۰ نفر
۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۹

تسنیم نوشت:

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی وی؛ رای گیری در حوزه های انتخاباتی کویت در حالی از امروز شنبه آغاز شده که اکثر احزاب مخالف در اعتراض به اصلاحیه قانون انتخابات، شرکت در این انتخابات را تحریم کرده اند.
بر اساس اصلاحیه قانون انتخابات کویت، خاندان الصباح این اجازه و اختیار را دارد تا قانون انتخابات را از هر نفر 4 رای به هر نفر یک رای تغییر دهد.
گروه های مخالف دولت کویت بر این باورند که این اصلاحیه مسیر لازم برای دستکاری در نتایج انتخابات از سوی خاندان حاکم بر کویت را فراهم می کند.
گروه های مخالف دولت کویت انتخابات قبلی این کشور را که در ماه دسامبر برگزار شد را نیز تحریم کرده بودند. حدود 440 هزار نفر از مردم کویت واجد شرایط برای شرکت در انتخابات پارلمانی هستند و باید از بین 300 نامزد 50 نفر را برای پارلمان این کشور انتخاب کنند.
برگزاری انتخابات پارلمانی مجدد در کویت یک ماه پس از آن است که دادگاه قانون اساسی پارلمان این کشور را به علت نقص های موجود در برگزاری انتخابات دسامبر 2012 میلادی منحل کرده است.
تحلیلگران سیاسی بر این باورند که برگزاری انتخابات پارلمانی نمی تواند ثبات سیاسی را به کویت بازگرداند چرا که گروه های مخالف دولت شرکت در انتخابات را تحریم کرده اند.
از ماه می 2006 تاکنون کویت ده ها کابینه تشکیل داده است. بر اساس قانون اساسی 1962 میلادی، خاندان الصباح پست های مهم و کلیدی شامل نخست وزیر،وزرای دفاع، کشور و خارجه را در اختیار دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =