با اعلام نتایج رای گیری از طلاب برای مجمع طلاب و فضلا، قاسم روانبخش از کسب رای ناکام ماند و مشخص شد مشاور رییس جمهور در امور روحانیون در میان طلاب همشهری خود نیز چندان دارای محبوبیت نیست.

به گزارش آینده، انتخابات داخلی حوزه جهت تشکیل مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نتایج قابل توجه و تأملی به همراه داشت. با اعلام نتایج رای گیری از طلاب برای مجمع طلاب و فضلا، قاسم روانبخش از کسب رای ناکام ماند و مشخص شد مشاور رییس جمهور در امور روحانیون در میان طلاب همشهری خود نیز چندان دارای محبوبیت نیست.

 از طلاب استان کرمانشاه که به دلیل داشتن 200 طلبه در حوزه علمیه دارای 2 نماینده در این مجمع هستند، تنها دو نفر کاندیدا شده بودند که یکی از این دو نفر آقای سقای بی‌ریا مشاور رییس جمهور در امور روحانیون بود. در این انتخابات از 200 نفر طلاب حائز شرایط جهت دادن رأی، سقای بی‌ریا با 31 رأی از میان دو کاندیدا، نفر دوم شد و آقای سید جواد حسینی کیا با 54 رأی نفر اول شد.

 یک از طلاب کرمانشاه گفت: اگر تعداد کاندیداها بیشتر بود به احتمال زیاد آقای بی‌ریا رای نمی‌آورد.

 در این انتخابات همچنین قاسم روان بخش به عنوان کاندیدای نمایندگی طلاب میبد ثبت نام کرده بود که تنها توانست 14 رأی از آرای را جذب کند که به دلیل نداشتن حد نصاب لازم که داشتن 25 درصد آرای شرکت کننده است از راه‌یابی به این مجمع باز ماند.

 شایان ذکر است روان بخش با اینکه تنها کاندیدای شهرستان میبد بود و از شانس انتخاب بیشتری برخوردار بود، ولی با عدم انتخاب همشهریان خود روبرو شد.

 گفتنی است تحرکات طیف روانبخش در دوران انتخابات و پس از آن در قم همواره مورد نارضایتی بزرگان حوزه و ائمه جمعه ارشد قم نظیر آیات جوادی آملی و استادی بود و در مقاطعی به غیبت این بزرگان در نمازجمعه منجر شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 30323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۳
    0 0
    راستی با بودن دو کاندید و دو انتخاب، انتخاب شدن چه معنی دارد.
  • 111 IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۴
    0 0
    خبرآنلاين به امور داخلي حوزه سرك نكشد وجهت داربه تخريب افرادنپردازد جرا چهارتا نكا ت مثبت همين افراد را اگرهدفي سياسي نداريدتيتر نمي كنيد؟؟