رئیس ستاد روحانی گفت: انتخابات رقابتی بود و البته کاستی‌هایی هم داشت که ما بلافاصله تذکر دادیم و خواهش کردیم که اصلاح کنند.

برنامه گفتگوی تلویزیونی «نگاه یک» با حضور محمدرضا نعمت زاده رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور منتخب مردم پخش شد.

نعمت‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما روز گذشته حماسه سیاسی مدنظر رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاد یا خیر، گفت: آنقدر که خود بنده حضور پرشور مردم را مشاهده کردم معتقدم حماسه سیاسی شکل گرفت اما همه‌چیز نسبی است و حضور 38 میلیون جمعیت واجد رأی‌دادن، رقم بالایی بود گرچه دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری این مشارکت بالاتر بود اما معتقدم مردم، این دوره نیز به خواسته رهبری لبیک گفتند به گونه ای که نتیجه‌ نیز در دور اول بدست آمد.

رئیس ستاد روحانی پیام‌های حضور باشکوه ملت ایران در جمعه حماسی را به مخاطبین داخلی و خارجی، ابتدا آشتی با دنیا و همسایگان و سپس انسجام ملی برشمرد.

نعمت‌زاده در مورد علت حضور و کاندیداتوری روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: آقای روحانی خودشان گفتند که به توصیه آقای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پا به میدان گذاشتند و احتمالاً بزرگان احساس می‌کردند که نیاز به فردی است که ضوابط، سوابق، دانش کار و اعتماد ملی را داشته باشد.

وی ادامه داد: مردم شریف کشورمان بعد از 8 سال، مجدداً به یک روحانی رأی دادند و این به خاطر اعتماد به این لباس است.

 

رئیس ستاد روحانی به نحوه برگزاری انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش تبلیغات، سیاستگذاری‌هایی را صدا و سیما داشت که ما تابع آن بودیم و در بخش مناظره‌ها نیز به صورت منصفانه برگزار شد گرچه بعضی‌ها روش‌های دیگری نیز پیشنهاد می‌دادند.

 

نعمت‌زاده اضافه کرد: ما در روند انتخابات، هماهنگی‌هایی با وزارت کشور، شورای نگهبان و نمایندگان کاندیدای دیگر داشتیم و نمایندگان ما نیز در روز 24 خرداد در شورای نگهبان و وزارت کشور مستقر و تا لحظه آخر راضی از روند انتخابات بودند.

 

وی درباره بازه زمانی رأی دهی مردم و حضور آنان در پای صندوق‌های رای نیز گفت که بهتر بود زمان رای دهی در تهران و شهرهای گرمسیر تا ساعت 24 تمدید می‌شد.

 

رئیس ستاد روحانی همچنین تجمیع انتخابات ریاست جمهوری با شورای شهر را سبب فشرده‌شدن کار دانست و با هم برگزار شدن این دو انتخابات را سبب گرفتن وقت زیاد از مردم عنوان کرد.

 

نعمت‌زاده، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را انتخاباتی رقابتی بر شمرد و گفت: هرچیزی نسبی‌است شاید عده‌ای معتقد باشند رقابت در سطح پایین یا بالاتر بوده است اما ما معتقدیم انتخابات، رقابتی بود و ممکن است کاستی‌هایی هم بوجود داشت اما ما بلافاصله تذکر و خواستار انجام اصلاحات شدیم.

وی در ادامه سخنان خود از انتشار برخی اخبار نادرست علیه آقای روحانی در سایت‌های خبری در حین رقابتها انتقاد کرد.

رئیس ستاد روحانی، عقل‌گرایی، اعتدال‌گرایی و همراهی را جزو گفتمان حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران دانست.رئیس ستاد روحانی ادامه داد: مردم در این دوره به اعتدال گرایی، عقل‌گرایی و به کارگیری همه جناح‌ها توجه داشتند چون فکر می‌کردند زمینه این خصیصه در گذشته کمتر بوده است.

