ایسنا نوشت:

 سخنگوی القاعده در پیامی با اعلام این که سوریه دومین هدف القاعده در خاورمیانه است، از گروه‌های تکفیری در سوریه خواست تا با گروه‌های مخالفی که از سوی غرب حمایت می‌شوند، همکاری نکنند.

به گزارش پایگاه خبری دیده‌بان حقوق بشر سوریه، آدم غدن، سخنگوی القاعده در نواری ویدئویی اعلام کرد: سلطه بر خاک سوریه دومین هدف از طرح القاعده برای تشکیل "دولت اسلامی" در خاورمیانه است.

وی در این این پیام که توسط موسسه "السحاب"، شاخه اطلاع‌رسانی القاعده منتشر شد، اعلام کرد بعد از لیبی، سوریه جبهه دوم برای گروه‌های "جهادی" است.

غدن 34 ساله معروف به "عزام آمریکایی" که متولد کالیفرنیا و شهروند آمریکاست، در پیام مذکور از گروه‌های تکفیری در سوریه خواست تا با گروه‌های مخالفی که از سوی کشورهای غربی حمایت مالی می‌شوند، همکاری نکرده و از دسترسی آن‌ها به سلاح‌های جنگی ممانعت کنند.

وی در ادامه، گروه‌های تکفیری‌ در سوریه را به مخالفت با تشکیل "نظام دموکراتیک" در سوریه فراخوانده و اعلام کرد که این امر توطئه‌ای برای تضعیف مسلمانان است.

آدم غدن، از جمله چهره‌های تروریستی برجسته در القاعده است که دولت آمریکا وی را در فهرست تحت پیگرد خود قرار داده است و پیش‌تر دادگاه فدرال کالیفرنیا وی را به خیانت و حمایت مالی از القاعده محکوم کرده بود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    10 1
    خودش جاسوس و عامل امریکاست وی مامور اجرای طرحهای امریکا و صهیونیست ها در کشورهای اسلامی وخاورمیانه است.
  • محسن IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    6 4
    دقت کردین هر جا آمریکا دست میذاره القاعد واسش اعلام جهاد میکنه و میاد وسط من موندم واقعاً چه جوری اینا دشمنن!!!