در حالی از ابتدای سال جاری 236 هزار نفر وام ازدواج دریافت کرده اند که همچنان یک میلیون و 86 هزار نفر همچنان در نوبت دریافت وام هستند.


محمد رضا قربانی، مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفت: یک میلیون و86 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده و در نوبت دریافت این تسهیلات قرار دارند که با توجه به کمبود منابع قرض‌الحسنه بانک‌های عامل فعلی و به منظور تسریع در اعطای تسهیلات، در حال هماهنگی با صندوق مهر امام رضا و  بانک‌های خصوصی برای افزودن به این سامانه هستیم.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون  بیش از 236 هزار نفر موفق به استفاده از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج شده‌اند.
قربانی همچنین با اعلام این خبر که خوشبختانه در ایام شعبانیه صندوق مهر امام رضا به این سامانه متصل شد اظهار داشت: در سال 90 بیش از یک میلیون و 250 هزار و در سال 91 حدود یک میلیون نفر از این امتیاز برخوردار شدند.
وی با اشاره به آمار تسهیلات اعطایی بانک‌ مسکن عنوان کرد: "از ابتدای سال 1392 تا پایان خرداد ماه، این بانک مبلغ  8689 میلیارد ریال بابت طرح‌های مسکن مهر قرارداد جدید منعقد و مبلغ  13545 میلیارد ریال نیز بابت این طرح‌ها از سوی بانک مسکن پرداخت شد".
مدیر اعتبارات بانک مرکزی همچنین از افزایش سقف تسهیلات در بافت فرسوده و نامناسب شهری به 300 میلیون ریال و خرید خودرو جانبازان50 درصد و بالاتر به 60 درصد بهای خودرو خبر داد.
گفتنی است از ابتدای سال جاری ،266 میلیارد ریال تسهیلات نیز جهت جایگزینی خودروهای سواری و وانت اعطا گردید.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    21 7
    روحانی مچکریم!
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    15 8
    مشکل وام نیست . یعنی هست ولی 20% مشکل وامه . مشکل بی فرهنگیه مردمه که دخترها و خانواده هاشون میخوان بابت ازدواج از پسر ضمانت و مهریه و .. بگیرن .
    • تجربه IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      7 4
      بنده بعنوان یک وکیل با تجربه میگم که جالب اینجاست که همین مهریه ها آخرش باعث جدایی میشه! شاید اوایل دختر حسابی پول بگیره و خوشحال باشه اما تجربه نشون داده که خیلی زود از کاری که کردن پشیمون میشن! اما وقتی به خودشون میان که زندگی رو باختن
  • هميشه متشكر IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    10 7
    جناب آقاي دكتر روحاني، در كل سپاسگذاريم!
  • حسام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    35 2
    وقتی یک زوج جوان به منظور دریافت این وام ناقابل این همه اذیت می شوند چطور انتظار دارید صاحب 6-5 فرزند شوند؟
  • بی نام GB ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    6 3
    مطابق آمار هیچ کسی در نوبت وام ازدواج وجود ندارد
  • داریوش IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 0
    پول وام ازدواج جوانان این مملکت را نمی دهیم آن وقت حاضریم برویم پول رضایت نامه خلعتبری را که حدود 4 میلیارد تومان است پرداخت کنیم.از ماست که بر ماست
  • محمد IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    3 2
    من 1 سال ازدواج کردم هنوز موفق نشدم بگیرم همش سایت میزنه شما تو نوبت هستین. واقعا استان کهگیلویه و بویراحمد خیلی بدبخت هست
  • فقط متاسفم IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    واسه وام ریاست جمهوری 5 ماه تو بانک کشاورزی شعبه چهارراه رسولی شهر زاهدان استان سیستان و بلوچستان منتظر بودبم واسه مبلغ 1/5 میلیون یه ضامن و یه معرف با انتظاری بی حد و عملا برخورد جوری هست که معلومه سیساتشون تو عدم پرداخته.چون اگه همینطور پیش میرفتیم احتمالا آزمایش ژنتیک هم میخواستن تا ببینن واقعا اصلیم!!! جالب کارت پایان خدمت هست. آخه یکی نیست بهشون بگه نمیخوایین وام بدین دیگه این بهونه ها چیه؟ آخه من که کارمند بدبخت این دولت عادلم یعنی کارت پایاین خدمت دارم.