ایرنا نوشت:

با تقویت این گمانه زنی که بانک مرکزی آمریکا به دلیل بهبود اقتصادی این کشور، محرکها را کاهش خواهد داد، بانک جهانی مورگان استنلی پیش بینی کرد قیمت جهانی طلا کاهش یابد و در پیش بینی چشم انداز نزولی برای قیمت طلا، به بانک های جهانی گلدمن ساچز و یو.بی.اس پیوست.

به گزارش بلومبرگ، بانک جهانی مورگان استنلی که پیش تر، قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۳ را یک هزار و ۴۸۷ دلار پیش بینی کرده بود، این برآورد را به یک هزار و ۴۰۹ دلار در هر اونس کاهش داد.
پیتر ریچاردسون و ژول کران تحلیلگران مورگان استنلی در گزارشی نوشتند، این بانک برآورد قیمت طلا در سال ۲۰۱۴ را از یکهزار و ۵۶۳ به یکهزار و ۳۱۳ دلار در هر اونس کاهش داد و برای سال ۲۰۱۵ نیز برآورد قبلی یکهزار و ۴۵۰ دلار در هر اونس را به یکهزار و ۳۰۰ دلار در هر اونس رساند.
تحلیلگران دیگر بانک ها از بی.ان.پی پاریباس اس.ای تا استاندارد بانک نیز پیش بینی های قبلی خود از قیمت طلا را کاهش می دهند، پیش بینی چشم انداز نزولی قیمت برای طلا همزمان با این است که قیمت این فلز قیمتی آماده تجربه بیشترین کاهش قیمت سالانه در بیش از سه دهه اخیر است .
قیمت سالانه طلا پس از ۱۲ سال افزایش، از ابتدای سال ۲۰۱۳ تاکنون ۲۳ درصد کاهش داشته و هفته گذشته نیز پس از آنکه بن ای.برناکه رییس بانک مرکزی آمریکا گفت، اگر اقتصاد این کشور به بهبود ادامه دهد، این بانک ممکن است برنامه خرید اوراق قرضه خود را کاهش دهد، به کمترین سطح خود از سپتامبر ۲۰۱۰ رسید.
قیمت طلا برای تحویل فوری طلا در بازار سنگاپور که در تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) به یکهزار و ۲۶۹ دلار و ۴۶ سنت رسیده بود، در ساعت ۱۰:۴۳ روز سه شنبه به وقت محلی با دو دهم درصد افزایش به یکهزار و ۲۸۵ دلار و ۴۳ سنت رسید که کمترین قیمت از ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور ۹۱) است.
سرمایه گذاران در سال جاری با فروش اوراق بهادار با پشتوانه طلا، ۵۳۷ تن و ۳۰۰ کیلوگرم موجودی طلای خود را کاهش دادند و بیش از ۵۵ میلیارد دلار از ارزش سرمایه آنها کاسته شد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    33 3
    وقتی اقتصاد آمریکا وارد رونق بشه با اندکی فاصله اروپا و بعد بیشتر دنیا اقتصادشون رو به رونق میره و طلا میاد پایین
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    27 4
    الان سکه حدود یک ملیون حباب داره. اونوقت رئیس بانک مرکزی میگه ما نرخ رو پایین آوردیم. آخه شما قیمت واقعی سکه رو نمیتونید تنظیم کنید اونوقت انتظار دارید مردم با حرفاتون گوشاشون دراز بشه.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    6 7
    قیمت واقعی سکه الان باید دوروبر300هزارتومن باشه بقیه حبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــابـــــــــــــــــــــــــه
  • امیر A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    5 4
    رابطه معکوس میان رونق اقتصادی وقیمت طلادرحال شکل گیری است وقیمت طلای جهانی پایین میاد.
  • شاهین EU ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    7 4
    دوستان بعضی اوقات تحلیلهایی میکنن ادم فکر میکنه دارن شوخی میکنن . سکه یک میلیون حباب داره ؟؟؟؟؟یعنی سکه الان باید صد هزار تومن باشه؟؟؟؟؟؟؟ من یادمه دلار ۸۰۰ تومن بود اونس ۱۰۰۰ سکه ۲۳۰۰۰۰ تومن بود . برادر من یه چیزی بگو بگنجه سکه زیر ۱ تومن تو خواب ببینیم دیگه ، از نظر من که بازاری هستم این قیمتی که الان هست ۲، ۳ ماه دیگه رویا میشه برامون ، فراموش نکن ۱۰ تیر امریکا طلا ایرانم میخواد تحریم کنه در ضمن نفتی که تو سرمای زمستون هیچکی خریدار نبود عمرا تو تابستون مشتری داشته باشه ، حالا حالاها گرفتاریم با وضعیکه این دولت درست کرده ، دولت جدید هم خیلی مشکلاتو باید حل کنه و زمان بر هستش.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 2
    قیمت طلا جهانیه پس ربطی به اقتصاد ایران نداره