جشنواره ونیز با فیلم جرج کلونی و ساندرا بولاک آغاز می‌شود

تریلر فضایی «جاذبه» به کارگردانی آلفونسو کوارون به عنوان فیلم افتتاحیه هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برگزارکنندگان لیدو روز چهارشنبه اعلام کردند «جاذبه» (Gravity) اولین بار در دنیا در افتتاحیه جشنواره ونیز 2013 در بخش خارج از مسابقه روی پرده می‌رود.

فیلم جدید آلفونسو کوارون با بازی جرج کلونی و ساندرا بولاک درباره چند فضانورد است که پس از آسیب دیدن سفینه‌ خود سعی می‌کنند به زمین برگردند.

سابقه حضور کوارون در لیدو به سال 2001 بازمی‌گردد که فیلم «و مادر تو هم» به کارگردانی او برنده جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه بهترین بازیگر مرد برای گائل گارسیا برنال و دیگو لونا شد.

«فرزندان بشر» کوآرون نیز سال 2006  در ونیز جایزه بهترین فیلمبرداری را برای امانوئل لوبزکی به همراه داشت. لوبزکی مدیر فیلمبرداری «جاذبه»‌ هم هست.

گروهی «جاذبه» را «2001: یک ادیسه فضایی» هزاره جدید می‌خوانند. این فیلم به صورت سه‌بعدی ساخته شده و ابتدا قرار بود سال 2012 روی پرده برود، اما اکران آن به تعویق افتاد.    

برناردو برتولوچی فیلمساز مولف ایتالیایی ریاست هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز را به عهده دارد.

هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز 28 اوت تا 7 سپتامبر (6 تا 16 شهریور) برگزار می‌شود. ویلیام فریدکین کارگردان آمریکایی امسال در جشنواره جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد را دریافت می‌کند.

هالیوود ریپورتر / 3 ژوئیه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =