دیروز ایمیلی از یکی از کاربران خبر آنلاین دریافت کردیم با این مضمون :با سلام. طی هفته گذشته در شهرستان تنکابن چهار فقره قتل با سلاح سردوتقریبا به یک صورت مشابه انجام شده است.

در این ایمیل آمده است :شایعات زیادی در این مورد به گوش می رسد اما نهادهای انتظامی وامنیتی تاکنون توضیح مناسبی در این رابطه نداده اند. دراین شهر کوچک ساحلی ، سه مرد ویک زن جوان با چاقومورد اصابت قرار گرفته اند ، به قتل رسیده و در داخل یک خودرو قرار داده شده اند. خواهشمند است با تکمیل کردن این خبر ابعاد واقعی آنرا برای شهروندان شمالی روشن کنیددر پی کشف دو جسد در دو خودروی مجزا و با فاصله‌ای کمتر از سه روز، که بین محل کشف آنها نیز کمتر از 10 کیلومتر فاصله بوده منجر به انتشار شایعاتی در تنکابن شد که ناشی از عدم اطلاع‌رسانی درباره وقوع این وقایع بوده است.

اما امروز اصغر طالبی، دادستان تنکابن در این ارتباط به فارس گفت: به دلیل عدم اطلاع‌رسانی به لحاظ مسائل امنیتی و پیگیری موضوع برای حصول به نتیجه و دستگیری قاتل یا قاتلان منجر به بروز شایعاتی در این زمینه شده است.
در چند روز اخیر دو جسد که از جهاتی با هم تشابه دارند در تنکابن کشف شد که در محل کشف هیچ‌گونه شواهد روشنی از عاملان که به عینه دیده شود به دست نیامده است و پلیس جنایی در حال بررسی جوانب این ماجرا است و کار تحقیقاتی و پزشکی قانونی در این رابطه در حال انجام است.
صبح روز 23 تیر سال‌ جاری با گزارش مردمی مبنی بر اینکه جسدی در ساحل منطقه پلتکله بخش نشتا داخل یک دستگاه خودرو 206 آبی قرار دارد، ماموران پلیس جنایی را به آنجا کشاند.
از شواهد و قرائن موجود در صحنه کشف جسد هیچ‌گونه رد و مدرک روشنی از عاملان جنایت یافت نشد و مشخص بود که مقتول در مکانی دیگر کشته شده و به این مکان انتقال یافته است اما آنچه که به روشنی در این جریان مشخص است مقتول با سلاح سرد کشته شده است.مقتول مرد 36 ساله و نیز اهل تنکابن است.
دادستان تنکابن درباره کشف جسد دوم نیز گفت: حدود ساعت 11 روز 29 تیر امسال تنها پس از گذشت سه روز از کشف جسد نخست دوباره با گزارش مردمی خبر از پیداشدن جسد دیگری در یک خودروی پژو پارس بار دیگر موجب شد تا ماموران پلیس جنایی وارد عمل شوند و این بار آنها با حضور در کوچه منتهی به ساحل در خیابان ورزش و جنب اداره ورزش و جوانان تنکابن با جسد مرد جوانی که 30 ساله بود مواجه شدند.
ماموران پلیس جنایی پس از بررسی‌های لازم و گشودن درب خودرو با جسد مردی جوان در حالی که لباس زیر و یک شلوارک بر تن داشت، مواجه شدند که در صندلی عقب خودرو قرار داشت و پس از بررسی‌های ابتدایی و اقدامات ویژه خودرو به همراه جسد بدون دست خوردن به مقر پلیس برای تحقیقات تکمیلی و کارشناسی انتقال داده می‌شود.
در بررسی‌های اولیه علت مرگ ضربه شدید به جمجمه سر او بوده در حالی‌که در رفتگی کتف یک دست دلالت بر کشمکش او با فرد یا افراد قبل از مرگ داشته است. مقتول دارای سابقه کیفری و نیز موادفروش بوده است.
طالبی گفت: تاکنون شواهدی دال بر ارتباط میان این دو پرونده یافت نشده است و وجه تشابه این دو واقعه کشف دو جسد در خودرو و در کوچه منتهی به ساحل و نیز اینکه هردو مرد و دارای سنین 36 و 31 بوده‌اند و اینها دلیلی بر ارتباط دو واقعه نیست.
دادستان دادگاه انقلاب تنکابن با اعلام اینکه فرد دوم در تحقیقات مشخص شد که به علت برق‌ گرفتگی دچار مرگ شد، ابراز داشت: این فرد به دلیل برق گرفتگی دچار حادثه می‌شود و جمجمه وی نیز بر اثر این ضربه خورد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه به دلیل شکستگی کتف در تحقیقات اولیه احتمال وارد آمدن ضربه بود، گفت: با بررسی‌های دقیق مشخص شد که فرد به دلیل برق‌گرفتگی و سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده است.
طالبی درباره پیداشدن جسد این فرد در داخل خودرو نیز بیان داشت: ظاهرا افرادی که وی را همراهی می‌کردند به دلیل وقوع این حادثه از ترس وی را داخل خودرویی در حوالی ساحل رها کردند.
دادستان دادگستری و دادگاه انقلاب تنکابن در ادامه با اشاره به بروز شایعات مبنی بر زنجیره‌ای بودن آنها با تکذیب هرگونه بروز قتل پس از دو موردی که اشاره شده است با تاکید بر اینکه نشر اکاذیب جرم است، تصریح کرد: نشر اکاذیب از جمله مصادیق جرم محسوب می‌شود و هرکسی بخواهد با رواج شایعات نظم و امنیت عمومی را تحت‌الشاع قرار دهد با او برخورد قانونی می‌شود.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    132 6
    من اهل تنکابن هستتم ببخشید پس ماجرای فوت ان خانم چسیـت؟
    • بیکار US ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      10 23
      نشنیدی که گفتند با شایعه پراکنان برخورد صورت می گیرد علی آقای شایعه پخش کن
  • آوا...روزمرگیهای متولد جوزا EU ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    12 8
    سلام . من اهل شهسوارم . متاسفانه این شایعاتُ تا حد زیادی شنیدم ولی جز دو موردی که بالا ذکر شد باقی بدون هیچ شاهد عینی بوده . ولی دو مورد بالا توسط افرادی که می شناختم و در صحنه حضور داشتن تائید شده بود . با این وجود این ترس در دل همه افتاده . تقریبا در محیط کارم همه از ترس حاصله حرف میزنن و یه جور وحشت عمومی ایجاد شده . امیدوارم که هر چه زودتر عاملین این جنایات دستگیر و به سزای عملشون برسن تا مردم بدون ترس در خیابونها تردد کنن . تو این فصل که هوا به شدت گرم هست ساحل جای دلچسبی برای افراد این شهر کوچیک بوده ولی مسلما با رعب و وحشتی که بوجود اومده دیگه کمتر کسی پیدا میشه که جرات داشته باشه به ساحل بره . با تشکر از اطلاع رسانی تون .
  • بنده خدا A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    14 3
    سلام .لطفا در این موارد به مردم اطلاع رسانی شود .شاید با جمع اوری اطلاعات بتوان عاملان انرا به دام انداخت
  • فریبرز A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    10 0
    مقتولی که بوسیله برق و ضربه کشته شده و کارشناسان می فرمایند که همدستان وی به دلیل ترس آنرا در صندوق عقب اتومبیل گذاشته اند و گفته شده که وی سابقه سرقت سیم داشته است ، باید عرض کنم که اگر ایشان حین سرقت به علت برق گرفتگی از ارتفاع افتاده ، دلیلی ندارند که وی را در صندوق عقب بگذارند و جابجایش بکنند . همانجا رهایش می کردند که راحت تر بود. این حدس کارسناسان منطقی نیست .
    • حسن A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      8 0
      راستی با شلوارک و رکابی کی میره سرقت سیم ؟؟؟؟ خب راستشو بگین دیگه داستان تحویل ندین
    • am IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      2 0
      اصلا خودتون رو ناراحت نکنین.از تهران یگان اومد.
  • منصور A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    4 4
    سلام من اهل شهسوارم خواهشن به مردم بگین اینقد شایعه درست نکنن ممنون.
  • امید IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    1 2
    حتما باهم دشمنی داشتن وگرنه هیچ دیونه ای بی دلیل ادم نمیکشه.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    6 0
    چرا هيچ اسم و نشانى جز سن مقتولين ارائه نشده است؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    واقعا سریال جالبی ساختن مردم شهرمون. انقدر خنده دار بود که من به شخصه خجالت میکشیدم این داستانه بچه گونه رو واسه کسی تعریف کنم. جز یک مورد اول هیچ کدوم رو باور نکردم. چرا ما مردم جا اینکه تواناییمون واسه شایعه کردن چیزای بد اینقدر بالاست نمیتونیم چیزای خوب رو پخش کنیم. جالبش اینجاست که مردم ما چیزای بد رو به راحتی قبول می کنن و واسه هم با افتخار تعریف می کنن.
  • بابک IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    سلام همش شایعه بوده
  • امیر IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    دستگیر کردن.
  • محمدمهدی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    دل شکستن هنری نمی باشد تا توانی دلی بدست آور