پلیس آگاهی تهران پس از بازداشت کلاهبرداری میلیاردی پایتخت، در جستجوی فرد دیگری است که از بازاریان کلاهبرداری کرده است.

پلیس آگاهی تهران‌بزرگ با انتشار تصویر بدون پوشش از چهره یک متهم تحت تعقیب از شهروندان خواست وی را شناسایی کنند. به گزارش ایسنا، در پی مراجعه تعدادی از کسبه بازار و فروشندگان صنوف مختلف نظیر فروشندگان موادغذایی، کیف، کفش و ... به داسرای ناحیه 14 تهران و طرح شکایت از فردی به نام احد ، پرونده‌ای با موضوع ‌کلاهبرداری تشکیل و به دستور بازپرس شعبه پنجم بازپرسی، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.
مالباختگان پس از حضور در پایگاه ششم در اظهارات مشابه عنوان داشتند که فردی با مراجعه به محل کار آنان و به بهانه‌های مختلف اقدام به خرید اقلام مختلف از آنان کرده و در ازای آن، چک دریافت کرده‌اند اما زمانی که برای وصول چک به بانک شعبه کیانشهر مراجعه کرده‌اند از سوی بانک به آنها اعلام شده که حساب بانکی متعلق به آقای احد فاقد موجودی لازم برای وصول چک است.
یکی از مالباختگان نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در کار خرید و فروش کیف در منطقه میدان خراسان هستم و فردی که خود را احد معرفی کرده بود، اقدام به خرید کیف از من کرد و در ازای آن مبلغ 197 هزار تومان تحویل داد و من کیف‌های فروخته شده را از طریق پیک به منطقه‌ای در شهرری ارسال کردم اما دو روز بعد، زمانی که برای وصول چک اقدام کردم، متوجه شدم که چک وصول نشده و در حساب صاحب‌حساب نیز پولی وجود ندارد.
مالباخته دیگری که در زمینه فروش موادغذایی فعالیت دارد در اظهارات مشابه عنوان داشت که صاحب حساب اقدام به خرید 500 کیلوگرم برنج از وی کرده و در ازای آن، یک فقره چک به مبلغ 930 هزار تومان تحویل داده اما در زمان وصول چک از سوی بانک اعلام شد که پولی در حساب وجود ندارد.

مردی که از بازاری‌ها کلاهبرداری کرد با آغاز رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان با مراجعه به شعبه بانک و بررسی مدارک شناسایی، به محل سکونت احد در خیابان وحدت اسلامی مراجعه و اطلاع پیدا کردند که متهم اصلی پرونده فرد دیگری است که با جعل هویت و سوءاستفاده از مدارک شناسایی متعلق به احد اقدام به افتتاح حساب و دریافت دسته‌چک کرده است و احد نیز پس از اطلاع از موضوع کلاهبرداری به کارآگاهان گفت: در سال 88 مدارک شناسایی‌ام مفقود شد که بلافاصله اقدام به دریافت مدارک المثنی کرده و هیچ اطلاعی از حساب بانکی و کلاهبرداری ندارم.

با طرح این اظهارات بررسی سوابق احتمالی و صحت گفته‌های احد در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت و آنان اطمینان پیدا کردند که نامبرده هیچ‌گونه سابقه‌ای در هیچ یک از مراجع قضایی یا انتظامی نداشته و اظهاراتش درباره فقدان مدارک شناسایی و تهیه مدارک المثنی کاملا صحیح است.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، با انتشار تصویر بدون پوشش از چهره متهم اعلام‌کرد: با توجه به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان که بدین شیوه و از طریق ارائه چک‌های بلامحل مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، دستور انتشار تصویر بدست آمده از متهم از سوی بازپرس صادر شد.

این مرکز از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در مورد هویت واقعی، مخفی‌گاه یا محل تردد وی دارند خواست تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس‌های 21868240 و 33190004 در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار دهند.


رودست کلاهبردار میلیاردی بازار ارز از رسانه‌ها
پس از همکاری رسانه‌ها در انتشار تصویر بدون پوشش متهم فراری تحت تعقیب پلیس که به شیوه و شگرد‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان و مالباختگان در تهران و دیگر نقاط کشور کرده بود، سرانجام وی دستگیر و به ده‌ها فقره کلاهبرداری معترف شد.
به گزارش ایسنا، رسیدگی به پرونده این متهم از زمانی در دستورکار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت که در نوزدهم آذرماه سال گذشته، فردی با مراجعه به کلانتری 166 لشگرک به مأموران اعلام کرد توسط جوانی حدود 35 ساله و به بهانه تهیه دلار و ارز خارجی با قیمت کمتر از بازار، مورد کلاهبرداری میلیونی قرار گرفته و این شخص مبلغ 200 میلیون تومان از وی دریافت و متواری شده است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور قاضی شعبه 101 دادگاه عمومی و جزایی لواسانات، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش و در یک میهمانی با جوانی به نام مجتبی آشنا شدم که مدعی فعالیت در زمینه واردات و خرید و فروش خودروهای مدل بالا بود.
مجتبی هر بار و در میهمانی‌ها یا در قرارهای ملاقات با انواع خودروهای مدل بالای چند صد میلیونی تومانی از قبیل بنز، BMW و ... حاضر می‌شد و به تدریج توانست با ظاهرفریبی، اعتماد من و دیگران را جلب کند تا این که پس از گذشت مدت کوتاهی، مجتبی در توضیح فعالیت‌های اقتصادی خود مدعی شد که علاوه بر واردات و خرید و فروش خودروهای مدل بالا، در زمینه تهیه ارز و دلار آن هم با قیمت پائین‌تر از قیمت بازار فعالیت دارد و حتی در چندین نوبت که ما از او درخواست دلار کرده بودیم، او مبالغی بین 4000 تا 5000 دلار را در شرایطی که قیمت هر دلار بیش از 3000 تومان بود با قیمت هر دلار 2500 تا 2600 تومان تهیه و در کمتر از 24 ساعت به من و دیگران تحویل می‌داد و همین موضوع زمینه اعتماد کامل من و دیگران به او شد.
مالباخته در ادامه اظهارات خود درباره نحوه کلاهبرداری از وی نیز به کارآگاهان گفته بود: در بیستم مهرماه سال 91 مجتبی با تلفن‌همراه من تماس گرفت و مدعی شد که مبلغی در حدود 50 هزار دلار و با قیمت بسیار مناسب، در اختیار دارد که پس از گذشت مدت کوتاهی مجدد تماس گرفت و ضمن طرح ادعای خود عنوان داشت که توانسته این مبلغ را به 80 هزار دلار افزایش دهد و پیشنهاد داد تا در صورتی که تمایل دارم، با استفاده از این فرصت اقدام به خرید این مبلغ دلار با قیمت بسیار پائین‌تر از قیمت بازار کنم که بلافاصله موضوع را با چندین تن از دوستان خود که آنان نیز مجتبی را می‌شناختند در میان گذاشته و سرانجام توانستم مبلغ مورد درخواست وی را تهیه و به حسابش واریز کنم و طبق روال همیشگی قرار بود تا مجتبی دلارها را در فاصله زمانی 24 ساعت به ما تحویل دهد اما پس از گذشت این زمان، وقتی با وی تماس گرفتم مدعی شد که برای انتقال این مبلغ پول به زمان بیشتری احتیاج دارد و به این بهانه 72 ساعت از ما فرصت گرفت اما پس از گذشت 72 ساعت و در حالی که برای گرفتن دلارها در میدان آرژانتین قرار ملاقات گذاشته بودیم و مجتبی هم مدعی آمدن به محل قرار شده بود. اما تلفن‌های خود را خاموش کرد و از آن زمان دیگر هیچ اطلاعی از وی ندارم.
با آغاز رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که مجتبی، متولد 1356، اقدام به اجاره خودروهای مدل بالا از یکی از دفاتر کرایه خودرو در شمال‌شهر تهران کرده و برخی از خودروها را با قیمت روزانه بیش از یک میلیون تومان کرایه کرده است.
همچنین در بررسی حساب بانکی متعلق به مجتبی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این حساب متعلق به خانم جوانی است که چندی پیش توسط متهم و به بهانه‌فروش اینترنتی سیگارهای برقی استخدام شده و پس از گذشت مدت کوتاهی و به درخواست متهم اقدام به افتتاح حساب کرده و عابربانک را در اختیار وی قرار داده است.
با انتشار تصویر متهم در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها، ده‌ها مالباخته با به همراه داشتن تصویر متهم به پایگاه یکم پلیس‌آگاهی مراجعه و از متهم طرح شکایت کردند و در حالی که هر روز ارزش مالی این پرونده در حال افزایش بود، کارآگاهان طی چندین نوبت نیابت قضایی به استان‌های مختلف کشور مراجعه اما هر بار و در تحقیقات پلیسی خود اطلاع پیدا کردند که متهم پس از کلاهبرداری از این شهرها و استان‌ها متواری شده است.
در ادامه رسیدگی به این پرونده، تعدادی از شهروندان طی تماس با پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ عنوان کردند که متهم را در چندین نوبت در محدوده پارک ملت مشاهده کرده‌اند که با توجه به شناسایی محل تردد متهم، این محل تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار گرفت و سرانجام در بیستم خردادماه امسال در حالی که متهم قصد داشت تا به بهانه اخذ وام اقدام به کلاهبرداری کند وی را دستگیر و به پایگاه یکم پلیس‌آگاهی منتقل کردند.

مجتبی متهم به کلاهبرداریبا اعلام خبر دستگیری متهم به مالباختگان، ده‌ها مالباخته با مراجعه به پایگاه پلیس وی را مورد شناسایی قرار داده و متهم نیز که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به بیش از 10 میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کرد و در قسمتی از اعترافاتش درباره تعداد مالباختگان معترف شد که قادر به اعلام تعداد دقیق افرادی که از آنها کلاهبردرای کرده، نیست.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رییس پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، با اعلام این خبر گفت: همکاری خوب اصحاب رسانه باعث شد تا بار دیگر یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای که طی مدت فعالیت‌های مجرمانه از ده‌ها مالباخته و به بهانه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری میلیونی کرده بود، دستگیر و به ده‌ها فقره کلاهبرداری اعتراف کند.

فرزام با اشاره به دستور انتشار تصویر متهم و اعترافات صریح وی به تعداد بالای مالباختگان و احتمال افزایش تعداد شکات پرونده، دستور انتشار مجدد تصویر متهم از سوی قاضی صادر شد، رییس پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، بار دیگر از کلیه شهروندان، شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ واقع در خیابان نیاوران سه‌راه یاسر مراجعه کنند.

جیب بر ایستگاه متروی تجریش در آخر خط
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سعید کفراشی- رییس کلانتری 101 تجریش- از دستگیری یک جیب بر در ایستگاه متروی تجریش خبر داد و گفت: همکاری شهروندان با یگان انتظامی مترو و ماموران کلانتری به بازداشت این متهم انجامید.
این مقام انتظامی در تشریح خبر فوق گفت: مدتی پیش تعدادی از شهروندان تهرانی که در مسیرهای متروی تهران تردد داشتند به ماموران یگان انتظامی ایستگاه متروی تجریش مراجعه کرده و اعلام کردند که سارق یا سارقانی با استفاده از ازدحام و شلوغی داخل واگن ها و ایستگاه مترو، از آنها سرقت کرده اند. با توجه به حساسیت موضوع عصر روز گذشته ماموران انتظامی موفق شد یک سارق جیب بر را که اقدام به سرقت و جیب بری می کرد، شناسایی و بازداشت کنند.
سرهنگ کفراشی در تشریح چگونگی شناسایی و بازداشت این سارق گفت: عصر روز گذشته یکی از شهروندان به ماموران مراجعه کرده و خبر سرقتی را گزارش داد و بلافاصله تیم های انتظامی کلیه بخش های ایستگاه متروی مذکور را تحت نظر قرار داده و دقایقی بعد با بررسی سیستم های نظارتی داخل ایستگاه مترو، این متهم شناسایی و در اقدامی ضربتی بازداشت شد.
این متهم که مهدی نام داشت در بازجویی های انجام شده در کلانتری به جرم خود اعتراف و در بازرسی از وسایل همراه وی تعدادی تلفن همراه، کیف پول، وجوه نقد، ساعت، طلا و جواهر و همچنین مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط شد.
در بررسی های تکمیلی از پرونده این متهم مشخص شد که وی دارای سابقه کیفری نیز می باشد و تا کنون به اتهام سرقت چند بار به زندان افتاده است.

