عصر ایران نوشت:

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری رسمی کویت (کونا) گفت: "ایرانی ها آمادگی خود را برای توقف غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در مرحله فعلی اعلام کرده اند".

این مطلب در حالی بیان می شود که حسن روحانی رئیس جمهور منتخب انتخابات اخیر هنوز ریاست جمهوری را تحویل نگرفته و فعالیت دولت جدید ایران آغاز نشده است.

وی افزود: "این پیشرفت می تواند تحولی را (در روند حل مسئله هسته ای ایران) ایجاد کند و از شدت اختلافات موجود از جمله نگرانی درباره امکان غنی سازی اورانیوم ایران با اهداف نظامی، بکاهد".

لاوروف همچنین خواستار عدم افزایش تحریم ها علیه ایران و فکر کردن به جایگزین آن برای کاهش تحریم ها علیه بخش های حساس این کشور شد.

لاوروف با تاکید بر حق ایران در توسعه فعالیت های اتمی برای مقاصد صلح آمیز از جمله غنی سازی اورانیوم گفت که این موضوع بعد از بررسی همه مسائل باقی مانده در رابطه با مسئله هسته ای ایران و قرار گرفتن برنامه اتمی ایران تحت نظارت همه جانبه و تضمین شده آژانس بین المللی انرژی اتمی عملی می شود.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    ایشالا به امید خدا مشکل هسته ای برطرف میشه و از شدت تحریم ها کاسته بشه تا ملت یه نفسی بکشن.
  • بی نام SK ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    چه کسی اینو گفته آقای لاوروف ایران حاضرنیست در مقابل هیچ عقب نشینی کند
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    چه غلطا.دولت روسیه بدونه که اولا هر رییس جمهوری بیاد باز بر اساس اهداف کلی نظام حرکت میکنه و نظر درباره مسئله هسته ای و امثال اون با جمع بندی تمام ارکان قوا صورت میگیره..اونا به فکر خودشون باشن که از حمایتهای ایران در هر صورت سود میبرن..بی زحمت دچار توهم نشن این حرفا از روسیه که در سیاست بسیار زیرکانه و منفعت طلبانه حرکت میکنه بعیده!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    63 10
    به خدا همه مردم از روسها بدشون میاد ما یک گشور بزرگ هستیم و خودمون. چیزی به نام زبان داریم و به شما هم ربطی ندارد
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    نگرفتی دیگه . بنده خدا داره کمکمون می کنه . چرا از فرصتها استفاده نمی کنیم ما برای استفاده از نیروی هسته ای به اندازه کافی 20 درصد داریم .بعدها هم میتونیم ادامه بدیم
  • محمد A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    32 69
    یه کمی سیاست داشته باشیم بد نیست تندروی همیشه جواب نمی ده...
  • شهروند ایرانی A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    کسایی که میگن کوتاه نمیام و .... شماها پشتتون به خیلی چیزها گرمه ،واسه شما تورم و گرانی مشکلی نیست. اما ما می خواهیم زندگی کنیم. این حق ماست!!! شما حق ندارید حق ما را نادید بگیرید!!! به قول دکتر روحانی، خوبه فعالیت هسته ای داشته باشیم اما نه به قیمت تعطیلی کارخانه ها و مراکز تولید....
    • سیدمحسن IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
      2 26
      خیر بزرگوار ما هم مشکلات اقتصادی داریم اما اعتقاد داریم اون چیزی که وضعیت ما رو بهتر می کنه ایستادگی مقابل زورگویی و استیفای حقوق قانونی خودمون هست نه عقب نشینی با ذلت عقب نشینی مطمئنا وضعیت رو بدتر میکنه حتی در مورد اقتصاد بگذریم از نفوذ سیاسی مون تو دنیا که با این کار کاملا از بین میره کمی راهبردی فکر کنید لطفا، از بینی جلوتر هم چیزهای زیادی هست
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    14 38
    آخه افزایش تحریم یعنی چی؟ دیگه چی کار می تونن انجام بدن ؟!؟؟ تنگه هرمز اون ها بخوان ببندن و کار های مشابه به جنگ ختم میشه... بنابراین دیگه کاری نمونده که انجام نداده باشند