تسنیم نوشت:

گروه‌های انقلابی و احزاب جبهه نجات ملی مصر به رئیس جمهور و نخست‌وزیر این کشور ۱۰ روز مهلت دادند تا سفیر آمریکا در قاهره را به دلیل دخالت در امور داخلی مصر، اخراج نمایند.
به گزارش المصریون، کمیته هماهنگی 30 ژوئن و احزاب جبهه نجات ملی از «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت و «حازم الببلاوی» نخست‌وزیر خواستند تا پیش از اعلام محاصره سفارت آمریکا به دلیل دخالت‌های این کشور در امور داخلی مصر، موضع روشنی در قبال «آن پاترسون» سفیر آمریکا اتخاذ نمایند.

«هانی مهنا» نماینده حزب برابری و توسعه در فراکسیون گروه‌های انقلابی در این باره گفت که گروه‌های انقلابی از رئیس جمهور و نخست‌وزیر خواستند تا سفیر آمریکا در قاهره را اخراج نمایند زیرا تهدیدی برای امنیت ملی مصر است.

وی افزود که در صورت عدم پاسخگوئی رئیس جمهور و نخست‌وزیر به خواسته‌ گروه‌های انقلابی در آن صورت سفارت آمریکا را محاصره و چندین تظاهرات برای درخواست اخراج سفیر آمریکا برگزار خواهیم کرد و علاوه بر آن از مصری‌های مقیم کشورهای اروپایی و سراسر جهان می‌خواهیم که در برابر سفارت آمریکا تظاهرات کرده و دخالت این کشور در امور داخلی مصر را محکوم نمایند.

وی اظهار داشت که سفیر آمریکا یکی از علل فتنه موجود در مصر است همچنانکه با تشکیل گروه‌های مسلح برای ایجاد هرج و مرج در کشورهای عربی تلاش می‌کند.

از سوی دیگر «محمد عبدالفتاح» عضو کمیته هماهنگی 30 ژوئن گفت که هماهنگی کاملی با احزاب جبهه نجات ملی به منظور اجرای برنامه‌هایی در دوره آتی در خصوص درخواست اخراج سفیر آمریکا و توقف دخالت‌های وی در امور داخلی مصر وجود دارد.

وی افزود که آنها دیدار با «محمد البرادعی» معاون رئیس جمهور در امور خارجی را برای بررسی این موضوع و تاکید بر اهمیت استقلال داخلی و ممانعت از هر گونه دخالت خارجی درخواست کرده‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =