روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

در خبرها آمده است سخنران نماز جمعه روز قدس تهران، آقای احمدی نژاد است.
این خبر از این نظر جلب توجه می‌کند که آقای احمدی نژاد اولاً قرار است اول هفته آینده ریاست جمهوری را به رئیس‌جمهور منتخب تحویل بدهد و به همین دلیل، وجهی برای سخنرانی وی در روز قدس وجود ندارد. ثانیاً در هفته‌های پایانی عمر ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، وی بارها به سخنرانی و گفتگوی تلویزیونی (از جمله همین دیشب) پرداخته و در چندین مراسم تجلیل نیز سخنانی گفته است و بحمدالله با اینهمه تریبون چیزی کم ندارد که مسئولین ستاد روز قدس تهران هم می‌خواهند برای وی زمینه‌ای جهت سخنرانی فراهم نمایند.
علاوه بر اینها، اصولاً آقای احمدی نژاد در زمینه روز قدس سخنی برای گفتن ندارد. ایشان در طول سال‌های گذشته شعارهای زیادی در زمینه فلسطین و روز قدس داد و هرگز حرف علمی و تحقیقی در سخنرانی‌های ایشان مشاهده نشد. اگر مسئولین ستاد برگزاری مراسم روز قدس می‌خواهند از عنوان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد استفاده کنند تا اظهارات سخنرانشان تأثیری به نفع مسأله فلسطین داشته باشد، این نیز اکنون منتفی است، زیرا کسی که آخرین روزهای ریاست جمهوری خود را سپری می‌نماید کسی در جهان روی سخنان وی حسابی باز نمی‌کند.
با توجه به این نکات، جای این سؤال باقی است که چرا مسئولین ستاد مراسم روز قدس در تهران از آقای روحانی رئیس‌جمهور منتخب برای سخنرانی روز قدس دعوت نکرده‌اند تا مردم ایران و جهانیان نقطه نظرات کسی که اکثریت مردم ایران به وی رأی داده‌اند تا از فردای روز قدس امسال با برگزاری مراسم تنفیذ و سپس تحلیف عهده‌دار ریاست جمهوری شود را درباره قدس و مسأله فلسطین بشنوند؟ آقای روحانی خطیب توانائی است که بر مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای نیز تسلط کامل دارد و به خوبی می‌تواند مسائل مربوط به فلسطین را تشریح نماید.
علاوه بر این، چرا از آقای ناطق نوری برای سخنرانی در مراسم روز قدس دعوت به عمل نیامد؟ کسی که سال‌های متمادی در روز قدس سخنران قبل از خطبه‌ها بود و مطالب قابل استفاده‌ای درباره قدس و مسأله فلسطین ارائه می‌کرد، فردی که سوابق زیادی در مبارزه با رژیم ستم شاهی دارد و خدمات زیادی به انقلاب کرده و سال‌ها بر کرسی ریاست قوه مقننه تکیه زده، چرا باید تریبون روز قدس از وجود او محروم باشد؟
به نظر می‌رسد مسئولین برگزاری مراسم روز قدس در تهران، از واقعیت‌های جامعه و انتظارات مردم غافلند. آیا وقت آن فرا نرسیده که حضرات، پیام مردم را که به روشن‌ترین شکل در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند دریافت نمایند؟!

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    69 17
    لطفا اونقدر کامنت بزارید تا اینکار انجام نشه و از آقای روحانی دعوت بشه
    • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      16 28
      هنوز رئیس جمهور کشور، محمود احمدی نژاد است. قانونگرایی حتی اگر خوشایند ما نباشد هم بر ما لازم است.
    • عشق احمدی نژاد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      9 29
      آره کامنت بزارین بیچاره ها احمدی نژاد به تاریخ پیوست مخصوصا مناظره اش با اصلاح طلبان ترسو بگم ؟ بگم ؟
  • بی نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    اتفاقا این فقط احمدی نژاد است که وجه جهانی دارد اینقدر تابلو نکنین خودتونو
    • میثم IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      18 51
      منفی دادن به یک نظر در سایت خبری خاصی(خبر آنلاین یا مشرق) دلیل بر نادرست بودن آن نظر نیست...
    • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      13 41
      حالا بهتر از احمدی نژاد پیدا شد بیاد سخرانی کنه
    • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      11 0
      وجهه+یا-
    • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      0 0
      کاملا درسته اما جنبه منفی اش
  • چگوارا A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    روز قدس تریبون فریاد مظلومیت مردم فلسطین و مبارزه با صهیونیزمه، جای سخنرانی علمی تو دانشگاست. گرچه به نظر میرسه عده ای میخوان دوباره سیاسی کاری در دانشگاه رو جایگزین فعالیتهای علمی بکنن.
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    از اين برنامه ريزي معلوم ميشه كه حلقه احمدي نژاد تا كجاها گسترده شده و اين برنامه هاي عجيب و غريب (كارشكني) هم حتما در دولت دكتر روحاني هم ادامه خواهد داشت
  • majid IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    17 37
    مگه شک دارید به جهانی بودن احمدی نژاد
  • حسین با مرام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    40 8
    هم فکران احمدی نژاد در روزهای پایانی برای او سنگ تمام گذاشتند که این نشانه این است که هیچ موقع از حمایت خودشان از احمدی نژاد پشیمان نیستند.اما مردم در این ماه رمضان بیشتر از اینکه درانتظار عید فطر باشندلحظه شماری میکنند که احمدی نژاد برود و دولت تدبیروامید دکتر روحانی سکان را در دست بگیرد.
  • سایپا A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    48 76
    بهتر است سعی شود نظر شخصی سایت بر خوانندگان تحمیل نشود!
  • میلاد IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    15 40
    تنها کسی که باید صحبت کنه در روز قدس شخص احمدی نژاده ،به نظر میاد بیشتر روی حرف های شما کسی حساب باز نمی کنه تا احمدی نژاد!
  • حمید IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    9 39
    حیف این روزنامه که هنوز به رفسنجانی و میر حسین وصله کمی به عقب برگردین ویادتون باشه شما روزنامه یادگار دوران شهید بهشتی هستین فکر میکنید اگر شهید مظلوم بهشتی زنده بودن از این حرفای شما خوشحال میشدند ؟
    • محمد IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      30 6
      چی شده آقا حمید حالا موضع طرفداری از احمدی نژاد گرفتین شماها نه طرفداریتون از روی منطق است و نه مخالفتتون از روی درک سیاسی .اجتماعی ..تا الان هم همین رویکرهای شما و اطرافیان شما بوده که الان وضعیت داخلی و سیاست خارجی ما اینه ..صحبت سر اینه که دنیا الان منتظر صحبتها و مواضع روحانی است ونقطه نظرات او است که الان برای ما و جامعه بین الملل مهمه ...درک این موضوع این قدر سخته.!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    32 14
    داخل ایران هم روی آن حساب نمی کنند چه برسد به کل دنیا. ضمنا کسی که حامیانش رسما اعلام کردند اسرائیل دوست ماست صلاحیت سخنرانی در مورد روز قدس و فلسطین را ندارند. حتما باید در این مورد تجدید نظر شود.
  • خلیل IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    20 8
    "اصولاً آقای احمدی نژاد در زمینه روز قدس سخنی برای گفتن ندارد" از یه طرف میگید آقای احمدی نژاد هولوکاست رو به چالش کشید و وضعیت رو خراب کرد از یه طرف میگید تو روز قدس حرفی واسه گفتن نداره.شاید من متوجه نمیشم.اما زیر سوال بردن هولوکاست و صحبت از پایان رژیم اشغالگر حرف نیست؟؟؟از این بزرگتر؟؟؟ کم کم دارم فکر میکنم بعضیها معنای تناقض رو متوجه نمیشن...........
  • معلم IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    39 11
    قحط الرجال است.به این سادگی ها دست بردار نیستند
    • احمد A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      8 7
      من از آقای مسیح مهاجری مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی تعجب می کنم که در لباس روحانیت اینقدر بی انصافی کند . اگر آقای هاشمی یک ساعت از ریاست جمهوری اش مانده بود و برنامه سخنرانی داشت ، چنین اظهار نظری صورت می گرفت وجداناً . انصاف چیز خوبی است و سیاست بازی خیلی زشت . !
  • مجید گلپا A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    7 16
    احمدی نژاد هر چقدر هم بد باشد اینقدر خوار و ذلیل نشده که سخنرانی روز قدس را به اوندهند. ما ایرانیها کلا خوش استقبال و بد بدرقه هستیم.
  • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    8 13
    دلیلش معلومه روحانی هنوز رییس جمهور نیست ! ایشان بعد از مراسم تنفیذ رسما رییس جمهور می شود و تا آن موقع احمدی نژآد رییس جمهور است.
  • منتظر IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    5 18
    برای روزنامه جمهوری اسلامی خیلی متاسفم. آخرت شما را روشن نمی بینم. قضاوت فوق العاده غیر منصفانه و باند محور
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    3 1
    گرچه بارها احمدی نژاد از مشائی حمایت کرده لیکن ما برای خود او و خدمات بزرگی که برای انقلاب اسلامی نموده و فداکاریها وپرکاریهایش و شجاعت بی نظیرش درمقابل صهیونیستها و طرح افسانه هولوکاست درجهان وپایبندیش به ولایت مطلقه فقیه و رهبر عزیز انقلاب حضرت آیت ا...خامنه ای احترام شایسته قائلیم وخدمات بزرگ و بی نظیرش را به مردم عزیز ایران ارج می نهیم.
  • چارلی IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    1 1
    رییس جمهورقانونی ورسمی کشورهنوزدکتراحمدی نژاد است نه شیخ حسن روحانی بعدازمراسم تنفیذوتحلیف شیخ حسن برکرسی می نشیند