عامل قتل دو پسر جوان با شلیک پلیس کشته شد
سرهنگ بارانی- رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر- از کشته شدن قاتل دو پسر جوان در درگیری مسلحانه با ماموران خبر داد و به مهر گفت: سال 89 ماموران پلیس آگاهی در جریان قتل دو پسر جوان در شهرستان دالکی بوشهر قرار گرفتند، تیم جناحی پس از حضور در محل دریافت دو پسر 20 ساله با شلیک اسلحه کمری هدف گلوله قرار گرفته و به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.
وی افزود: در ادامه سه نفر که در این درگیری حضور داشتند، شناسایی و دو نفر از آنها در عملیات ضربتی دستگیر شدند. متهمان در بازجویی ها با اعتراف به حضور در درگیری مرگبار اظهار داشتند: قاتل پسر 25 ساله ای به نام امیر بود که به دلیل مشکلات منکراتی با مقتولین دست به این جنایت زد.
رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر خاطر نشان کرد: با شناسایی هویت عامل جنایت تحقیقات برای دستگیری او آغاز اما تجسس ماموران نشان داد امیر از منطقه گریخته و در محلی نامعلوم مخفی شده است. پسر جنایتکار برای اینکه در دام ماموران گرفتار نشود، بعد از مدت کوتاهی مخفیگاه خود را تغییر می داد.
سرهنگ بارانی با اشاره به هلاکت قاتل فراری اظهار داشت: پس از تجسس های گسترده کارآگاهان متوجه شدند امیر در بیابان های اطراف دشتستان مخفی شده است، با شناسایی آخرین مخفیگاه او شامگاه دیروز چند اکیپ از کارآگاهان راهی محل شده و او را به محاصره خود درآوردند. پسر جنایتکار وقتی ماموران را مشاهده کرد اقدام به تیراندازی کرد که در این درگیری مسلحانه امیر به هلاکت رسید.

حمله مرد شرور به پلیس بازنشسته و همسرش
مرد شرور که پلیس بازنشسته و همسرش را مورد حمله قرار داده و مجروح کرده بود همچنان فراری است.
به گزارش مهر، این مامور بازنشسته پلیس که مقابل خانه اش در یکی از کوچه‌های خیابان شیرازی در شهر ری هدف حمله قرار گرفت در شرح حادثه گفت: متهم مرد سابقه داری است. او نهم دی ماه سال گذشته یکی از ساکنان کوچه‌ را با قمه به گروگان گرفته بود و تهدید می کرد گروگانش را می کشد. وقتی مردم متوجه ماجرا شدند او با اسلحه‌ای که همراه داشت شروع به تیراندازی کرد و مردم وحشتزده از محل فرار کردند و گروگان او هم موفق شده خودش را نجات دهد. در آن حادثه به کسی آسیب نرسید و سرانجام ماموران کلانتری 172 شهر ری به محل آمدند و متهم را دستگیر کردند.
این مامور بازنشسته در ادامه گفت: بعد از تحقیقات پلیس پرونده متهم در دادگاه رسیدگی و او به حبس محکوم شد اما مدتی قبل با سپردن وثیقه آزاد تا این که هفته گذشته وقتی برای خرید نان از خانه خارج شدم ناگهان به من حمله کرد و با جسم سختی به سرم کوبید. او در حالی که به خانواده و همسرم فحاشی می کرد من را مورد ضرب و شتم قرار داد که با کمک رهگذران از دست او نجات پیدا کردم و به بیمارستان منتقل شدم.
وی افزود: بعد ا‍ز آن، ماجرا را به پلیس خبر دادم و ماموران کلانتری 172 در محل حاضر شدند و گفتند به دلیل نداشتن حکم قاضی اجازه بازداشت او را ندارند. در حالی که پیگیر پرونده ام بودم دو روز بعد از این حادثه متهم این بار همسرم را در کوچه و در مقابل چشم رهگذران مورد ضرب و شتم قرار داده و مجروح کرده است. رهگذران همسرم را به بیمارستان منتقل کردند و من بار دیگر به پلیس شکایت کردم اما همچنان متهم آزاد است.

