 

23/4/92

غلامعلی‌جعفرزاده/ رشت

وزیرکشور / عدم اجرای آئین‌نامه اجرایی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان

سوال(اعلام وصول)

 

23/4/92

نجابت،دهدشتی،مصباحی‌مقدم،دهقان،جعفرزاده،حسین‌زاده،سلیمی،فولادگر و نادران

وزیر امورخارجه / درباره نقش مشایی، معاون و رئیس دفتر سابق رئیس‌جمهور در سیاست خارجی

سوال(اعلام وصول)

 

23/4/92

محمدحسن ابوترابی‌فرد/تهران

بانک مرکزی / کلیه درآمدهای دولت باید طبق قانون هزینه شود، لذا توصیه بنده این است که ما از کنار این موضوع به آسانی عبور نکنیم. خلق درآمد 74 هزار میلیارد تومانی برای کشور یک نوع معجزه است که باید ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم.

اخطار

 

25/4/92

عباس پاپی‌زاده/ دزفول

وزیرکشاورزی / ارائه آمار غیرواقعی در بخش کشاورزی کشور

سوال

 

25/4/92

مهدی سنایی/نهاوند

وزیر اقتصاد / آقای حسینی در سخنرانی اخیر خود اشاره کرده که از برکات گران شدن ارز، توسعه بخش کشاروزی است، تصور می‌کنم که فشارها و مشکلات بخش کشاورزی وجود دارد و کشاورزان با انبوه چالش‌ها رو به رو هستند و این مسئله به استحضار وزیر نرسیده است.

نطق

 

25/4/92

نادر قاضی‌پور/ارومیه

بانک مرکزی؛رییس جمهور / نباید اجازه دهیم دولت درآمد مازاد را آنطور که میل دارد هزینه کند. مبلغ 74 هزار میلیارد تومان درآمدی که توسط بانک مرکزی خلق شده، باید بر اساس ضابطه هزینه شود تا تبعات اقتصادی نداشته باشد.

اخطار

 

25/4/92

مراد هاشم‌ زهی/ نهبندان

رییس جمهور / اگر چه آقای احمدی‌نژاد در سفرهای خود به منطقه در راستای رهنمودهای مقام عظمای ولایت قول‌های زیادی داد، اما با گذشت سال‌ها به قول و وعده‌ها توجهی نشد و کار دولت وی نیز پایان یافت.

رئیس ‌جمهور در سفر آخرشان قول روشن کردن مشعل گاز در نهبندان تا قبل از پایان کارش را داد، اما تا این لحظه که روزهای پایانی کار دولت دهم است، از گازرسانی به نهبندان هیچ خبری نیست.

نطق

 

25/4/92

محسن صرامی/ خمینی‌شهر

وزیر بهداشت / وزیر می‌داند نبود داروهای اساسی و گرانی داروهای موجود باعث شده تا مردم با بیماری خود فقط باید مرگ را از خدا طلب کنند؟

چرا مسئولین بهداشت و درمان و گمرک کشور با تعامل، داروهای انبار‌شده در گمرک که در دمای بالاتر از 50 درجه سمی می‌شوند را ترخیص نمی‌کنند.

تذکرشفاهی

 

30/4/92

کمال الدین پیرموذن/اردبیل

رییس جمهور / با عدم توجه به اقتصاد مولد، نه تنها برای لشکر عظیم بیکاران فرصت‌های شغلی مهیا نشد، بلکه بیکاری عده زیادی از شاغلین نیز رقم خورد.

 

*افزایش تورم را خود دولت نیز به صورت مطلق قبول کرده است، رئیس دولت دهم و تیم اقتصادی‌اش باید تاب تحمل شنیدن حقایق و نرخ بیکاری‌ها را از ناحیه رئیس جمهور منتخب مردم و مجلسیان دلسوز داشته باشد.

 

*دروغ آماری و غیر آماری و غلو در تعریف و تمجیدها، بنیان‌های بسیاری را نابود کرده و باورسوزی را در جوانان رقم زده است.

نطق

 

31/4/92

مهدی دهقانی/ ورزقان

رییس جمهور / در باسازی مناطق زلزله زده ارسباران کوتاهی شده است. باتوجه به اختیارات رئیس جمهور انتظار می‌رفت بازسازی در تمامی عرصه‌ها صورت گیرد اما باسازی فقط به ساخت چند مسکن روستایی محدود شد.

تذکرشفاهی

 

31/4/92

ابوالفضل ابوترابی/ نجف‌آباد

وزیر آموزش‌وپرورش / به اخطار می‌دهم که مدارس فرسوده شهرستان نجف‌آباد که فرسوده‌ترین مدارس اصفهان هستند، در حال تخریب بر سر دانش‌آموزان است و اگر فکر اساسی در این خصوص صورت نگیرد ممکن است در آینده شاهد اخبار ناگواری باشیم.

نطق

 

31/4/92

نادر قاضی‌پور/ ارومیه

وزیربهداشت / عدم مدیریت وزیربرای تهیه دارو، مشکلات فراوانی را برای عموم مردم به وجود آورده است که هر چه زودتر باید اقدامات اورژانسی در این بخش به عمل آید.

 

وزیر آموزش و پرورش / معلمان پیش دبستانی، شرکتی و نهضت که با مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس با سابقه چندین ساله و بر اثر بی‌تدبیری وزارت آموزش و پرورش بیکار شدند، وزیر قصد ندارد مصوبه مجلس شورای اسلامی را در این باره عملیاتی کند.

 

وزیر راه و شهرسازی / آقای نیکزاد، مسکن کارگران کجاست، آدرس بدهید تا ببینیم؛ بیمه کارگران ساختمانی به حال خود رها شده است و سازمان تامین اجتماعی باید در این زمینه پاسخ گو باشد.

نطق

 

31/4/92

عباس رجایی/اراک

رییس جمهور / رقمی که آقای رئیس‌جمهور درباره کاهش وابستگی بودجه به نفت، عدد اشتغال و شاخص‌های رفاه در دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب اعلام کردند با ارقامی که در کمیسیون‌های مجلس مطرح است مغایرت دارد.

اخطار

 

31/4/92

محمداسماعیل سعیدی/ تبریز

وزیر بهداشت / مشکلات دارویی بیماران را حل کند. متاسفانه صف‌های طویلی که در مقابل داروخانه‌های کشور شکل می‌گیرد، در حال گسترش است و لازم است وزیر بهداشت در این باره اقدامات لازم را انجام دهد.

وزیر نفت: مشکل کمبود CNG در شهر تبریز را برطرف کنید.

نطق

 

1/5/92

شهباز حسن‌پور/سیرجان و بردسیر

وزیر کشور / مردم استان کرمان از تشنگی به ستوه آمده‌اند و در بیش از 1400  روستا با تانکر آبرسانی می‌شود. بنابراین از وزارت کشور می‌خواهم با تشکیل جلسه‌ای فوری نسبت به این مشکل اهتمام بورزد.

نطق

 

1/5/92

احمد شوهانی/ ایلام

رییس جمهور / دولت کنونی باید اعتبارات استانی را هرچه سریعتر تصویب کند، ما منکر خدمات دولت کنونی نیستیم ولی متاسفانه علی‌رغم شعارهای دولت در خصوص محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت اجتماعی بین استان‌های کشور، وضعیت نابرابری‌ها نسبت به قبل بهتر نشده است. سهم استان‌های محروم از اعتبارات ملی بسیار محدود است.

نطق

 

1/5/92

کاظم جلالی/شاهرود

رییس جمهور / دردهای بسیار زیادی که از جهش نرخ ارز تورم‌های ناشی از سیاست‌های مالی و پولی و اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه‌ها نشات گرفته، نیاز به برنامه ریزی دارد و این برنامه ریزی نیازمند همکاری مجلس و دولت است.

*وضعیت تورم و وضعیت اقتصادی کشور امروزه به گونه‌ای است که نمی‌توان به شکل عالی آن را التیام بخشید.

نطق

 

1/5/92

محمدرضا پورابراهیمی/کرمان

رییس جمهور / عدم مدیریت دولت در سهام عدالت موجب بی رونقی اقتصاد در این حوزه شد. همچنین باید جایگاه تعاون در اقتصاد کشور بازنگری شود. یک نگاه اجمالی به این بخش نشان می‌دهد که این نهاد به دلیل نرخ بازده پایین نه تنها به اقتصاد کشور کمک نکرده بلکه هزینه نیز به اقتصاد کشور تحمیل کرده است.

نطق

 

2/5/92

سیدمحم بیاتیان/بیجار

وزیر نیرو / شخص وزیر توهین بدی به مردم بیجار کرده‌ و یکی از سدهای بیجار که در دل این  سرزمین‌ است را تحت عنوان سد مردم زنجان نام برده‌اند که این اقدام درست نبود.

تذکرشفاهی

 

2/5/92

عبدالله تمیمی/شادگان

وزیر نفت / سؤالی که من از وزیر نفت دارم این است که عجیب نیست که شرکت‌های مناطق نفت‌خیر در جنوب و سایر شرکت‌هایی که حوزه فعالیت‌های آن‌ها در شادگان است، جوانان جویای کار شادگان را جذب نمی‌کنند اما با کمال تأسف نیروهای غیر بومی را به کار می‌گیرند؟ آقای وزیر چرا بخشنامه جذب 50 درصد نیروی بومی وزارت نفت درباره جوانان شادگان اجرا نمی‌شود؟

نطق

 

2/5/92

حمیدرضا پشنگ /خاش

وزیر کشور / علت عدم توجه در رسیدگی به آسیب‌دیدگان در مناطق زلزله‌زده

سوال(اعلام وصول)

 

6/5/92

مهدی عیسی‌زاده/ میاندوآب

رییس جمهور و وزیر نیرو / سال است فریاد می‌زنیم که دریاچه ارومیه در حال خشک شدن است. اگر این ذرات نمک بلند شود کل آذربایجان‌های شرقی و غربی که سرسبز و خرم هستند به کویر تبدیل می‌شوند، ما به خاطر خودمان این موضوع را مطرح نمی‌کنیم. ما نمی‌خواهیم با بیان این موضوعات پز بدهیم. این منطقه در حال ویران شدن است، 70 درصد آب دریاچه ارومیه در حال خشک شدن است.

تذکرشفاهی

 

6/5/92

محمود نگهبان سلامی/خواف

وزیر نیرو / متأسفانه وزارت نیرو به وظایف خود عمل نکرده و مردم در این شرایط سخت از آب و برق محروم هستند.

 

وزیر راه / از نیکزاد می‌خواهم تا عدالت بین رسیدگی به شرق و غرب کشور را برقرار کند، تکمیل راه آهن شهرستان خواف و راه‌های آسفالت منطقه نیازمند توجه ویژه است.

 

وزیر ورزش / فضای ورزشی در شهرستان‌ها وجود ندارد و با وجود اینکه چندین بار با آقای عباسی وزیر ورزش و جوانان دراین مورد مذاکره شده است، اما هنوز رسیدگی صورت نگرفته است

نطق

 

6/5/92

علی مطهری/تهران

رییس جمهور / دولت فعلی در حوزه اخلاق و فرهنگ دارای نقاط ضعف بود. رئیس جمهور فعلی تصور می‌کرد که چون مردم به او رأی داده‌اند، بنابراین باید همه نظرات او در حوزه اقتصاد، سیاست خارجی و فرهنگی را در اجتماع اجرا کند، غافل از اینکه رئیس جمهور مجری قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و مصوبات مجلس است نه مجری نظریات خود.

 

*بیشترین قانون‌شکنی‌ها در این دولت اتفاق افتاد.

 

**عدم انضباط مالی از دیگر نقاط ضعف دولت دهم بود که گزارشات دیوان محاسبات بهترین گواه بر آن است.

 

*دولت فعلی در آخرین روزهای حیات خود، تعهداتی را برای دولت جدید از طریق استخدام‌ها و واگذاری‌ها در مناطق آزاد و به صدا و سیما ایجاد کرده است و از رئیس جمهور محترم می‌خواهم که به این روند خاتمه داده شود.

نطق

 

6/5/92

هادی قوامی/اسفراین

رییس جمهور / حدود 4 ماه از سال 92 گذشته است اما مباحثی هنوز درباره بندهایی از بودجه 92 در خصوص هدفمندی یارانه‌ها مطرح است. این قانون آن طور که به تصویب مجلس رسیده است، اجرایی نشده است.

تذکرشفاهی

 

7/5/92

حامد قادرمرزی/ قروه

معاون اول رییس جمهور /    آقای رحیمی، عصبانیت شما از مردم کردستان به دلیل چیست که به آنها توهین می‌کنید؟ آیا به این دلیل است که مردم قروه و دهگلان به کاندیدای مورد نظر شما در انتخابات رأی ندادند؟ مطمئن باشید که وضع سیاسی و اجتماعی شما به حدی است که در شهر خودتان به عنوان شورای شهر هم انتخاب نخواهید شد.

 

چند کار ناتمام را افتتاح و آنها را عملا در ردیف بودجه سال‌های بعد به صورت ناقص خارج کردید. شما سند کار دیگران را به نام خود زدید همه مردم کردستان می‌دانند که مهم‌ترین کسی که نگذاشته کردستان به توسعه برسد شخص شما است.

نطق

 

7/5/92

روح‌الله بیگی/ میاندوآب

رییس جمهور / آقای احمدی‌نژاد از آمار موفقیت‌ها و ارائه آدرس‌های دقیق سخن گفت اما ملت ایران 8 سال منتظر آدرس اسامی مفسدان اقتصادی ماند ولی دریغ از اعلام یک آدرس. شاید آقایان مفسد افراد خوبی شده‌اند و آقای احمدی‌نژاد آنها را از لیست مفسدان خارج کرده است.

 

آقای رئیس‌جمهور حالا آدرس ظرفیت‌های واقعی تولید را بدهید نه ظرفیت‌های اسمی و پیش‌بینی را. آدرس 2.5 میلیون شغل، آدرس اخلاق و قانونمداری، عدالت‌محوری و مهرورزی را بدهید.

 

آیا می‌خواهید آدرس فاصله طبقاتی را بدهیم. آیا آدرس هزاران کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل و تعاونی‌های بی‌رمق به دردتان می‌خورد آقای رئیس‌جمهور آیا آدرس کمرهای خمیده شده را می‌خواهید کمرهایی که برای تجلیل از شما خم نشدند. آقای احمدی‌نژاد کافی است سکوت محترمانه کنید تا صدای ناله‌ها و دردها را بشنوید و آدرس‌ها را بیابید.

نطق

 

7/5/92

 

 

 

 

*جدول براساس تاریخ جلسات صحن علنی تنظیم شده است.

**تذکرات کتبی در جدول قید نشده است.

دولت

 

 

دولت

 

 

 

مجلس

*در نقشه بالا اسامی نمایندگان منتقد دولت به تفکیک حوزه انتخابیه و رنگ هر استان مشخص شده است.

/2227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام MY ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    74 12
    تو را فراموش نخواهم کرد....تو جوانی مرا گرفتی
  • دره گز IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    48 8
    به نظرشمادیرنیست این اطلاع رسانی؟چراالان؟
  • اشده IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    19 5
    خدا ميداند كه چه اتفقات ديگري هم افتاده و ما از آن بي خبريم
  • ایرانیان A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    6 21
    احمدی نژادعزیز،اززحمات 8ساله ات متشکریم ،انشاءالله هرجا باشی سال وموفق ومویدباشید.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      9 2
      واقعا خسته باشند ایشان. هشت سال قانون گریزی و بی مبالاتی. کار ساده ای نیست خداوکیلی. خستگی هم دارد.
  • فاضل بعنونی A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    5 8
    ما قبول داریم که آقای احمدی نژاد این دو سال آخر خراب کرد و به خیلی ها فشار اومد اماا یه نکته ای رو رهبری هم متذکر شدند که اگه میخواین این دولت یا هر دولت دیگه رو نقد کنید کارای خوبش هم ببینید.آقای احمدی نژاد کارای بزرگی انجام داد،اونا رو هم ببینیم تا کورکورانه قضاوت نکنیم.من خودم منتقد آقای احمدی نژاد هستم،خودمم هم روبروش ایستادم چون روبروی رهبری ایستاد ولی من همه جنبه ها رو در نظر میگیرم بعد قضاوت میکنم که یه وقت خدای نکرده قضاوت بی جایی نکنم که بخوام گردنم باشه و خدا بدش بیاد.در ضمن دوستان حواسمون باشه توی این انتقاد کردن ها یه طوری عمل کنیم که غیبت نشه و اون دنیا اآقای احمدی نژاد ازمون طلبکار بشه و مجبور بشید کلی از اعمالتونو بش بدید تاازتون راضی بشه.یاعلی