«جیب مان خالی است و نمی توانیم برنامه های کروش را انجام بدهیم.» علی کفاشیان هر عیبی داشته باشد ، حسنش این است که شوخی شوخی حرفش را می زند.

مهدیه جباری:

رئیس فدراسیون فوتبال زنگ خطر را خیلی زود به صدا در آورده است. فدراسیونی که سال قبل حتی ریالی کمک از دولت نگرفته و امسال هم دریافتی اش به رغم صعود به جام جهانی همان عدد صفر سال قبل است ، حالا نمی تواند تیمش را برای تورنمنتی فراهم کند که یک ملت چشم امید به آن بسته اند. از ابتدای سال قبل تا حالا چیزی بالغ بر 10 میلیارد پول به فدراسیون آمده اما خیلی زود از حساب ها خارج شده اند چون برای فدراسیون نبودند . چون یا حق استقلال و پرسپولیس بودند یا قرار بوده پاداش ملی پوشان شوند.
اسپانسرها هم که به دلیل شرایط بد مالی و اوضاع نابسامان تعامل دولتی با فوتبال سمت فدراسیون کفاشیان نمی آیند پس کفگیرهای شان بعید نیست که به ته دیگ خورده باشد. کروش می گوید دوست ندارد تیمش در جام جهانی زنگ تفریح باشد برای همین 12 مرحله اردو و 120 روز تمرینی برای تیمش در نظر گرفته.اردوهایی که هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد تومان دارند. فدراسیون اما ریالی ندارد که صرف این اردوها کند.این بی پولی خیلی زود و از اردوی پرتغال سر وقت فدراسیون آمده اند و این بی پولی در کنار هشدار علی کفاشیان در برنامه ورزش و مردم تنها می تواند یک نکته داشته باشد ، احتمال لغو اردوی تیم ملی در لیسبون ، چیزی که اگر اتفاق بیفتد ، پیامدهای زیادی برای تیم ملی دارد. قول ها البته فراوان بوده اند. دولت قدیم وعده های بسیاری داده . دولت جدید هم کم از مساعدت نگفته اما این ها همه قول هستند و مهم این است که فدراسیون در آستانه اولین اردو ، آه در بساط ندارد. کفاشیان البته حرف های جالبی دارد:« ما پاداش صعود به جام جهانی را می گیریم اما نه الان ، بعد از جام جهانی و آن پول نباید صرف این تیم شود که در حقیقت پشتوانه ای است برای ساختن تیم ملی بعدی مان.»

خبری که البته کمی بعد رسما از سوی مهدی محمد نبی ، دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام شد:«  بعد از کسب موفقیت‌های اخیر در مسابقات رسمی و بین المللی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور موفق تیم‌های ملی، نوجوانان در جام جهانی 2013 امارات، تیم ملی فوتبال ساحلی در جام جهانی 2013 تاهیتی و تیم ملی بزرگسالان در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل انجام شده است اما به دلیل عدم تامین اعتبار و نداشتن منابع مالی در حال حاضر، علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته، متاسفانه نمی‌توانیم اردوهای پیش بینی شده مانند اعزام تیم ملی فوتبال ساحلی به برزیل، تیم ملی نوجوانان به اردوی آلمان و تیم ملی بزرگسالان به اردوی لیسبون را اجرایی کنیم.»

نگاهی اجمالی بر ورودی های مالی فدراسیون در 18 ماه گذشته و پول هایی که از کیسه مهمترین رکن اداری فوتبال ایران گذشته ، تاسف بار است. متولیان دولتی تنها جایی هزینه کرده اند که قرار بود پز پرداختپاداش موفقیت رابگیرند نه برای تدارک و آماده سازی تیم های ملی. اردوهای تیم ملی نوجوانان به دلیل بی پولی لغو می شوند ، اردوهای تیم ساحلی به همین شکل و حالا نوبت به تیم اصلی رسیده است. دولتی که همین حالا با موافقت برای اهدای 30 مجوز نیم میلیارد تومانی گردش مالی 15 میلیاردی را برای بازیکنان ایجاد کرده است اما این پول هیچ کمکی به پیشبرد برنامه های تیم ملی نمی کند چون تیم برای آماده سازی پول ندارد.
پاداشی که انتقادهای بسیاری را از دل جامعه ورزش تا مردم به همراه داشته ، حالا زمانی نوع اشتباه اهدایش نمایان تر می شود که بسیاری می پرسند آیا بهتر نبود همین رقم را برای فدراسیون بپردازد تا این رفتن به جام جهانی و رقص خیابانی برای یک صعود ، سقف آرزوی مان نباشد؟
فوتبالیست های مان با بازی در لیگ چند برابر این تجلیل ها را بدست می آورند اما موفقیت و شیرینی پیروزی های ملی شان ، نیاز به تدارک دارد.کارلوس کروش جمله ای معروف دارد که می گوید:« سال بعد خیلی هم دیر نیست ، شاید به اندازه چند چشم بر هم زدن.باید همین حالا برایش آماده شویم. حواس تان که هست؟ همین حالا. من دوست ندارم به آنجا برویم زنگ تفریح باشیم. دوست ندارم جوجه اردک زشت جام جهانی باشیم.»
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    6 1
    همه چيزمون بايد به هم بياد ديگه!
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    4 9
    خوب شد اردوي پرتغال كنسل شد - كدوم تيم رو سراغ داريد كه به جام جهاني صعود كرده باشه و الان واسه تيم ملي اردو بزاره و ليگ تازه شروع شده اش را تعطيل كند !! الان بهتر شد - چون ليگ منظم و مرتب برگزار ميشه
    • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      8 3
      بابا جمع كنيد شما هم هي ميگيد ليگ منظم ليگ منظم.تو كل ايران 4 تا كارشناس نيست كه بتونه راجب فوتبال اظهار نظر كنه،اونوقت هركس از راه ميرسه يه نظري ميده!
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    5 1
    موقعی که می خواهند خودشونو بچسبانند به این موفقیتها همراه تیم کره میروند (وزیر)دعوتشان می کنند تبریک می گویند و عکس یادگاری می گیرند ولی موقع پول دادن یک نفر پیداش نمی شه .ضمنا مگر رئیس جمهور در ملاقات با ملی پوشان نگفتن همه هزینه های تدارکات رو دولت من می پردازه و دولت بعدی تا بخواد تصویب کنه طول می کشه به این زودی فراموش شد .
  • amir IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    2 1
    هــــــــــــــــی. اگر دردم یکی بودی چه بودی! اردوی لیسبون کی هست؟ 10روز دیگه صبر کنن تا دولت جدید بیاد یکم پول با خودش بیاره..
  • امير تبريز اوغلي IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    3 0
    از اول هم كشك بود
  • حسن،خون آبی A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    2 5
    حیف پول مملکت نیست به خوشگذرونی اینا بدین؟؟؟؟شما اگه دنیا خرج کنید ازگروهمون بالا نمیریم ،پس بهترکه پول ندادند،،،،،،تازه اونم با رحمان احمدی که بازی باکره یه توپ به صورتش خورد خوشحالی کرد؟
  • کشکساب A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    2 0
    اصلان میدونی کشک چنده که همینجوری حواله میدی ؟
  • علیرضا IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    2 1
    بله آقایون تنها لبخند زدن، عکس گرفتن و اخراج کردن بلدن. بلدن بازی برگزار کنن که تیم قدیمی رو جلوی تیم جدید بارن که خودشون لذت ببرن. آدم یاد جنگ گلادیاتور های یونان به دستور سزار میوفته. آقایون فکر دعوای خودشون هستن نه آبروی یک ملت عاشق فوتبال که با این روند سال دیگه تو دنیا خار و خفیف نشه.
  • جواد A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    2 0
    اون موقع که دادکان رئیس فدراسیون بود این مشکلها نبود.شرکت نفت ایرانول و پوما کلی پول دادند ولی این آقایون نمیتونند یه اسپانسر درست درمون پیدا کنند که رفتند با آل اسپورت که پیراهن تیم ملی ماداگاسکار را میزنه قرارداد میبندند.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    17 9
    ای بابا برداشتن پول دادن برا جواد نکونام پول تمام شد!!!!!!
  • arman A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    21 3
    با این وضعیت از جام جهانی انصراف بدیم...خیلی بهتره!
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    17 5
    وقتی پول مملکت را جای دیگر هزینه می کنند همین است بهتر از این نمی شود
  • صدرا IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    4 0
    مجوزها رو بدن به فدراسیون یا باشگاهاشون چون به نظر من همون 50 میلیون بسیار خوب بود برای پاداش
  • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    3 0
    راستی دولت کی تموم میشه؟