مهر نوشت:

در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس، طی مراسمی، چهار هزار بسته مواد غذایی اهدایی ملت ایران به پناهندگان فلسطینی ساکن در 12 اردوگاه سراسر لبنان، توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران تسلیم نمایندگان گروههای سیاسی و مذهبی فلسطینی شد.
 در این مراسم که در محوطه سفارت کشورمان و با حضور نمایندگان رسانه‌های لبنانی و منطقه برگزار شد، غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به حق ملت ستمدیده فلسطین در تعیین سرنوشت خویش و بازگشت به میهن خود، بر ایستادگی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم فلسطین و نیز حمایت از آرمان فلسطین تا آزادی کامل همه سرزمین تاریخی فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی، تأکید کرد.

در این مراسم همچنین نمایندگان جنبش فتح انتفاضه، شورای علمای فلسطین، حزب‌الله و تجمع علمای مسلمین لبنان طی سخنانی، به اهمیت ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس اشاره و به نمایندگی از همه فلسطینی‌ها از مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از قضیه فلسطین، تمجید کردند.

در حاشیه این مراسم، تعدادی از حاضران طی مصاحبه‌هایی با خبرنگاران رسانه‌های حاضر، ضمن اشاره به ضرورت افزایش اهتمام همگانی به قضیه فلسطین در پرتو تحولات جاری منطقه، از عنایت همیشگی ملت ایران در پشتیبانی همه جانبه از مقاومت لبنان و فلسطین ازجمله کمک بی‌دریغ به مردم غزه در زمان تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه تقدیر کردند.

نمایندگان مردم فلسطین همچنین افزودند: تجربه چندین ساله نشان داده است که مذاکره با صهیونیست‌ها تاکنون سودی برای ملت فلسطین نداشته و کشورهای غربی بیش از آنکه دنبال حل عادلانه این مسأله باشند، درصدد تحکیم موقعیت رژیم جعلی صهیونیستی هستند؛ ولذا طبق تجربه عملی دهه اخیر، مقاومت تنها راه احقاق حقوق ملت فلسطین است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =