ایسنا نوشت:

رییس‌جمهور منتخب با حضور در بیت آیت‌الله شبیری زنجانی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار با تشکر از فرصت حضور در محضر مراجع عظام به ویژه آیت‌الله شبیری زنجانی گفت: این دیدارها فرصتی است تا از محضر مراجع استفاده کنیم.

وی افزود: شرایط کشور از لحاظ داخلی و خارجی شرایطی سخت و پیچیده است که البته بخشی از مشکلات اجتماعی و داخلی ما در سایه انتخابات اخیر یا رفع شده و یا کم شده است.

آیت‌الله صافی: دولت آینده عقلانی مدیریت کند

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خطاب به رییس‌جمهور منتخب گفت: باید مدیریت کسانی که در دولت آینده مسوولیت می‌گیرند، عقلانی باشد تا رضایت الهی و مردم تامین شود.

این مرجع تقلید، صبح روز پنجشنبه در دیدار حجت‌الاسلام‌ و المسلمین روحانی ضمن آرزوی موفقیت برای رییس‌جمهور منتخب ، توجه به مقاصد اساسی اسلام را از ضرورت‌های کاری دولت آینده دانست و تصریح کرد: نباید در رفتار و گفتار تنزل داشته باشیم، بلکه باید عزت و اقتدار اسلام و مسلمین در جهان تقویت شود.

وی با توصیه به استفاده از افراد بصیر و آگاه در دولت آینده، افزود: امروز مسایل پیچیده‌ای در جهان وجود دارد که تعامل با دیگران می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.

وی ادامه داد: توجه به عقلانیت در مسایل سیاسی موضوع مهمی است که می‌تواند تنگناهایی که امروز در دنیا وجود دارد را اصلاح کند.

این مرجع تقلید، مسایل اقتصادی را مهمترین نیازها و توجه به معیشت و اشتغال را از دغدغه‌های اصلی جامعه دانست و گفت: دولت با مدیریت و تدبیر می تواند این امور را ساماندهی کند.

وی همچنین با اشاره به قتل‌عام مسلمانان در برخی از کشورها به ویژه در کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند با تعامل و گفت‌وگو، از بسیاری از این حوادث تلخ جلوگیری کند.

وی خطاب به حجت‌الاسلام‌ و المسلمین روحانی، با تاکید بر این‌که «شما مسوولیت بزرگی بر عهده گرفته‌اید و باید در مسیر تقویت عظمت اسلام و مسلمین گام بردارید»، یادآور شد: باید مدیریت کسانی که در دولت آینده مسوولیت می‌گیرند، عقلانی باشد تا رضایت الهی و مردم تامین شود.

صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: ماموریت خود را طوری انجام دهید که خیر مردم در آن باشد و گرفتاری‌ها و کمبودهای ایجاد شده مرتفع گردد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که رییس‌جمهور منتخب بتواند در پرتو الطاف امام زمان‌(عج) در رسیدن به مقاصد و اهداف بلند نظام اسلامی موفق باشد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رستاخیز کبری IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    62 35
    درود بر مراجع عظام تقلید و دکتر روحانی امیدوارم به پندهای پدرانه مراجع گوش جان بسپارد
    • رستاخیز عقلی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      17 32
      آخه بگید بدونیم چرا رای مخالف دادین؟ کجای حرف بده؟ ددد حرف بزنید دیگه!
  • ليلاخانم A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    19 2
    تا منظور شما از بصيرت چي باشه. اميدوارم بصيرت مورد نظر برادران پايداري نباشه!
  • منتقد A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    7 12
    آفرين به روحاني كه به ديدار صانعي نرفت با اينكه او تنها به اصطلاح مرجعي بود كه شخصا به روحاني پيام تبريك داده بود...
    • مهدی A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      15 1
      درود خداوند بر آیت اله عظمی شیخ یوسف صانعی . انشاالله خدا عمر طولانی به مرجع بزرگوار و عالیقدر ما شیعیان عطا فرماید
  • دانشجو IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    16 1
    آیت الله شبیری زنجانی اعلم ترین هستند برید از کسانی که واقعا اطلاع دارند بپرسید بدون سیاسی نگری میگم زندگی نامه شا ن را اگه تونستید مطالعه کنید ازخدا طول عمر برا تمام مراجع خواستارم از فرمایشات امام گرفتاری امروز ما، همین اختلافاتی است که مشاهده می‏شود. شما هر چه کار بکنید اگر اختلافات را کوشش نکنید که رفع بشود، کارهای شما را آن کسانی که بخواهند یک عیبی بگیرند به آن، عیب می‏گیرند. هیچ شکی نیست اینهایی که افتاده ‏اند دور بازار و کوچه و این طرف و آن طرف و سمپاشی می‏کنند، آنها، این کارها را می‏کنند. و اگر شما در همان سطح بالا، این اختلافات را کوشش کنید که با عقل و تدبیر، در رفعش بسیار کوشش کنید ان شاءاللّه‏ یک آرامش روانی پیدا بشود، و کارها در آن آرامش زود انجام می‏گیرد،