۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۲

از ظهر امروز تا اذان مغرب تحصنی در مسجد دانشگاه تهران از سوی بسیج دانشجویی انجام می شود.

سابقه تحصن در ایران به دوران مشروطه بازمی گرد.دردوران معاصر نیز چندین تحصن در دوران اصلاحات برگزار شد. از تحصن طلاب در قم در اعتراض به عملکرد مهاجرانی وزیر ارشاد وقت تا تحصن نمایندگان مجاس ششم در اعتراض به رد صلاحیت ها.

ایسنا گزارش داد در اعتراض به هتک حرمت به ساحت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری، ظهر امروز این تحصن از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، جامعه اسلامی دانشجویان و جنبش عدالت‌خواه دانشجویی برگزار شده است.

 در اطلاعیه‌ برگزاری این تحصن آمده است: در تحصن دانشجویان مسلمان و ولایی دانشگاه تهران جهت اعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم و عزیزمان به سوگ می‌نشینیم. امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و یگانه‌ دوران تنها کسی بود که در عصر جاهلیت مدرن تمام بی‌منطقی قدرتمندان و اشراف را به سخره گرفت و در میان بی‌تفاوتی همگان، با کمک و همت محرومان و پابرهنگان انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند که نه تنها سبب آزادی مردم ایران از قید طاغوت گردید بلکه سرآغاز امیدبخشی برای بیداری اسلامی در بین امت‌های مسلمان و ملت‌های مستضعف دنیا بود.

 در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: جریان فتنه در طول حیات نامبارک خود مقدساتی از اسلام و انقلاب را باقی نگذاشته است که نسبت به آن تعرضی نکرده باشند. با زیر پا گذاشتن تمامی آرمان‌های امام (ره) و انقلاب، چهره‌ی خویش را نمایان‌تر نمودند و وقاحت را بدان‌جا رسانده که عکس امام خمینی (ره) را پاره می‌نمایند.

این بیانیه می افزاید: به راستی با همه‌ این تناقضات آشکار در بین ادعاهای رهبران و مدعیان این جریان و عمل آنها آیا جایی هم برای مسامحه با آنها باقی می‌ماند و آیا اصلی از اصول مسلم انقلاب اسلامی و خط امام (ره) باقی مانده است که زیر پا نگذاشته باشند؟ آیا با همه‌ی این انحرافات آشکاری که از همان دوران قبل از انتخابات در این جریان دیدیم باز هم نخبگان حوزوی و دانشگاهی ما که در تنزه‌طلبی غرق شده‌اند باید منتظر پاره کردن عکس امام (ره) باشند که از خود واکنشی نشان دهند؟ آیا نخبگان ما که بسیاری از آنها داعیه‌ی طرفداری از امام (ره) و انقلاب و نظام و ولایت فقیه را دارند این همه عناد و دشمنی و کینه با نظام و رهبری و امام (ره) را نمی‌دیدند و نمی‌بینند و تذکرات و انذارهای رهبر انقلاب را نمی‌شنوند؟ دیگر این جریان چه تناقضی را آشکار می‌ساخت تا عده‌ای به خود آیند و از نظام و رهبری از این همه تهمت و دشمنی دفاع کنند؟

در همین حال اعتراض در دانشگاه های دیگر نیز ادامه دارد. در دانشگاه امیر کبیر جمعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه، ظهر امروز پس از اقامه‌ نماز ظهر و عصر، در محوطه این دانشگاه تجمع و راهپیمایی کردند.

تجمع‌کنندگان شعارهایی از «هیهات من‌الذله»، «اماما، اماما راهت ادامه دارد»، «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، خمینی بت‌شکن صاحب عزاست امروز»، «حمایت از ولایت، مایه حفظ دین است»، «محور خط امام، ولایت فقیه است»، «ما ذوالفقار حیدریم، مطیع امر رهبریم»، «دانشجویان کشوریم، مطیع امر رهبریم»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «دانشجو بیدار است، از آمریکا بیزار است»، «دانشگاه اسلامی، جای منافقین نیست»، «منافق حیا کن، دانشگاه رو رها کن»، «الله الله الله اکبر، جانم فدای یک لحظه عمر تو رهبر»، «ما نسل حیدریم، مطیع امر رهبریم»، «دانشجوی باعزت، بصیرت بصیرت»، «مرگ بر اسلام آمریکایی» را سر دادند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اردشیر IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    عجب....
  • علی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    خوبه همینطور ادامه بدید شاید نتیجه بده
  • بدون نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    آفرین برکالا
  • بدون نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    خوش به حال دانشجوهای دانشگاههای دولتی که با خر خونی یک سری درسهای بی ربط و داشتن سهمیه مفت وارد دانشگاه شدند و هر کاری بجز درس خوندن انجام میدن و فکر کردن عقل کل هستن،اما بقیه مردم که کار میکنند و مسئولیت زندگی دارند هم رایشان را خوردند و هم .....،در کل بدونید که همه بدبختیهای بعد انتخابات بر دوش سایر مردم میباشد و عرصه براشون تنگ شده ،مطمئن باشید اکثر دانشجو ها هیچی از سیاست حالیشون نیست،واگه امید به اینها بسته اید وای به حالتون
  • بدون نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    خودشون آتش میزنند خودشان تحصن می کنند...یک سایت خبری هم نداریم که حرف مردم رو منعکس کنه..خفقان مطلق.
  • بدون نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    خود گويي و خود خندي...
  • دانشجوی ایرانی IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    ما که فبلترشکن و ... داریم خیلی چیزها رو هم از نزدیک می بینیم و از خبرها باخبریم ولی شما خیلی شبیه خبرگزاری فارس شدید ترجیح می دم اراجیف فارس رو بخونم. سرعتش هم بیشتره.