روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

جمع زیادی از مردم مهدیشهر با برپایی تظاهرات آرام و مسالمت‌آمیز، اعتراض خود را به مصوبه تجزیه شهرستان مهدیشهر وجدائی شهمیرزاد از آن را اعلام کردند. تظاهرکنندگان که پیشاپیش آنان امام جمعه موقت مهدیشهر، روحانیون، اعضای شورای اسلامی دوره سوم، منتخبین شورای اسلامی دوره چهارم و معتمدین شهر حضور داشتند، با سر دادن ندای‌الله اکبر و شعار "ما ذوالفقار حیدریم ـ فداییان رهبریم"، "تجزیه شهرستان محال است محال است"، "ما مردم مهدیشهر، مطیع امر رهبر" خواستار لغو مصوبه تجزیه شهرستان مهدیشهر شدند. راهپیمایان پس از عبور از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، در میدان شهدای مهدیشهر گرد آمده و اعلام کردند تا لغو این مصوبه به اعتراضات خود ادامه داده و تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهند آمد. معترضان خواستار لغو مصوبه دولت مبنی بر تجزیه شهرستان مهدیشهر (شهرستانی که در سال 87 از بخش بشهرستان ارتقاء یافته) با جدایی بخش شهمیرزاد ازتوابع این شهر شدند.

هیات دولت در آخرین سفر استانی خود به سمنان در سال جاری در مصوبه‌ای ارتقای بخش شهمیرزاد که تنها بخش تابع شهرستان مهدیشهر است به شهرستان را تصویب کرد که با اعتراض مردم مهدیشهر مواجه شد و به همین دلیل دولت تاکنون اجرای این مصوبه را مسکوت گذاشته بود. چاپ خبر قریب‌الوقوع بودن تجزیه مهدیشهر و شهرستان شدن بخش‌های شهمیرزاد و بسطام به نقل از استاندار سمنان در یک نشریه محلی استان بار دیگر اعتراض مردم مهدیشهر را برانگیخته است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sangesar IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    10 3
    دارند با بی قانونی حق مردم شهرستان مهدیشهر را پایمال می کنند. چگونه ممکن است شهری پنج هزار نفری را که آن هم به دلیل ییلاقی بودن بیشتر در تابستان در آن ساکن هستند و با شهر مهدیشهر که مرکز شهرستان است کمتر از 2 کیلومتر فاصله دارد را به عنوان گزینه ای برای تشکیل شهرستانی جدید معرفی کرد و قابل توجه اینکه شهرستان مهدیشهر از سال 86 شهرستان شده و با جمعیتی در حدود 42000 نفر خود شهرستان نوپایی است که فاقد بسیاری از زیرساختها است و هنوز هم هیچکدام از مصوبات دولت در این شهرستان اجرایی نشده و طرح های آن بر زمین مانده است. مطرح کردن این موضوعات توسط مسئولان مرکز استان جز ایجاد تفرقه منطقه ای در سطح شهرستان چیز دیگری را در بر ندارد.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    7 17
    یعنی چی که اعتراض کردن ؟؟؟؟؟؟؟باید شهمیرزاد از مهدیشهر جدا بشه.شهمیرزاد خودش می تونه شهرستان باشه و فرماندار اختصاصی داشته باشه.تمام گرفتاری های شهمیرزاد به خاطر زیرمجموعه بودن مهدیشهره.خواهشا مسئولین کوتاه نیان.
    • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
      19 4
      چه جوری شهری که هزار نفرم جمعیت ثابت نداره و همش یه میدون و یه خیابون داره میخواد شهرستان بشه..بر اساس کدوم مستند قانون میخواد شهرستان بشه
    • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      6 1
      خيلي تند نرو
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    17 3
    وزیر کشور گفته شهرستان شدن شهمیرزاد غیرکارشناسی هستش و دولت از ما نظر کارشناسی نخواسته و این کار سیاسیه
  • عطش IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    9 2
    با سلام تو رو خدا این شبهای ماه رمضون یه سر بیایید مهدیشهر ببینید شهر یه شب ارامش نداره اخه این چه وضعیه درست کردن مردم روزه دار دوتا شهر رو به جون هم انداختن ، اخه این چه مملکتیه مگه قانون نداره شهری که 5 ساله شهرستان شده رو دوباره دارن تجزیه میکنند ، خداشاهده به دور از انسانیت هستش مردم خودشون کم مشکل ندارن که با این کارا داریم زجرشون میدیم ، چرا تشنج درست میکنید. الانم که دارم این نظرو میدم مردم جلوی استانداری جمع شدند تا از اعلام رسمی این مصوبه جلوگیری کنن
  • سهیل JP ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    11 4
    شهرستان شدن شهمیرزاد یعنی تجزیه مهدیشهر. این کار غیرقانونی باید ابطال شود
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    8 1
    با شهرستان کردن شهمیرزاد دارن ظلم میکنن به این مردم مظلوم و بی دفاع.دارن خیانت میکنن.همش رابطه بازیه.امام زمان(عج) از شهر خودش محافظت میکنه
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    7 8
    با جمعیت هزار نفریشون میخوان شهرستان بشن؟براساس چه قانونی؟واقعا که.مردم مهدیشهر کوتاه نمیان
  • باربارا IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    6 1
    آخه شهر 1000 نفری به چه درد میخوره؟!!! با چه امکاناتی میخوان زندگی کنن؟!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    3 1
    شما قضاوت کنید که با جمعیت هزار نفری و فاصله دو کیلومتری چه جوری میخوان شهرستان بشن؟به نظرشما رابطه بازی و بی عدالتی نیست؟حق این مردم مظلوم و بی دفاع رو دارن پایمال و ضایع میکنن و مطمئنا باعث درگیری و نفاق بین مردم دو شهر میشن.
  • مهديشهري A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 3
    خودم راهپیمایی را دیدم.از جمعیت 20 هزار نفری مهدیشهر 200 تا 250 نفر بیشتر حضور نداشتند . مردم فهیم مهدیشهر میدانند که مخالفت با شهرستان شدن شهمیرزاد رفتار غیر منطقی است . مردم بخش شهمیرزاد دقیقا از همان مسیری که مهدیشهر برای شهرستان شدن طی کرد استفاده کرده اند.مهدیشهر خواست شهرستان بشود نیاز به دو بخش داشت و شهمیرزاد بخش شد.حال شهمیرزاد برای شهرستان شدن دو شهر لازم دارد و دو دهستان و به عبارتی دو بخش و حدود بیست هزار نفر هم جمعیت که همه را دارد و کمتر از بسطام و آرادان نیست و به حد نصاب شهرستان شدن رسیده اند . آنان از دیرباز روابط حسنه با تمام روستا ها و دهستان های اطراف خود دارند و زبان و فرهنگشان قرابت زیادی دارد . آنها با درایت تمام برای انتخاب نام شهرستان ، با بزرگان روستاهای دور و نزدیک رایزنی کرده و به اجماع رسیده اند .از حق نگذریم مردم شهمیرزاد و مهدیشهر با هم مشکلی ندارند . در هر شهری متعصبینی نیز وجود دارد. مسوولان مهدیشهر با اینکه به وجود همسایه خود شهمیرزاد برای شهرستان شدن احتیاج داشتند ولی به خواسته آنان توجه نکرده و مخالفت مردم شهمیرزاد با نام شهرستان مهدیشهر را ناشی از بهایی بودن آنان عنوان کردند که بر طبل نفاق کوبید.خودمان میدانیم که مرکز بهاییت این منطقه مهدیشهر بود و تعداد بهاییان آن هم بیشتر است.شهمیرزادی ها هم نام ولیعصر را پیشنهاد دادند تا بهانه از همسایه شان بگیرند و نام شهرستان موجب بروز حساسیت و نفاق بین دو شهر نگردد.متاسفانه بی تدبیری ، غرور کاذب و تمامت خواهی مسوولان شهرستان باعث شد، شهمیرزاد که هیچ درجزینی که بسیاری از ساکنین و مالکین آن مهدیشهری هستند یا دستکم با مهدیشهری ها هم زبان هستند هم از تصمیمات مرکز شهرستان ناراضی شده و خواستار پیوستن به سمنان شوند.بیاییم دیگران را مقصر ندانیم و کمی به رفتار خود بنگریم . آیا اگر ما بجایشان بودیم همین تقاضا را نمیکردیم . چند نفر از شهروندان شهمیرزاد را در ادارات شهرستان راه داده ایم؟چقدر به آنها خوشامد گفته و آنها را تحویل گرفتیم؟بیاییم منصفانه خود را و رفتار و افکار خود را بسنجیم و مواظب باشیم پیش از آنکه طالب آباد و زیارت برای استقلال قد علم کنند منصفانه تر امکانات را توزیع کنیم و آنان را در مدیریت شهر و شهرستان دخالت دهیم . انسان ها با هم برابرند . فقط تقوی، کرامت انسان ها را تعیین میکند.
    • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      0 1
      مهدیشهری نیستی زرنگ خان برو خجالت بکش