تابناک نوشت:

در میان اخبار سیاسی، باید به تغییر موضع دولت فرانسه در قبال حضور ایران در کنفرانس حل بحران سوریه در ژنو اشاره کرد. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، روز گذشته اعلام کرده، مخالفتی با حضور ایران در کنفرانس سوریه ندارد؛ اما تأکید کرده از دید دولت وی، هیچ آینده‌ای برای حضور بشار اسد در قدرت نیست.
اولاند در این زمینه افزوده است: «درباره حضور ایران، بگذارید رئیس جمهور جدید سخن بگوید و ‌ببینیم رویکرد وی سازنده است یا خیر. دیدگاه من این است که اگر رویکرد وی سازنده باشد، در این صورت ما به او خوشامد خواهیم گفت». رویترز اشاره می‌کند که پیش از این، دولت فرانسه با حضور ایران در این کنفرانس مخالف بود و ادعا می‌کرد ایران علاقه‌ای به حل بحران سوریه ندارد.
اما این تغییر رویکرد کشورهای غربی در قبال ایران، در حالی انجام می‌گیرد که مقامات و رسانه‌های اسرائیلی، همچنان ضمن احساس خطر از روی کار آمدن روحانی، به شیوه‌های گوناگون، سعی در فضاسازی علیه وی دارند.
در مطلبی در همین زمینه، روزنامه «هاآرتص» می‌نویسد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل نسبت به رئیس جمهور جدید ایران هشدار داده و گفته، راهبرد وی این است که ضمن آرام کردن جامعه بین‌المللی،‌ آهسته و بی سر و صدا برنامه هسته‌ای ایران را گسترش دهد.
وی همچنین اظهار داشت، رژیم اسرائیل به چیزی کمتر از تعلیق کامل فعالیت‌های هسته‌ای ایران رضایت نمی‌دهد. وی گفته ایران باید غنی‌سازی را در همه سطوح متوقف، همه اورانیوم غنی شده خود را به خارج منتقل و تأسیسات هسته ای خود را نیز تعطیل کند. در غیر این صورت، فشارهای بین‌المللی بر ایران باید ادامه داشته باشد.
روزنامه «دیلی استار» لبنان از تصمیم رئیس جمهور ونزوئلا برای دیدار با حسن روحانی خبر داده است. به نوشته این روزنامه، نیکلاس مادورو گفته، به زودی با روحانی دیدار خواهد کرد تا درباره تقویت بیش از پیش روابط دو کشور با وی گفت‌و‌گو کند. مادورو در صفحه توئیتر خود گفته به تازگی با روحانی گفت‌و‌گویی تلفنی داشته و هر دو برای انجام یک دیدار حضوری توافق کرده‌اند. دیلی استار در ادامه، ‌مختصر به جنبه‌های گوناگون روابط ایران و ونزوئلا و میزان گسترده بودن این روابط اشاره کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مختار IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    3 11
    اسرائیلی ها خیلی ...... خوردند قابل توجه اونایی که میگن غنی سازی 3.5 درصد خوبه
  • قاضی شارع A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    9 1
    به مادورو بگید گذشت اون موقعی که توی خشکسالی کشور های حامی انواع و اقسام باجها و چرب کننده های سبیل را از حق و حقوق این ملت بیچاره می بلعیدید و برای خودتون اونجا تبلیغ سیستم کمونیستی رو می کردید.