تسنیم نوشت:

علاءالدین بروجردی با اشاره به درخواست "جک استراو" نماینده پارلمان انگلیس و وزیر خارجه اسبق این کشور برای سفر به تهران و تلاش‌ها برای احیای رابطه ایران و انگلیس گفت: ما در مجلس شورای اسلامی مصوب کردیم که سطح روابط ایران و انگلیس از سفیر به کاردار تنزل پیدا کند و در همین زمان با فاصله کوتاهی بعد از حادثه سفارت انگلیس در تهران، انگلستان تصمیم به قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران گرفت.

وی افزود: در واقع قطع رابطه از سوی انگلیسی‌ها صورت گرفت و جمهوری اسلامی ایران اقدام به قطع رابطه با انگلیس نکرد و امروز نیز انگلیس باید تصمیمی که گرفته است را جبران و موضعش را تغییر دهد.

بروجردی ادامه داد: با توجه به اینکه جک استراو یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس است، اظهار علاقه وی برای سفر به تهران و شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، گامی از طرف انگلیس برای تغییر تصمیمی است که در خصوص قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است. اگر این‌گونه باشد، فکر می‌کنم که منعی وجود نداشته باشد چرا که تصمیم مجلس شورای اسلامی قطع رابطه با انگلیس نبود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جک استراو برای سفر به تهران درخواست رسمی داده یا خیر؟ تأکید کرد: وی از چند ماه گذشته و از طریق منابع مختلف برای سفر به تهران اظهارعلاقه کرده بود اما هنوز نمی‌دانم که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب دعوت شده است یا خیر؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: سفر جک استراو به تهران بستگی به تصمیم دولت دارد.

بروجردی در پاسخ به این سوال که آیا جک استراو برای سفر به تهران نیاز به هماهنگی با مجلس ندارد، اظهار داشت: اگر وی برای حضور در مراسم تحلیف به تهران سفر خواهد کرد، باید با دولت و وزارت امورخارجه مکاتبه داشته باشد و نیازی به هماهنگی با مجلس ندارد.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    7 2
    ایشان از دوستان روحانی است، چرا نیاید!
  • انتی فنته 88 EU ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    1 21
    ما هم با شعار مرگ برانگلیس از او استقبال گرمی خواهیم کرد