۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۷
طرح جلد رمان جدید جیمز باند را ببینید

طرح جلد رمان جدید جیمز باند به نام «تنها» نوشته ویلیام بوید منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در طراحی جلد رمان جدید از سوراخ‌هایی استفاده شده که شبیه سوراخ گلوله است و به «خطر و جاسوس‌بازی» اشاره دارد.

«تنها» ماجرای جیمز باند در سال 1969 است، زمانیکه ماموری کهنه‌کار شده و برای انجام ماموریتی به تنهایی به آفریقا می‌رود، اما هیچ چیز طبق نقشه پیش نمی‌رود.

ویلیام بوید در رمان «تنها» مامور مخفی بریتانیایی را در سه قاره جهان به دنبال ماموریت می‌فرستد و در آفریقا بیشتر از دو قاره دیگر وقت می‌گذراند.  

بوید درمورد رمان جدید گفت: «در رمان من، وقایع به شکلی پیش می‌رود که باند را مجبور می‌کند به تنهایی راهی انجام ماموریتی شود، بدون اینکه به کسی بگوید یا از کسی برای این کار اجازه بگیرد. او کاملا آماده تمامی عواقب این کار خطرناک است.»

این نویسنده افزود: «سفری که باند در آن قدم می‌گذارد، پای او را به سه قاره می‌کشاند، و تمرکز اصلی من بر آفریقا است. در واقع آنچه در آفریقا رخ می‌دهد باند را ترغیب می‌کند به تنهایی زمام امور را در دست بگیرد و راهی آمریکا شود. تا اینجای کار فقط و فقط همین را می‌توانم بگویم.»

بوید نویسنده رمان‌های معروف و مهمی مثل «هر دل انسانی»، «مردی خوب در آفریقا» و «در انتظار طلوع» و سومین نویسنده‌ای است که پس از فلمینگ رمانی جیمز باندی نوشته است.

سوزان دین، مدیر پخش هنر خلاقانه انتشارات «رندوم هاوس» و طراح این جلد گفته است مجموعه رمان‌های جیمز باندی یان فلمینگ منبع الهام او برای این طراحی بوده است.

دین پیش از این جلد کتاب‌هایی مثل «تاوان» یان مک‌ایون و «ماجرای عجیب سگی در شب» نوشته مایکل هدون را طراحی کرده، او اشاره کرد عنوان کتاب (Solo) نقطه آغاز فکر کردن او به استفاده از سوراخ در طراحی بوده است.

رمان جیمز باند

«در کتاب جیمز باند راهی ماموری به تنهایی و تائیدنشده می‌رود، او بی‌قرار و انگیزه‌اش انتقام است. از همان ابتدا که فهیدم نام رمان تنها است، به این فکر می‌کردم که از دو حرف «o» در عنوان کتاب طوری استفاده کنم که شبیه دو صفر در لقب «مامور 007» باشد. طرح جلد رمان جیمز باند باید چندلایه باشد.»

او افزود: «این طراحی باید در بازار کتاب، مخاطبان را به خود جلب کند، هم طرفداران 14 کتابی که خود فلمینگ نوشته را و هم طرافداران فیلم‌ها را. باید هم منطبق با متن کتاب باشد و هم تخیل مخاطب را قلقلک دهد.»

دین همچنین از طراحی‌های دو طراح افسانه‌ای یعنی پل رند و سال باس که در دهه 1960 فعالیت می‌کردند، الهام گرفته است. «نمی‌خواستم طراحی روی جلد را در یک عکس سینمایی خلاصه کنم، بلکه تلاشم این بود که عصاره رمان‌های فلمینگ و همچنین رویکرد ویلیام بوید را در این طراحی منعکس کنم.»

دین برای «تنها» دو طراحی ارائه کرده که یکی حروف «o» نام کتاب را شبیه سوراخ گلوله نشان می‌دهد و در دیگری که قرمز رنگ است یک سوسمار دیده می‌شود. طراحی دوم قرار است روی جلد کتاب صوتی «تنها» هم استفاده شود.

رمان جیمز باند

از طرفی کتاب صوتی «تنها» ماه سپتامبر منتشر می‌شود و روای آن دومنیک وست بازیگر است. 

رمان «تنها» نیز در ماه سپتامبر همزمان با 60 سالگی چاپ اولین داستانی که جیمز باند در آن حضور داشت یعنی «کازینو رویال» نوشته یان فلمینگ منتشر می‌شود.

فلمینگ در سال 1964 در سن 56 سالگی درگذشت، اما میراث‌داران او با استفاده از نویسندگان معروفی چون سباستین فاکس ( که همزمان با 100 سالی فلمینگ «Devil May Care» را نوشت) و جفری دیور ( که «Carte Blanche» را در سال 2011 منتشر کرد) جیمز باند را زنده نگه داشتند.

«تنها» را ناشر اصلی آثار فلمینگ یعنی جاناتان کیپ منتشر می‌کند که زیر نظر «وینتیج پابلیشینگ» از زیرمجموعه‌های «رندوم هاوس» فعالیت می‌کند. 

بی‌بی‌سی / 1 اوت / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    8 0
    فوق العاده جذاب و عالییی