پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال بررسی پرونده مرگ مشکوک یک دخترجوان است که بنا به ادعای یک متهم، خود را از بالای دره ای در جاده چالوس به پایین پرتاب کرده است.

دختر جوانی به خاطر شنیدن پاسخ منفی از پسر مورد علاقه‌اش خود را از بالای دره‌ای در جاده چالوس به پایین پرت کرد.
در روز 9 شهریور سال گذشته زن و شوهری با مراجعه به کلانتری 150 تهرانسر به مأموران اعلام کردند که دخترشان به نام مرجان 35 ساله از خانه خارج و دیگر باز نگشته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدان افراد و به دستور شعبه پنجم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با ارجاع پرونده به اداره یازدهم پلیس آگاهی، کارآگاهان در تحقیقات شان اطلاع پیدا کردند که دختر جوان از چند سال پیش با جوانی به نام یاسر 32 ساله آشنا شده و بنا بر اظهارات دوستانش وی به آن‌ها عنوان داشته که قصد ازدواج با یاسر را دارد.
با شناسایی یاسر به عنوان نزدیک ترین فرد به فقدانی، یاسر در چندین نوبت به اداره یازدهم دعوت اما در تحقیقات اولیه منکر هر گونه اطلاع از سرنوشت فقدانی شد.
یاسر در پاسخ به سؤال کارآگاهان در خصوص نحوه آشنایی خود با فقدانی نیز به کارآگاهان گفت: در حدود چهار سال پیش، در اتوبان ستاری در حال تردد بودم که متوجه شدم یک دستگاه خودرو 206 و به رانندگی یک خانم جوان دچار نقص فنی شده است، با توجه به آشنایی با مکانیکی ماشین، به قصد کمک توقف کرده و پس از گذشت حدوداً یک ساعت موفق به برطرف کردن نقص فنی خودرو 206 شدم.
از آن زمان بود که آشنایی من و مرجان آغاز و به تدریج بیشتر شد به گونه‌ای که پس از گذشت مدتی، پدر و مادر مرجان نیز در جریان آشنایی من با دخترشان قرار گرفتند.
تحقیقات پلیسی جهت بررسی صحت اظهارات یاسر در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت؛ با توجه به اقدامات پلیسی گسترده صورت گرفته و نهایتاً استخراج برخی تناقضات از اظهارات یاسر در طی چندین نوبت تحقیقات، هماهنگی های قضایی انجام و سرانجام وی دستگیر شد.
یاسر پس از دستگیری و در تحقیقات اولیه، همچنان منکرِ اطلاع از سرنوشت مرجان شد اما زمانی که با دلایل غیر قابل انکار از سوی کارآگاهان روبرو شد، لب به بیان حقیقت گشود و در اظهارات اولیه مدعی شد که مرجان در چندین نوبت پیشنهاد ازدواج آن دو را مطرح کرده اما یاسر مخالف این ازدواج بوده است.
یاسر در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به همراه مرجان به سمت جاده چالوس رفتیم؛ در حدود 20 کیلومتر پس از شهر کرج، مرجان مجدداً پیشنهادش درباره ازدواج را مطرح و من نیز همچون دفعات گذشته دلایل خود مبنی بر سن بیشتر وی و موارد دیگر را به عنوان دلایل مخالفت خود با پیشنهاد ازدواج مطرح کردم.
زمانی که با اصرار مرجان روبرو شدم، این بار مخالفت خود را به گونه‌ای نشان دادم تا مرجان همه چیز را درباره ازدواجمان تمام شده بداند.
یاسر در خصوص نحوه مرگ مرجان، به کارآگاهان گفت: پس از طی مسافتی کوتاه، مرجان از من درخواست توقف ماشین را کرد و من نیز در کنار جاده توقف کردم اما ناگهان وی خود را از بالای دره به پایین پرتاب کرد.
بسیار ترسیده بودم و هوا نیز تاریک شده بود، کاری از دستم بر نمی آمد،‌ تصمیم گرفتم تا به تهران برگشته و در این رابطه با کسی صحبت نکنم اما سرانجام دستگیر شدم.
با توجه به اعترافات یاسر، کارآگاهان به اوایل جاده چالوس ـ در نزدیکی سد امیرکبیر ـ مراجعه و در بررسی‌های میدانی اطلاع پیدا کردند که جسد فقدانی در حاشیه رودخانه و توسط اهالی روستای خوزنکلا کشف و به کلانتری روستا اطلاع داده شده است.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به شناسایی جسد از سوی خانواده اش گفت: با توجه به کشف جسدو همچنین اظهارات متهم پرونده مبنی بر عدم ارتکاب جنایت، پرونده با موضوع فوت مشکوک تشکیل و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

قتل مادر با شمشیر/ نجات از اعدام با رضایت اولیای دم
پسر جوان که به خاطر سوءظن مادرش را با شمشیر به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم از مجازات قصاص نجات یافت.
به گزارش مهر، اوایل آبان سال گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان داراب در جریان قتل زن میانسالی قرار گرفتند. تیم جنایی پس از حضور در محل، با جسد زن میانسال به نام اکرم روبرو شدند که آثار ضربه های چاقو بر روی بدنش مشخص بود.
پسر مقتول که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در بازجویی ها گفت: پدر و مادرم چند سال قبل از هم جدا شدند. مادرم در شیراز زندگی می کرد و من و خواهر و برادرم به داراب آمدیم. مادرم هر از گاهی به ما سرکشی می کرد. او دیروز به داراب آمد. ساعتی قبل برادرم به نام مرتضی با من تماس گرفت و از من خواست که به خانه بروم. وقتی به خانه آمدم با جسد مادرمان روبرو شدم.
در ادامه دستگیری مرتضی در دستور کار ماموران قرار گرفت و کارآگاهان پس از چند ساعت تجسس او را دستگیر کردند.
متهم در همان بازجویی های اولیه لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی بود با مادرم اختلاف داشتم. تصور می کردم او به خاطر اینکه با مردان غریبه ارتباط داشته باشد ما را رها کرده است. این موضوع خیلی آزارم می داد. به همین خاطر روز حادثه تصمیم به انتقام گرفتم. ابتدا گلوی مادرم را با دست گرفته و فشار دادم، بعد هم با شمشیر چند ضربه به بدنش زدم.
متهم پس از اعتراف به قتل با قرار قانونی روانه زندان شد. در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت اولیای دم مقتول با مراجعه به دادسرا از خون مادرشان گذشتند.
با رضایت اولیای دم پرونده برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد.

عامل قتل مادر و فرزند پای چوبه دار
مرد جوان که متهم به قتل همسر و دختر 5 ساله اش است با تائید حکم اعدامش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
به گزارش مهر، عصر روز چهارم بهمن ماه سال 84، ماموران پلیس آگاهی رباط کریم در جریان قتل زن جوان و دختر 5 ساله اش قرار گرفتند. تیم جنایی پس از حضور در محل دریافتند زن 37 ساله به نام شهلا و دختر 5 ساله اش به نامه مبینا با ضربه های چاقو به قتل رسیده اند.
پدر خانواده که موضوع را به پلیس قرار داده بود در جریان تحقیقات گفت: عصر امروز وقتی از محل کارم به خانه بازگشتم با جسد همسر و دخترم روبرو شدم. قاتل پس از کشتن شهلا طلاهای او را سرقت کرده بود. در ادامه تحقیقات چند بار پدر خانواده به عنوان مظنون دستگیر شد که در بازجویی ها منکر قتل همسر و فرزندش شد اما 6 سال پس از این جنایت در تاریخ 20 مهر سال 90 لب به اعتراف گشود و به قتل همسر و دخترش اعتراف کرد.
او درباره انگیزه اش گفت: شب حادثه همسرم می خواست به خانه پدرش برود که سر این موضوع با همدیگر بحث کرده و من با ضربه چاقو او را کشتم. در این لحظه دخترم از خواب بیدار شد که او را هم با ضربه ای کشته و از خانه خارج شدم. برای صحنه سازی قبل از فرار النگوهای همسرم را سرقت کردم.
با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه که به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد اولیاء دم خواستار قصاص داماد خود شدند.
متهم نیز با رد اتهام خود مدعی شد تحت فشار بازجویی ها به قتل همسر و دخترش اعتراف کرده و هیچ نقشی در این جنایت نداشته است.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و مرد جنایتکار را به قصاص، 10 سال زندان و جریمه نقدی محکوم کردند.
با اعتراض متهم پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم مجازات مرد جنایتکار را تایید کردند. 

دستگیری آدم ربایان کودک 7 ساله
فرمانده انتظامی شهرستان چناران خراسان رضوی از دستگیری اعضای باند آدم ربایی در کمتر از 6 ساعت و بازگشت پسر بچه هفت ساله به آغوش خانواده‌اش خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ قربان صنعتی در تشریح این خبر با بیان اینکه، ساعت 13:30 بیستم تیرماه در پی اعلام ربوده شدن کودکی 7 ساله در شهر جدید گلبهار، بلافاصله ضمن ابلاغ طرح مهار، شخصاً به همراه تیم‌هایی از پلیس آگاهی و اطلاعات در محل حاضر شدیم، افزود: پدر متهم در اظهاراتش به پلیس گفت که محل کار بودم که همسرم با من تماس گرفت و گفت محمد امین که همراه برادرش و بچه همسایه مشغول بازی در خیابان بوده، توسط سه نفر ناشناس با خودرو پراید ربوده شده و به محل نامعلومی انتقال داده شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان چناران افزود: مأموران مشغول به بررسی موضوع و انگیزه آدم‌ربایان بودند که پس از گذشت سه ساعت از زمان وقوع حادثه، یکی از آدم‌ربایان با پدر کودک تماس گرفت و تقاضای مبلغ 100 میلیون ریال وجه نقد کرد.
وی در ادامه اظهارکرد: تیم‌های پلیس آگاهی و اطلاعات نیز با پشتیبانی عملیاتی در مکان‌های مختلف محل قرار را زیر نظر داشتند تا اینکه یکی از آدم ربایان حین مکالمه تلفنی با پدر کودک شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت که به محل اختفاء کودک ربوده شده اعتراف و مأموران بلافاصله در محل حاضر و کودک را آزاد کردند.
صنعتی خاطرنشان کرد: در ادامه با اعترافات متهم مخفیگاه دوهمدست دیگر او نیز شناسایی و تیم‌های عملیاتی به محل اعزام و با استفاده از شگردهای پلیسی و عملیاتی هر دو متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.
متهمان دستگیر شده که بین 19 تا 22 سال سن دارند در تحقیقات اولیه پلیس آگاهی، انگیزه خود از آدم ربایی را صرفاً مالی عنوان و اظهار داشتند کودک را نیز اتفاقی ربوده و شماره همراه پدرش را نیز از خود او گرفته اند.
به گفته صنعتی، کودک ربوده شده نیز در کمتر از شش ساعت عملیات پلیسی، صحیح و سالم به آغوش خانواده‌اش بازگشت.
28245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    29 0
    ادم ارزش نداره واسه پسر یا دختر خودش را به کشتن بده یا خود کشی کنه
    • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      16 2
      عشق کیلویی چنده که میخوای خودت را بکشی توی این دنیا دیگه عشقی وجود نداره این حرف ها مال قدیما بود که 2 نفر واقعا هم دیگر را دوست داشتند الان که این حرف ها همش دروغه!!!
    • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      12 1
      اظهارات این پسره، یاسر به نظر مشکوک میاد
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    38 2
    قتل دختر 5 ساله با چاقو ؟؟؟!!!! صد رحمت به حیوان!! صد رحمت!!
    • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      5 18
      چرا توهین می کنی تو حق این کار را نداری حالا یک کاری کرده اعدام که نمی خواد چون وحشی گریه فقط یه ریشه یابی ساده میخواد
    • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      12 4
      بی نام دومی این حرف ها رو میزنی که بتونی اقامت یک کشور خارجی را بگیری؟ ولی این جا جایاین حرف ها نیست، یک اقامت ارزش نداره که آدم انسانیت را زیر پا بذاره
  • بی نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    35 0
    كسي كه مادر خودش و ميكشه اگه بياد تو اجتماع ديگه به هيچ كس رحم نميكنه و براي جامعه خيلي خطرناكه .
  • بی نام EU ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    24 11
    هر چی اعدام کنند کمه
  • الف A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    59 0
    یعنی چی به "مادرم مظنون بودم ، با شمشیر کشتمش" "با همسرم دعوا کردم با چاقو کشتمش" مثل اینکه مشکل کنترل خشم داریم. امیدوارم روزی " کنترل خشم" از کودکی در خانواده و در دوره دبستان آموزش داده بشه
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    3 0
    معلومه دیگه وقتی زورمون به جایی که باید برسه نمی رسه میفتیم به جون مادرو زن و بچه و برادر خودمون !!!!