تسنیم نوشت:

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الشرق الاوسط ؛ نبرد رسانه ای بین جنبش تغییر به ریاست نوشیروان مصطفی که رئیس جبهه مخالفان در کردستان عراق است با حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به رهبری جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق، و حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی ریاست اقلیم کردستان عراق، به شدت بالا گرفت به گونه ای که همه این احزاب تهدید کردند رسوائی‌ها را با انتشار اسناد مربوط به حقایق متعلق به یکدیگر افزایش خواهند داد.
این اختلافات دیروز با انتشار یادداشت های روزانه نوشیروان مصطفی درباره نحوه انتصاب جلال طالبانی به سمت ریاست جمهوری عراق آغاز شد وی در یادداشت های روزانه خود فاش کرد که جلال طالبانی برای به دست گرفتن سمت ریاست جمهوری عراق حاضر بود از بسیاری از ارزش های حزبی خود چشم پوشی کند اما به هر قیمتی بر کرسی ریاست جمهوری عراق تکیه بزند.
از این رو در پاسخ به این مطالب ادعایی نوشیروان مصطفی در باره نحوه انتصاب جلال طالبانی در سمت ریاست جمهوری، حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرده است به زودی صفحات سیاه از تاریخ نوشیروان مصطفی رئیس کنونی مخالفان را منتشر خواهد کرد.
گفتنی است نوشیروان مصطفی خود این جنگ رسانه ای را در کردستان عراق آغاز کرده است به گونه ای که وی در یادداشتی با نام بردن از چهار شخصیت برجسته حزب اتحادیه میهنی آنها را در ادامه فعالیت و تمدید مهلت ریاست مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان عراق برای تصدی ریاست بر اقلیم کردستان عراق، دخیل دانست.
این چهار شخصیت عبارت بودند از کوسرت رسول علی مسئول دفتر جلال طالبانی و دکتر برهم صالح معاون دبیرکل حزب دمکرات کردستان عراق و خانم هیرو ابراهیم همسر جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق و ملا بختیار عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی.
نوشیروان مصطفی با افشای سندی که متعلق به تاریخ اول دسامبر سال 2004 است مدعی شده است دو دفتر سیاسی حزب های جلال طالبانی و مسعود بارزانی در این تاریخ جلسه ای تشکیل دادند و در آن تصمیم گرفته شد تا پست های کلیدی عراق را بین یکدیگر تقسیم کنند.
به گفته وی مقرر شد ریاست جمهوری عراق و ریاست اقلیم کردستان بین دو رهبر احزاب یاد شده کردستان عراق تقسیم شود.
وی می گوید ؛ پیش از تقسیم این دو منصب بین این دو مسئول کرد عراقی آنها در جلسه ای محرمانه و دو نفره باهم گفت و گو کردند وبعد از بحث و بررسی درباره اوضاع تصمیم گرفتند سمت های کلیدی عراق بین این دو تقسیم شود.
در این جلسه جلال طالبانه خواهان ریاست‌جمهوری عراق و یا نخست‌وزیری این کشور شده بود و در مقابل قرار شده بود مسعود بارزانی اختیارات کامل را در اقلیم کردستان عراق در دست بگیرد.
به گفته این مخالف کرد عراقی بحث به همین مقدار ختم نشد و براساس سندی که اخیراً از این جلسه به دست آمده مشخص شد جلال طالبانی رئیس حزب اتهادیه میهنی کردستان عراق برای تصدی سمت ریاست جمهوری یا نخست وزیری عراق حاضر بوده از هر مساله با ارزشی در این حزب به نفع طرف مقابل بعنی مسعود بارزانی چشم پوشی کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    5 3
    علکی میگه