روحانی رییس جمهور منتخب قول داد از برنامه‌های خود به مردم گزارش دهد.

به گزارش خبرآنلاین،اولین نشست خبری حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم عصر امروز در تالار آفتاب مرکز تحقیقات استراتژیک نظام برگزار شد.
حجت الاسلام حسن روحانی در این نشست در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس مبنی براینکه «شما در ایام انتخابات بر این موضع تاکید کردید که جشن پیروزی خودتان را زمانی می گیرد که جوانان کشور شاغل شده باشند و بیکاری رخت بربسته باشد، با توجه به اینکه اشتغال از دغدغه‌های مهم کشور است در دولت شما چه زمانی جشن پیروزی بر معضل اشتغال برپا می شود؟»، گفت: مساله اشتغال مساله بسیار مهمی است و از دغدغه اکثریت خانواده‌های ایرانی عزیز و آنهایی که فارغ التحصیل مراکز آموزش عالی هستند می باشد. حل اساسی مساله اشتغال با رونق اقتصادی ممکن است. زمانی که رونق اقتصادی درست شود و محیط کسب و کار بهبود یابد مساله اشتغال حل می شود.
وی تصریح کرد: البته این به معنی این است ک قدم به قدم نرخ بیکاری رو به تنزل رود و یک رقمی شود و این تک رقمی شدن آرزوی همه ما است. برای رونق اقتصادی هم ما باید زمینه را برای این رونق آماده کنیم. اولین قدم هم این است که قانونی که مجلس در زمینه بهبود مستمر فضای کسب و کار تصویب کرده بالافاصله آیین نامه اش در دولت تدوین و تصویب و ابلاغ شود.
اهم اظهارات رییس جمهور منتخب در ادامه می آید:
*البته مشکلاتی هم بخش‌های تولیدی ما دارند و دولت برنامه ریزی می کند این مشکلات را قدم به قدم رفع کند و شاهد این باشیم که در همان سال اول آثار این مساله را ببینیم و هر زمان که رقم بیکاری تک رقمی شد جشن کوچکی میگیریم و وقتی به نرم جهانی رسیدیم جشن ملی برپا می کنیم.

*[در پاسخ به سوال مهر مبنی براینکه در شعارهای انتخاباتی گفته بودید تحریم‌ها را کم کنید چطور و ظرف مدت چه زمانی این اقدام را انجام می‌دهید]: مساله تحریم یک معضلی است که امروز با آن مواجه هستیم و همه می دانیم که این تحریم ظالمانه است و ملت ایران کاری نکرده است که استحقاق تحریم داشته باشد و کاری که انجام شده قانونی و در چارچوب قوانین بین المللی بوده است.
*معتقدم استفاده از ابزار تحریم یک ابزار ارتجاعی است و زمان آن گذشته است مخصوصا در شرایطی که غرب نیز با معضلات اقتصادی مواجه است و خود آنها می‌دانند این به ضرر خود غرب است و اگر این تحریم سودی داشته باشد تنها برای اسرائیل سود دارد. بنابراین تحریم مبنای درستی ندارد.
* در این زمینه دو اقدام خواهد شد برای اینکه بتوانیم قدم به قدم مساله تحریم را کاهش و حل کنیم. اول قدم گذاشتن در مسیر شفافیت بیشتر است. البته برنامه‌های هسته ای ما کاملا شفاف است ولی حاضریم شفافیت بیشتری را نشان دهیم و روشن کنیم برای همه دنیا که اقدامات جمهوری اسلامی دنیا کاملا در چارچوب های بین المللی است. دومین قدم این است که اعتماد متقابل بین ایران و دیگر کشورها را ارتقا دهیم و هرجا که اعتماد بخواهد خدشه دار شود تلاش می کنیم این اعتماد بازگردد. راه حل برای پایان دادن به تحریم اعتماد متقابل و شفافیت بیشتر در چارچوب مقررات و موازین بین المللی است و در هر دو زمینه قدم برمی داریم. ما تلاش می کنیم که تحریم جدید تصویب نشود و در مرحله بعد تحریم ها را کاهش می دهیم.
*[در پاسخ به سوال رادیو ایران درباره اینکه برنامه ای برای سخن گفتن با مردم از طریق رادیو به صورت ماهیانه دارید یا خیر؟]: سخن گفتن با مردم و گزارش دادن به مردم برای من و دولت خدمتگزار من افتخار است اما اینکه به طور منظم یا نوبه ای باشد است بهتر است زمان بگذرد اما این را قول می دهم که اما از طریق رسانه ملی و رادیو در مقاطع مختلف با مردم عزیز حرف بزنم و به مردم گزارش دهم و نکاتی که از ظریق رادیو شنیده به گوش مردم برسانیم.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    45 28
    وااا اين چه حرفي!!! تو اروپا كه ميگن نرخ بيكاري فاجعست !!! باور نمي كني مشروح اخبار 21 رو ببين
    • ع ر IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
      17 2
      اگه ملاك صدا و سيما باشه ميشه گفت منظور از جهان اروپا و امريكا نيست. ميتونيم كشورهاي دوست و برادر و آفريقا رو در نظر بگيريم. شوخي كردم نگران نباشيد همه چيز در دولت تدبير و اميد درست ميشه
    • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      1 0
      چرا جو ميدي آقا(ع ر روميگم) يعني چي همه چي درست ميشه شما فكر ميكني توو چهارسال همه چي درست بشه يهو؟ البته قطعا بدتر نخواهد شد اما بهتره دلمون رو "به اندازه" صابون بزنيم نه" بيش از اندازه"
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    15 0
    وقتی درآمد سرانه مون هم به نرم جهانی رسید (اگرچه بخاطر ثروت ملی زیاد باید بیشتر از نرم باشه) یه نیمچه جشنی هم میگیریم