ایسنا نوشت:

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین، شورای نگهبان را حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام دانست.

حجت‌الاسلام علی قابل طی سخنانی در نشست خبری، بیان کرد: شورای نگهبان نهاد نگهبانی از اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مشابه آنچه ما در ایران به عنوان شورای نگهبان قانون اساسی داریم در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد.

وی تاکید کرد: در انتخابات ریاست‌جمهوری 24 خرداد، 79.71 درصد از جمعیت واجد شرایط استان قزوین حضور پررنگ داشتند و مشکلی در بحث تخلفات وجود نداشت و تخلفی که تأثیرگذار در روند انتخابات باشد، وجود نداشت و اگر تخلفی نیز ذکر می‌شود مربوط به کاندیداهای شوراها بوده است.

قابل توضیح داد: ما دخالتی در بحث انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به عنوان دفتر نظارت شورای نگهبان نداشته و نداریم .

وی ادامه داد: کسی که می‌خواهد عهده‌دار مسئولیت عضویت در شورای شهر و روستا شود باید دارای بینش، فکر و ایده صحیحی باشد و این کار با تخصص وی همخوانی داشته باشد، ولی در برخی از تبلیغاتی که انجام می‌شد، این موارد نبود و آنچه مطرح شده بود در حد شعار بود یا عکس‌هایی با هزینه‌های سنگینی گرفته شده بود. این موارد با ارزش‌های دینی ما سازگار نبود و حتی برخی خانم‌هایی که کاندیدا شده بودند برای عکس خود هزینه‌های زیادی صرف کرده بودند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین، عنوان کرد: مردم ما مانکن نمی‌خواهند ما به اینها اعتراض داشتیم و خواستاریم با کسی که تخلف کرده برخورد کنند و خرید آرا نیز چه در قانون مجلس و چه ریاست جمهوری و چه شورا ممنوع است؛ زیرا باید انسان‌های دارای بینش و توانمندی علمی و فکری عهده دار امور شهر شوند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک نفر از همان مردم US ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    12 1
    شما از کجا می دانید که ما نمی خواهیم؟ از ما پرسیدید؟ هی برای خودتون می برید و می دوزید.
  • قزوینی A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    10 0
    شما از کجا می دانید ما نمی خواهیم . بگو شما از کجا می دانید من نمی خواهم - من را با ما جمع نکن