ایسنا نوشت:

صادق زیباکلام گفت: اصلاح‌طلبان کوچکترین انتظار و توقعی از رییس‌جمهور منتخب برای حضور در کابینه دولت یازدهم ندارند.

این استاد دانشگاه تهران  با بیان اینکه "اصلاح‌طلبان حق زیادی به گردن روحانی دارند و اگر حمایت خاتمی و انصراف عارف نبود، روحانی نمی‌توانست حدود 19 میلیون رای بیاورد"، خاطرنشان کرد: با این وجود اصلاح‌طلبان برای حضور در دولت یازدهم هیچ‌گونه توقع و انتظاری از روحانی ندارند.

وی ادامه داد: اقدامات اصلاح‌طلبان در دوره انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با هدف پیشبرد دموکراسی، پایان دادن به مدیریت ناموفق اصولگرایان و نجات کشور از بحران بود و اگر امروز صحبت از سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان می‌شود، باید بگویم که این امر، القائات اصولگرایان است.

این تحلیلگر مسایل سیاسی با تاکید بر اینکه "اصلاح‌طلبان سهمی از روحانی نمی‌خواهند"، اظهار کرد: با این وجود روحانی می‌تواند به واسطه تخصص اصلاح‌طلبان، به آنها سمت‌هایی را واگذار کند.

به گفته وی، روحانی اعضای کابینه‌اش را بر اساس معیارهای حزبی و جریانی تعیین نمی‌کند بلکه همانطور که گفته است، ملاک انتخاب وی نزدیکی افراد به مجموعه طیف اعتدال‌گراست.

زیباکلام همچنین گفت: در کابینه آقای روحانی هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان می‌توانند حضور داشته باشند و همچنین افرادی می‌توانند باشند که نه اصولگرا باشند و نه اصلاح‌طلب.

این استاد دانشگاه در پایان اظهار کرد: ملاک روحانی برای انتخاب اعضای کابینه خود علاوه بر نزدیکی به جریان اعتدال‌گرایی، شایستگی، تخصص و داشتن سابقه مدیریت است.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    6 78
    ارزان طلبان به آقای روحانی رای دادند دغدغه اکثریت ملت اقتصاد و معیشت است مواردی مثل سینما و آزادی و... به هیچ عنوان اولیت اصلی نیست
    • رستاخیز عقلی A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      2 30
      چرا هی میخواین روحانی رو به اردوگاه خودتون بکشین بابا والله بالله اون اصلاح طلب نیست اون به خاطر اعتدال گرایی اش رای آورد میدونید چند میلیون رای اون مربوط به اصولگراها است من خودم یک اصولگرا هستم اما به روحانی رای دادم به خاطر اعتدال گرایی اش روحانی یه مرده تمام عیاره و هیچ وقت زیر چتر اصلاح طلبان و نه اصولگرایان نخواهد رفت.
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    73 3
    بله دقیقا همینطوره اصلاح طلبان بااخلاق تر و بزرگتر از این هستند که دنبال سهم خواهی باشند هدفشان فقط پیشرفت کشور و کمک به مردم هست انشالله که آقای روحانی از توانمندی ها و تخصص این بزرگان در کابینه استفاده کنن
  • homa IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    39 0
    ببینیم سیاست اینبار روی پدر و مادر دارش را نشان میدهد یا بازهم...........................................
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    9 63
    بازم جناب زیباکلام نقش وکیل اصلاح طلبان رو بازی کردن!!!!!
    • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      15 0
      تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • خندان IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    3 24
    خسته شدي ،يكم استراحت كن..
  • مهدی A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    18 3
    روحانی زیرک تر از انست که حداقل سیزده میلیون از ارای اصلاح طلبان را نادیده بگیرد قطعا در کابینه جناب روحانی افرادی با تابلوی اصلاح طلبی حضور خواهند داشت
  • کرد A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    15 0
    ما نمیگویم روحانی اصلاح طلب است تلوزیون شب اعلام تایید صلاحیت ها آقای روحانی رو اصلاح طلب معرفی کردن تا بلکه به زعم خودش که اکثر گردانندگان آن اصولگرا هستن مانع رای آوردن روحانی بشن که ندونستن اصلاح طلبی یک نکته مثبت برای ایشونه