زخم‌ها و پیوندهای یک هنرمند آلمانی به 3 زبان

کتاب «زخم‌ها، پیوندها» شامل آثار هنرمند آلمانی، گونتر اوکر که شهریور ماه سال گذشته (1391)‌ به مدت دو ماه در موزه هنرهای معاصر برپا بود منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «زخم‌ها، پیوندها» یک کتاب نفیس در قطع رحلی بزرگ به سه زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی و با مقدمه مهدی حسینی به چاپ رسیده است و نگاهی دارد به آثار به نمایش درآمده در نمایشگاهی که شهریور سال گذشته از این هنرمند آلمانی در موزه هنرهای معاصر تهران در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

در این کتاب که در 200 صفحه منتشر شده است یادداشت‌هایی از برند اربل، سفیر آلمان در تهران، الکساندر تولنای، دبیر نمایشگاه و پژوهشگر تاریخ هنر، اصغر امیرنیا، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی، احسان آقایی، رییس موزه و مهدی حسینی، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ هنر درج شده است.

در ابتدای کتاب یادداشتی از «اوکر» با این مضمون به چشم می‌خورد: «تحت تاثیر اقامت در تهران، آکنده از نگاه‌های محبت‌آمیز به دیدگان اثرگذار و نیروبخش بانوان با شما سخن می‌گویم. آشکارا می‌توان بازتاب آن را در اشک‌های من دید که خاطرات را با دلتنگی در هم آمیخته و دیدارهایی را بار دیگر در ذهن مرور می‌کند که آکنده از وقار محبت‌آمیز بوده و حکایت از همخوانی چند وجهی تن‌پوش با لطافت ذاتی دارد...»

از آثار گونتر واکراز جمله آثار به نمایش در آمده در نمایشگاه اوکر

مهدی حسینی نیز در یادداشت خود در این کتاب نوشته است: «گونتر اوکر در بستر سیاسی و اجتماعی غرب رشد کرده و آفرینش آثارش در آن دیار به سامان رسیده است، ولی از سرچشمه‌ها و فرهنگ شرق تغذیه می‌کند و آثار تجربی و پیشتازش را شکل می‌بخشد. اوکر در حقیقت پیوندی است میان شرق و غرب.»

این کتاب نفیس از سوی انتشارات موزه هنرهای معاصر تهران منتشر شده است و در کتابفروشی این موزه قابل خریداری است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =