تهران امروز نوشت:

هفته گذشته پس از هشت ماه از ارائه بسته پیشنهادی 9 گانه در روز ملی ازدواج به هیات دولت، بار دیگر با امضای وزیر ورزش و جوانان،‌ این بسته به هیات وزیران ارائه شد. این خبر را مسعود امینی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان به ایسنا اعلام کرده است. او با ابراز تأسف از اینکه بسته پیشنهادی 9 گانه ازدواج وزارت ورزش و جوانان با توجه به پربار و ارزشمند بودن آن جهت تسهیل در امر ازدواج جوانان هنوز در هیات دولت بررسی و تصویب نشده است، می‌گوید: «چنانچه این بسته 9 گانه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در راستای تسهیل در امر ازدواج به تصویب هیات دولت برسد، تمام 9 بند آن قابلیت اجرایی خواهد داشت.»

 

ارائه واحدهای مسکونی 50 متری با اجاره بهای مناسب

وی در مورد پیشنهاد اول وزارتخانه برای تسهیل در ازدواج جوانان می‌گوید: «با توجه به ماده 3 قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب سال 1384 وزارت راه و شهرسازی مکلف است با استفاده از ظرفیت‌های عمرانی و بودجه‌ای شهرداری و اوقاف به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی از طریق مسکن مهر نسبت به احداث واحدهای مسکونی کوچک حداقل 50 متری و واگذاری آنها به زوج‌های جوان به مدت سه سال و با دریافت اجاره بهای مناسب اقدام نمایند.»

پرداخت تسهیلات اجاره مسکن به زوج‌های کم‌ درآمد

امینی با اشاره به پیشنهاد دوم این بسته 9 گانه مبنی بر اینکه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها باید نسبت به تخصیص مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز جهت اجرای مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان درخصوص ازدواج جوانان اقدام کند، ادامه می‌دهد: «در پیشنهاد دیگر وزارت ورزش و جوانان، معاونت نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور نیز موظف شده است تا با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی پرداخت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن برای زوج‌های کم درآمد را طی دستورالعملی اجرایی کند.»

افزایش مبلغ هدیه ازدواج کارکنان تا سقف 50 میلیون ریال

امینی می‌گوید: «در پیشنهاد چهارم وزارتخانه کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور باید از محل صرفه‌جویی در اعتبارات مقرر نسبت به افزایش مبلغ هدیه کارکنان و فرزندان آنها تا سقف 50 میلیون ریال اقدام کنند.»

تدوین لایحه مشاوره قبل و بعد از ازدواج

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به پیشنهاد پنجم این وزارتخانه در مورد تسهیلات در امر ازدواج جوانان، می‌گوید: «طبق این پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان با همکاری وزارت دادگستری و مراکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری باید نسبت به تدوین لایحه مشاوره قبل و بعد از ازدواج و قبل از طلاق جهت تصویب در مجلس شورای اسلامی حداکثر تا ظرف شش ماه پس از تصویب نهایی این بسته پیشنهادی اقدام کند.

اولویت استخدام، حذف ضامن وام ازدواج

وی پیشنهاد ششم و هفتم بسته 9 گانه پیشنهادی ازدواج وزارت ورزش و جوانان به دولت را به ترتیب موظف شدن دستگاه‌های اجرایی برای اولویت استخدام جوانان متاهل در دستگاه‌هایشان و اجرای بیمه حمایت از متاهلین به مثابه پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار که همسرشان از کار افتاده است، عنوان می‌کند.امینی با اشاره به اینکه در بسته پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان بانک مرکزی موظف شده است تا در اجرای مصوبه حذف ضامن از وام ازدواج زوجین(یارانه به عنوان ضمانت) تسریع و نسبت به افزایش وام ازدواج با شاخص تورم سالانه اقدام کند، می‌افزاید: «طبق پیشنهاد آخر و نهم وزارتخانه دستگاه‌ها موظف شده‌اند تسهیلات ویژه به زوجین جوان دستگاه‌ها و فرزندان مزدوج کارکنان با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان اعطا کنند.»

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    4 4
    خدا کنه به این بسته عمل بشه تا با دغدغه ی کمتری بریم زن بگیریم و خلاص کنیم خودمون رو . الان جرات زن گرفتن فعلا نداریم و کم کم داره از سنمون رد میشه
    • مجرد IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      11 3
      زن گرفتن...! شما اول یاد بگیر اسم این کار ازدواج هست و یا پیوند... و نه زن گرفتن... اگر با این‌طور چیزها "جرأت" زن گرفتن پیدا می‌کنی که خدا به داد زنت برسد...
    • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      5 7
      از سنت رد میشه ؟ صدتا از دوستای بالای 40 سال سن دارن و ازدواج نکردن . تو دخترها هم همین وضعه . مشکل فقط مشکل اقتصادی نیست . مشکل اینه که برای ازدواج به پسرها کلی فشار میارن و از طرف دیگه خواسته های پایان ناپذیر سرکار خانمهاست .
  • کیوان IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    5 0
    از چی میخوای "خلاص کنی خودتو"؟؟؟؟ مگه ازدواج یا همون "زن گرفتن به قول شما" خلاص شدن از چیزیه؟ کلی ثروت هم که داشته باشی، ازدواج مسائل جدیدی رو برات پیش میاره، اصلا فکر نکن که خلاص میشی.