نعمت‌زاده با بیان اینکه بین کاندیداها صد درصد اخلاق‌مداری حاکم بود، به مناظره هشت کاندیدا با هم از رسانه ملی اشاره و خاطرنشان کرد: در مناظره‌ها هرکسی حرف و استدلال خود را آورد و آنچه که سبب ایجاد برخی مشکلات شد، تحرکات برخی حامیان و یا هوادارنماها بود.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در صبح روز انتخابات مبنی بر اینکه «رأی ملت حق‌الناس است» اشاره کرد و گفت: این سخنان مقام معظم رهبری باعث شد که هم کاندیداها و هم شورای نگهبان و وزارت کشور دقت لازم را به‌کار گیرند.

نعمت‌زاده درخصوص لزوم توجه و حرکت در مسیر قانون با بیان اینکه معتقدیم قانون امریست که باید مستمراً رعایت شود، گفت: نمی‌شود یک روز به قانون عمل کرد و روز دیگر خلاف آن مسیر را رفت و یا رویکردمان نسبت به قانون سلیقگی باشد، همه کاندیداها نیز به حاکمیت قانون اعتراف داشتند و ما در اطرافیان خود نیز این موضوع را به خوبی دیدیم.

وی با بیان اینکه رئیس ستاد یکی از کاندیداها با ما تماس گرفت و انتخاب آقای روحانی را تبریک گفت، اظهارداشت: ما هم متقابلاً از آنها تشکر کردیم و مطمئنیم در آینده نیز ارتباط بزرگان با یکدیگر در فضای دوستی و صمیمیت ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، همه باید تسلیم جمع‌بندی شورای نگهبان باشیم در حالیکه طبق اعلام وزارت کشور، آقای روحانی حائز اکثریت آرا است و انشاالله رئیس جمهور خواهند شد و ما باید کمک کنیم تا ایشان بتواند آرمان‌ها و اهدافی که در برنامه‌هایشان گفتند را محقق سازند.

رئیس ستاد انتخابات روحانی افزود: امروز پیشنهادات و یادداشت‌های فراوانی علی‌رغم تعطیلی ستاد از جانب مردم داشتیم که توصیه‌هایی داشتند و این نشان دهنده علاقه مردم به آقای روحانی است.

نعمت‌زاده در خصوص عملکرد عوامل اجرایی و امنیتی در حین برگزاری انتخابات نیز خاطرنشان کرد: البته مهمترین‌عامل، رشد‌یافتگی خود مردم است که اهمیت موضوع و انتخاب رئیس قوه مجریه را می‌دانند و در این مسیر به خوبی عمل کردند هرچند نیروهای مختلف نظامی و غیر نظامی نیز نقش موثری داشتند که البته این نقش و حضور در کنار مردم بود و این راه درست است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‌های جشن و شادی هواداران کاندیدای منتخب در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر، اظهار داشت: معتقدم هرچه مردم آزادتر باشند، می‌توانند توانمدی‌های فکری و قابلیت‌های خود را نشان دهند و در روزهای قبل نیز که در مقابل ستاد انتخابات به ابراز احساسات می‌پرداختند و نیروی انتظامی نیز حضور داشت از آنها خواهش کردیم به گونه‌ای عمل کنند تا مشکلی پیش نیاید و عملکرد نیروی انتظامی آنقدر خوب بود که خود بنده فردای آن روز نامه‌ای زده و از آنها تشکر کردم.

رئیس ستاد انتخابات روحانی در خصوص مستقل بودن وی در انتخابات و همچنین پس از پیروزی اظهارداشت: با شناختی که از ایشان دارم، آقای روحانی همیشه همینطور بودند و نگاهی فراجناحی دارند که شاید یکی از دلایل استقبال مردم از ایشان نیز همین باشد.

نعمت‌زاده در خصوص تحقق مردم سالاری دینی در کشور گفت: اینکه دیروز مردم با این شور و شوق پای صندوق‌ها آمدند و رأی دادند نشانه مردم سالاریست و البته همه این افراد حتی کسانی که به آقای روحانی رأی ندادند جزء ملت بوده و محترم هستند و آقای روحانی نیز قدر و منزل آنها را به اندازه کسانی که به ایشان رای دادند می‌دانند چراکه آقای روحانی قرار است رئیس جمهور همه کشور باشد نه فقط اطرافیان خود.

