۰ نفر
۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۲

واحد مرکزی خبر نوشت:

کره شمالی و کره جنوبی صبح دوشنبه دوره تازه ای از مذاکرات شان را درباره بازگشایی مجتمع صنعتی مشترک «کائه سونگ» آغاز کردند.
آغاز این گفتگوها محکی برای کاهش تنش های آینده دو کشور در شبه جزیره کره است.
«کیم کی- وونگ» نماینده ارشد کره جنوبی پیش از عبور از مرز مشترک دو کره گفت: «من نهایت سعی خود را برای بازگشایی مجتمع صنعتی کائه سونگ و تبدیل آن به یک پارک صنعتی بین المللی به عمل خواهم آورد.»
پیونگ یانگ پنجشنبه از پیشنهادهای خود برای ملاقات های جداگانه ای خبر داد که هدف از آن مذاکره درباره ازسرگیری سفرها به منطقه تفرجگاهی «مانت کومگانگ» Mount Kumgang و همچنین موضوع پیوستن خانواده های کره ای بود که در جریان جنگ دو کره از یکدیگر جدا افتادند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از سئول، پیونگ یانگ پس از دو دوره گفتگو در هفته گذشته که از دستیابی به توافق مستحکم درباره ازسرگیری فعالیت مجتمع صنعتی کائه سونگ باز ماند، سئول را به بی صداقتی و عدم صمیمیت متهم کرده است. مجتمع کائه سونگ نماد آشتی دو کره به شمار می رود.
این منطقه صنعتی که درست در شمال مرز کره جنوبی واقع شده است، سال 2004 آغاز به کار کرد اما سه ماه پیش یعنی زمانی که مناسبات دو کره به مرحله بحرانی رسید ، فعالیت آن متوقف شد.
دو کره این ماه در ملاقاتی کم سابقه ، درکلیات بازگشایی این مکان به توافق رسیدند. 53 هزار کارگر کره شمالی در 123 کارخانه متعلق به سئول که در کار تولید محصولات بافندگی یا کالاهای صنعتی سبک است ، اشتغال دارند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =