روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت:

امروز، نتیجه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری مشخص خواهد شد ولی نکته جالب اینست که ثمرات این انتخابات، همان دیروز برای همه مشخص شد. دیروز مردم ایران در داخل و خارج از کشور،‌ با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی، وفاداری خود به نظام جمهوری اسلامی را بار دیگر به اثبات رساندند. این حضور پرمعنی چند پیام مهم با خود داشت. اول آنکه دشمنان خارجی باید بدانند اختلافات و مشکلات داخلی ایران هرگز نمی‌تواند مانع حضور مردم در صحنه باشد.

پیام دوم، به منطقه مربوط می‌شود. منطقه خاورمیانه مدتی است که گرفتار مشکلات پیچیده‌ایست. بحران سوریه، منازعات عراق، تنش‌های موجود در لبنان، پس لرزه‌های انقلاب‌های کشورهای عربی و شمال آفریقا و قیام‌های مردم کشورهای حوزه خلیج فارس علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی، منطقه را ملتهب و آبستن حوادث جدیدی کرده است. ترکیه و قطر و عربستان هم که در ایجاد تنش در سوریه دخالت مستقیم داشتند اکنون در تب و تاب حوادث سنگینی هستند و آینده مبهمی در انتظار حکام آنهاست. در این شرایط، وجود یک ایران باثبات که بتواند برای برقرار کردن تعادل در خاورمیانه تلاش کند و آرامش را به کشورهای منطقه برگرداند، نعمت بزرگی برای تمام ملت‌های منطقه و جهان اسلام است.

پیام سوم به مسئولین نظام جمهوری اسلامی مربوط می‌شود. آنها نباید حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را به حساب خودشان بگذارند. مردم، حساب اصل نظام را از حساب مسئولین آن جدا می‌دانند و علیرغم ایرادها و اعتراضات زیادی که به عملکرد مسئولین دارند، هر وقت پای خود نظام به میان می‌آید در صحنه حاضر می‌شوند و از هیچ تلاش و کوششی برای حمایت از نظام دریغ نمی‌نمایند. افراد، در هر مقام و منصبی که باشند، حضورشان در آن مسئولیت و مقام و منصب، زوال‌پذیر است. آنچه می‌ماند و باید همه برای اثبات و ماندگاری آن تلاش کنند اصل نظام جمهوری اسلامی است که حاصل فداکاری‌ها و پایمردی‌های ملت و رهبری بی‌نظیر بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه است.

قطعاً این انتخابات پیام دیگری هم دارد که به فرد منتخب مربوط می‌شود. مردم با آرائشان به رئیس‌جمهور آینده گوشزد می‌کنند مبادا قرار گرفتن بر کرسی قدرت، او را هم فریب بدهد و آنچه به مردم وعده داده است را از یاد ببرد. صندلی ریاست جمهوری، این واقعیت تلخ را به اثبات رسانده که صندلی وسوسه و فریب و فراموشی وعده‌های داده شده است. نامزدها در دوران تبلیغات انتخاباتی به میان مردم می‌روند و آنها را در آغوش می‌گیرند و با کلمات مودبانه با آنها صحبت می‌کنند و مردم را عزیر و گرامی می‌دارند و ولی نعمت‌های خود می‌دانند، ولی همین که به صندلی ریاست جمهوری می‌رسند، اسیر تشریفات و پروتکل و پس فنگ و پیش فنگ می‌شوند و حافظه شان برای بازخوانی وعده‌هائی که به مردم داده‌اند یاریشان نمی‌کند. مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رأی، به نامزدها گوشزد می‌کنند که ده‌ها میلیون ذهن، مطالب شما را در خود دارند و چشمانی به اندازه دو برابر همین تعداد ناظر عملکردهای شما هستند، پس کاری کنید که سرافراز باشید نزد مردمی که همیشه سرافرازند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =