ایسنا نوشت:

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی رأی خود را به صندوق سیار اخذ رأی شماره 472 یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا انداخت.

 این مرجع تقلید در اولین ساعات رأی گیری، پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران با اشاره به تبلیغات گسترده کاندیداها گفت: این تبلیغات نشان دهنده استقبال بسیار خوب از انتخابات ریاست جمهوری است و هیچ عذری برای عدم شرکت هیچ کسی باقی نمی‌ماند.

وی با بیان این‌که «همه سلیقه‌ها در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده‌اند» گفت: بنده هم به عنوان یک مرجع تقلید شرکت در انتخابات را وظیفه انسانی، ملی و یک عبادت دانسته و در این دوره شرکت کرده‌ام.

این مرجع تقلید افزود: توصیه می‌کنم همه نظم و قانون را رعایت کنند و جلوی تشتت آراء را بگیرند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: کسانی که در این دوره از انتخابات رأی نمی‌آورند باید با همفکری و همراهی دیگر کسانی که پیروز شده‌اند، مشکلات کشور را حل کنند.

وی گفت: بنده از همه برادران و خواهران ایمانی درخواست می‌کنم، بدون استثنا در انتخابات شرکت کنند؛ چرا که هیچ عذری برای عدم شرکت فردی باقی نمی‌ماند.

وی عدم شرکت در انتخابات را بی‌اعتنایی به آینده کشور دانست و گفت: مردم باید شرکت در انتخابات را عبادت بدانند تا آینده‌ای خوب برای کشور رقم بخورد.

آیت‌الله سبحانی نیز در موسسه امام صادق(ع) رأی خود را به صندوق سیار اخذ رأی شماره 472 یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا انداخت.

وی در اولین ساعات رأی گیری، پس از انداختن رأی خود به صندوق شرکت در انتخابات را وظیفه ملی، شرعی و انسانی هر فرد دانست و گفت: نظام اسلامی ما برخلاف سایر نظام‌هایی که تنها مردمی هستند، مردمی و در عین حال مکتبی می‌باشد.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که «حفظ نظام از واجبات است» ادامه داد: یکی از مقدمات حفظ نظام شرکت همه ملت در انتخابات است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب مبنی بر این‌که «میزان رأی ملت است» گفت: مردم باید فردی را انتخاب کنند که بتواند مشکلات را برطرف کند و این بدین معنا نیست که سایر دولت‌ها خدمت نکرده چرا که مشکلات هر روز وجود دارند.

وی در توصیه به کاندیداهایی که پیروز انتخاب نباشند، گفت: انتخاب و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، بیانگر رشد فکری مردم است. 

/29220

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =