تابناک نوشت:

نگرانی دولت آمریکا از بخش هایی از طرح تحریم های جدید ایران، استقبال نتانیاهو از تحریم های جدید، تغییر رویکرد ایران در ارسال کمک های خود برای گروه های فلسطینی در غزه، اظهارات توهین آمیز یک نماینده مجلس ترکیه علیه ایران و اتهامات سرکرده القاعده علیه ایران و حزب الله، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

در پی وضع تحریم های جدید از سوی مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان به این موضوع اختصاص یافته است. خبرگزاری کویت با انتشار مطلبی در این زمینه، از نگرانی دولت اوباما نسبت به این تحریم های جدید سخن گفته است. به نوشته این خبرگزاری، دولت اوباما از این طرح که درست سه روز پیش از آغاز به کار رسمی رئیس جمهور جدید تصویب شد، حمایت نمی کند. «ماری هارف»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفت: دولت آمریکا نسبت به بخش هایی از این طرح نگرانی هایی دارد و از طریق تماس با کنگره، قصد دارد این طرح را برای رأی گیری در سنا اصلاح کند. وی گفت: هرگونه تحریمی علیه ایران، باید به شیوه «مسئولانه» وضع شود!

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل از اقدام مجلس نمایندگان در وضع تحریم های جدید تقدیر کرده است. به نوشته «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو ضمن استقبال از تحریم های جدید، اظهار داشته: «پس از انتخابات ایران، مجلس نمایندگان پیام صریحی را برای حکومت ایران فرستاد مبنی بر اینکه تا زمانی که ایران تعهدات خود را انجام نداده و تلاش خود برای دستیابی به توانایی سلاح هسته ای را متوقف نکرده، فشار افزایش خواهد یافت... ما در مورد ایران، تنها بر اساس رفتارش قضاوت می کنیم». این روزنامه به موضع ایران در قبال تحریم های جدید نیز اشاره کرده و می نویسد از دید ایران، نه تنها این تحریم ها به حل مسئله هسته ای ایران کمکی نمی کند، بلکه باعث پیچیده تر شدن موضوع نیز می شود.

در نهایت، «عرب نیوز» اظهارات اخیر «ایمن الظواهری»، سرکرده القاعده را بازتاب داده که اظهاراتی را علیه ایران و حزب الله مطرح کرده است. به نوشته این روزنامه، ظواهری گفته حزب الله با فعالیت های خود نشان داده که «ابزاری برای توسعه طلبی» ایران است. وی گفته سخنان سید حسن نصرالله در تأیید حضور نیروهای حزب الله در سوریه، «نقابی که همواره وی پشت آن مخفی بوده را کنار زده است». وی نصرالله را مسئول اجرای «برنامه های صفوی های (ایرانیان) تکفیری» دانسته و مجموعه اتهامات دیگری را نیز متوجه ایران و حزب الله کرده است.