وی درباره دینی بودن این فرآیند نیز اظهارداشت: آقای روحانی ملبس به لباس روحانیت است و در کسوت اجتهاد است و فعالیتهای گسترده انقلابی ایشان از سال 40 برای مردم آشناست و همه ایشان را به عنوان یار امام(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری و در کنار بزرگانی مانند آقای هاشمی می‌دانند و ما دیدیم که مردم به این لباس اعتماد کردند و مردم‌سالاری دینی را در این موضوع می‌توان به خوبی دید.

وی درباره لزوم توجه به مسائل اقتصادی و تلاش برای شکل‌گیری حماسه اقتصادی یکی از مطالبات مردم را مسئله معیشت و اقتصاد دانست و افزود: آقای روحانی با تعیین گروه‌های ویژه یک چهارچوب مشخصی را در زمینه اقتصاد تدوین و ارائه کردند که البته این کلیات است و جزئیات آن نیاز به کار بیشتری دارد.

نعمت‌زاده با بیان اینکه آقای روحانی در نظر دارند در 100 روز و یا 3 ماه اول کار بعضی اقدامات کوتاه‌مدت را انجام دهند اظهارداشت: امیدواریم یکی از این مسائل مهم موضوع اقتصاد و معیشت مردم باشد تا قدم‌های اولیه محکم برداشته و شاهد شکل‌گیری حماسه اقتصادی نیز باشیم.

نعمت‌زاده در پایان ضمن تشکر از ملت ایران اظهارداشت: اینکه مردم آقای روحانی را پذیرفتند در حقیقت پذیرش صداقت، اعتدال، هم‌گرایی، کار و ایجاد تغییر در مسیر وضعیت فعلی کشور است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    مردم به خاتمی و هاشمی رای دادن امیدوارم یادش نره
  • بی نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    92 5
    درست گفته واقعا این شوراها خیلی خراب کرد همزمانیش با ریاست جمهوری همه نیم ساعت زل میزدن لیستای شورا شماره کلی نامزد پیدا کنن بقیه هم کلی تو صف معطل میشدن....اینم که باید تا ساعت 24 تمدید میشد دیشبم من گفتم درصد مشارکتم بالا میرفت کاش این موارد به گوش وزارت برسه برای دوره های بعد تجدید نظر کنن...
  • بی نام A1 ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    54 26
    خاتمی وزیر خارجه، رضایی وزیر جهاد کشاورزی، قالیباف وزیر مسکن و شهرسازی، عارف معاون اول، چه شود!!!
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    9 46
    کدخدا چطوره؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
      1 1
      همین اینترنت و خیلی از چیزهایی که تو مفت داری ازش استفاده میکنی کد خدا ساخته البته نه کدخدای ما بلکه کد خدای اروپایی ها !
  • حسن IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    15 0
    عارف معاون اول ولايتي وزير امور خارجه.
  • رعيتي IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    12 0
    به نظر من ستادهاي دكتر به عنوان دفاتر ارتباط مردمي تا اطلاع ثانوي فعال باشند. پاتوقي براي تجمع مردم علاقمند باشد ........
  • فریدون از اهواز A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    0 0
    تبریک من هم در اهواز در پیروزی شما سهمی داشتم
  • هنگامه IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    0 0
    منم کسی بودم که به شما رای دادم به امید اینکه شما کسی هستید که به دردل مردم میرسید و یه فکری به حال کسیای مثل من میکنید که با یه بچه بدون هیچی تو این مملکت میخوام سالم و بدون اینکه راه خلاف را پیش بکشم زندگی کنم کسی که با تمام وجود کار میکنه ولی بیستم به بیستم چشمش دنبال رایانه ی که هرچند کم ولی بازم من میگم 90 تومان 90 تومان خدا بده برکت .تو خدا یه فکری به حال خانمهای سرپرست خانواده بکنید که مخواند زندگی کنند .