دستگیری زوج سارق پس از تصادف با عابر زن
زوج تبهکار که از زنان زورگیری می کردند، در تعقیب و گریز با ماموران با عابر زن تصادف کرده و دستگیر شدند.
ماموران کلانتری 129 جامی از چندی قبل در جریان سرقت های زن و مرد جوانی در محدوده خیابان حافظ و میدان حسن آباد قرار گرفتند.
بررسی های مأموران نشان می داد زن و مرد جوان با یک دستگاه موتورسیکلت در این محدوده پرسه زده و با تهدید چاقو اقدام به زورگیری از عابران بخصوص زنان می کنند.
در ادامه مشخصات متهمان در اختیار گشتی های پلیس قرار گرفت تا اینکه روز گذشته ماموران متهمان را سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک شناسایی و به تعقیب آنها پرداختند. سارقان با حرکات مارپیچ قصد فرار دست ماموران را داشتند که در چهارراه استانبول با یک زن که در حال عبور از خیابان بود، تصادف کرده و با کمک اهالی دستگیر شدند.
در جریان تحقیقات مشخص شد متهمان به نام های سینا و الناز از مجرمان سابقه دار هستند که چندین بار به اتهام سرقت مغازه و سرقت به عنف دستگیر و روانه زندان شده بودند.
سرهنگ ایرج بهادری- رئیس کلانتری 129 جامی- در این باره به مهر گفت: تاکنون بیش از 10 شاکی با مراجعه به کلانتری متهمان را شناسایی و اقدام به طرح شکایت کرده اند.


28245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارمند بانک A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    12 2
    این عکس اولی در استان کرمان چند چک را تعغیر مبلغ داده و تحت تعقیب است
  • بی نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    34 2
    متهم همچنان آزاد است.وقتی پلیس از بازداشت این شرور می ترسد وای به حال مردم عادی.
    • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      6 2
      آره اعدام،چون که این ها برن زندان با وثیقه میاند بیرون پس همون اعدام بهتره
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    23 8
    فقط اعدام
  • منصور نوین A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    50 2
    زن طرف رو تو خیابون زده فکرشو بکنید؟ تو این تهران چه خبره؟ چرا کسی نیست این سگهای هار رو سر جاشون بشونه؟ واقعا نمیدونم چی بگم...
    • بی نام IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      5 6
      شاید این بی امنیتی و تحریم و بی نظمی و اینجور چیزا یه سودی داشته باشه برای بعضیا....... مثل حکایت مواد مخدر..... وگرنه خیلی سخت نیست اینجور آدمارو تادیب کردن.مثل بقیه کارا که میخوان و میشه/.این کارا هم میشه ولی دلیل نشدنش شاید....ممکنه هم.....نمیدونم اصلا...ولش کنید.... ولی من از اول زندگیم عادت کردم به امیدواری.هنوزم مجبورم به آینده خوشبین باشم. ان شاالله که یه روزی عمل مسئولین بشه حرفشون.
  • بی نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    9 1
    آقایون و خانمهای روشنفکر کجا هستند؟ اونهایی که مخالف اعدام هستند؟ اگر این عوضی‌هارو اعدام کنند کسی دیگه فکر همچین غلطی به سرش نمی‌زنه. واقعا شرم آوره
  • مصطفی A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    12 1
    واقعا" شرم آوره که پلیس نتونه یه شرور بازداشت کنه .حتما" باید یه قتلی صورت بگیره تا بازداشتش کنند .
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    17 1
    طرف گروگان گیری کرده ( اونهم مسلحانه ) بعدش با قرار وثیقه آزاد شده ؟؟؟؟؟؟؟ الان هم اون فرد رو باید محکوم کرد و هم اون قاضی که با وثیقه موافقت کرده .
  • امید IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    9 2
    با زورگیرها و کلاهبردارها و مال مردم خورا باید بشدت بخورد کرد.همشونا اعدام کنند.