انتقاد روسیه از تصویب تحریم‌های شدیدتر علیه نفت ایران در کنگره آمریکا
ایسنا هم نوشت:
روسیه با انتقاد از تصویب تحریم‌های شدیدتر علیه نفت ایران در مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این اقدام کمکی به مذاکرات هسته‌یی نخواهد کرد.
گنادی گاتیلف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس گفت: هر گونه تحریم اضافی در واقع با هدف اعمال فشار اقتصادی به ایران صورت می‌گیرد، نه حل مشکل منع اشاعه. آن چه از طریق شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفته کافی است.
گفتنی است به موجب طرح جدید مجلس نمایندگان آمریکا برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران که روز چهارشنبه در جلسه مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، دسترسی ایران به بازار جهانی برای صادرات نفتی‌اش محدود می‌شود و مشتریانی که به خرید نفت از ایران ادامه دهند، تنبیه می‌شوند.
منتقدان این طرح گفتند که با توجه به این که مراسم تحلیف حسن روحانی، رییس‌جمهور منتخب ایران روز یک‌شنبه برگزار می‌شود و وی فرصتی برای مصالحه‌ی احتمالی نداشته است، تحریم‌های شدیدتر علیه ایران در بدترین زمان ممکن تصویب می‌شود.
این طرح که با 400 رای موافق و 20 رای مخالف تصویب شد قبل از اجرایی شدن باید در ماه سپتامبر در سنای آمریکا نیز تصویب شود و علاوه بر آن به امضای باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا برسد.
این طرح نشانه اختلاف نظر کاخ سفید و کنگره در زمینه سیاست آمریکا در قبال ایران است. دولت اوباما گفته است مایل است به مذاکره با ایران ادامه دهد و اخیرا با کاهش تحریم‌های دارویی و پزشکی سیگنال مثبتی برای تهران فرستاده است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بچه تویسرکان IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    ما وسط جنگ سیاسی اقتصادی و فرهنگی هستیم. -باید با روی کار آمدن دولت جدید از تجربیات مدیران لایق و متعهد قبلی به هر صورتی که امکان داره استفاده بشه. - کارهایی مثل طرح انتقال گاز ایران به عراق و بعد از آن به اروپا وهمچنین خط گاز صلح به پاکستان وبعد به هند وچین با ید تکمیل و استمرار پیدا کنه. -از پتانسیلها یمان استفاده نکرده ایم.باتوجه به یخبندان بودن روسیه.ایران می تواند بهترین و مهمترین راه ترانزیت و عبور مرور ریلی بین غرب وشرق باشد.که تا بحال به آن توجه جدی نشده وباید به اندازه پارس جنوبی ر.وی آن سرمایه گذاری شود.(جاده ابریشم) -علی رغم اینکه افسار کشورهای اروپایی دست آمریکاست اما باید بتوانیم تا هر قدر که امکان دارد آنها را باخود موافق کنیم.(سود متقابل) -(راستی چرا ما ایران ست یا پارس ست و ی
    • امیر IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      بعدپول این پروژه ها ازجیب ملت باتورم گرفته بشه..........
    • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      2 4
      بچه تویسرکان کاملا درست میگه. باید از موقعیت استراتژیک کشور استفاده کنیم. اقتصاد داخلی رو متنوع و وابستگی به نفت رو کم کنیم. باید اجماع بین امریکا و اروپا رو که در دولت اقای احمدینژاد ایجاد شده از بین ببریم. روند انتقال گاز رو به دیگر کشور ها پی بگیریم. روابط دیپلاماتیک با کشورهای دنیا رو ارتقا بدیم. امریکا خواهان صلح نیست و با تحریم های جدیدش که به دولت جدید هدیه داد این رو ثابت کرد.
    • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      2 2
      یعنی اقای امیر میفرمایند اون پروژها نباید انجام بشه تا همین اب باریکه هم قطع بشه؟
    • رضا A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      10 5
      واقعا برا آمريكا متاسفم. اصلا تلاشي در رابطه با رييس جمهور جديد نكرد. مهم نيست. ما ايرانيم و ايراني در سختي بازده ١٠٠ درصد داره. همين طور كه در جنگ داشتيم.
    • محمدحسین IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      6 13
      واقعا آفرین به فکرت فقط یادمون باشه احمدی هم خط آهن شمال شرق رو به خارج وصل کرد
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    تا حالا فکر کردین ما خودمون چندان مشکلی نداریم و بیشتر مشکلاتمون به خارج از مرزهای ایران مربوط میشه! بنظرم بهتره ما دعا کنیم جنگ سوریه تموم بشه، مشکل اسرائیل و فلسطین حل بشه، کردها با ترکیه صلح کنن، اروپا با حزب الله دوست بشه ...... اون وقت ما دیگه مشکل زیادی نخواهیم داشت و براحتی میتونیم فعالیت هسته ای رو ادامه بدیم بدون اینکه کسی بهمون گیر بده. خدایا خودت کمک کن هیچ کشوری مشکل نداشته باشه تا ما بتونیم با خیال راحت زندگی کنیم!
    • یک رفیق قدیمی IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      8 2
      آخه نان بعضی ها در این اختلافاته
    • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      1 3
      دیگه چی دوست داری چرا تو رویا به سر می بری آقا جان به جای اینکه با واقعیت ها رو ببینی
    • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      6 1
      بهتره بگی این هنر دولتمرد های ما بود که ما رو با مشکلات همه کشورها شریک کردند
    • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      5 4
      احسنت! واقعا همه مشكلات كشور ما بخاطر مشكلات ساير كشورهاست!
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    5 7
    به زودی همه اون کسانی که تمام مشکلات کشور رو متوجه یک شخص میکنن خواهند فهمید که ریشه مشکلات ما امریکای عزیزشونه. البته ماهواره های فارسی زبان این اشخاص رو چنان شستشوی ذهنی دادند که قادر نیستند این رو درک کنند. امریکا اصلا خواهان پایان دادن به تنشها نیست. راه شکست تحریم ها از بین بردن اجماع جهانی بر علیه کشورمون و ارتقا اقتصاد داخل هست. روی دوستی امریکا اصلا حساب نکنید.
  • باقری A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    6 2
    اینکه ما بگویبم آقای روحانی حذب اعتدال می تواند یک شبه همه مشکلات بردارد اینطور نیست واقعیت این است که فشارهای اقتصادی از طرف دشمنان ما یعنی امریکا است البته باید خاطرنشان کرد که آقای احمدی نژاد در مقابل این فشارها مقاومت بسیارخوبی از خود نشان دادبه نظر من آقای روحانی تا دو ماه اول بایداز این دولت فعلی مشورت بگیرد تا خدای ناکرده از برنامه ها عقب نیفتیم و دشمنان ما در این فواصل که دولت اقای روحانی مهره چینی می کند سو استفاده نکند.
  • بی نام EU ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    2 7
    این ها با خودشون هم مشکل دارند