رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اهانت به امام قلب همه را جریحه‌دار کرد

علی لاریجانی در واکنش به آنچه در حاشیه مراسم 16 آذر امسال در دانشگاه تهران به واسطه توهین به ساحت امام راحل اتفاق افتاد ، یادآور شد: کسی تردید ندارد قشر فرهیخته دانشگاهی، هر ایده‌ای که داشته باشد، به چنین رفتار سخیفی روی نمی‌آورد.

علی لاریجانی، در نطق امروز (یکشنبه) خود، اظهار داشت: امروز ملت ایران قبل از فرا رسیدن محرم و گریستن بر مظلومیت امام حسین (ع)، به خاطر مظلومیت امام (قدس‌سره) عزادار شد و اهانت ناجوانمردانه به نماد صلابت و بیداری مسلمانان در عصر حاضر، نماد استقلال ملت ایران، نماد عزتمندی مسلمانان در مقابل استکبار قلب همه امت را جریحه‌دار کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: باز هم مراجع و علمای حوزه‌ها به خصوص حوزه‌ علمیه‌ قم، نقش روشنگرانه خویش را ایفا نمودند و روز گذشته مردم و روحانیت در صف واحد، اراده‌ی جمعی جامعه را در حمایت از هویت انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نشان دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که حرکت ملی دیروز ملت، هشدارهایی را نیز در برداشت، گفت: گفته می‌شود آن صحنه موهن که در تلویزیون منعکس گردید مربوط به دانشجویان نمی‌شود. کسی تردید ندارد که قشر فرهیخته دانشگاهی، هر ایده‌ای که داشته باشند، به چنین رفتار سخیفی روی نمی‌آورند. سخن در این است که وقتی فضای سیاسی جامعه را غبارآلود کردید و در شعارها و پیام‌های خود، معیارها و حدود و قانون اساسی را محترم نشمردید و به راحتی از راهنمایی‌های دلسوزانه رهبر فرزانه انقلاب عبور نمودید، مجال برای عده‌ای فراهم می‌کنید که ریشه‌ها و هویت‌ها را به سخره گیرند.

لاریجانی افزود: این حوادث معلول سهل‌انگاری‌های سیاسی، نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهداست که در رفتاری توام با عصبانیت نمایان گردیده است.

وی تاکید کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب، نقطه هدف تیراندازی سیاسی دشمن اصل ولایت‌فقیه بود. بعید است کسی در صحنه‌ی سیاسی کشور غوری داشته باشد و نیافته باشد که اساس مبارزه آمریکا و عوامل داخلی آنها نظیر منافقین، بنی‌صدر و لیبرال‌ها و گروه‌های ضدانقلاب در مایوس کردن مردم، حرکت به سوی تخریب جایگاه ولایت‌فقیه بود.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در دهه‌ی اول انقلاب شخصیت حضرت امام و روحانیت و مرجعیت و در دو دهه بعد این فلش به سوی مقام معظم رهبری نشانه رفت. علت این امر هم روشن بود، آن تفکری که به ملت ایران هویت بخشید تا در مقابل دیکتاتوری شاه بایستد، تا در مبارزه با استکبار نقش پیشتاز در بین ملل اسلامی داشته باشند، تا حرکت فراگیر نسبت به صهیونیزم در منطقه و جهان ایجاد کنند، تا در دفاع از مستضعفین و ایجاد عدالت قیام نمایند، تا نمونه‌ای از مردمسالاری دینی را در دنیای پر از فریب و نیرنگ ارایه کنند، امام (ره) بود و امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته) با استواری و فرزانگی چراغ راهنمای ملت در این مسیر هستند.

وی تاکید کرد: ستیز آنان با قطب انقلاب اسلامی برای فرزندان انقلاب تازگی ندارد ،اما تعجب در این است که دوستان دیروز انقلاب چرا هشیار نمی‌شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: قیام غیرتمندانه‌ی ملت در روز گذشته مخصوصا در حوزه‌ی علمیه‌ی قم یادآور حضور آگاهی‌بخش آنان در 19 دی بود که جرقه‌ی بیداری ملت گردید. به نظر می‌رسد که حضور معنادار در روز گذشته نوعی اتمام حجت در مشاجرات مشمئزکننده ماه‌های اخیر بود؛ البته بارها رهبر معظم انذار دادند و دلسوزان انقلاب مشفقانه سخن گفتند و راه را نشان دادند.

لاریجانی در خصوص اظهارات برخی مقامات آمریکایی از جمله رییس‌جمهور و وزیر خارجه‌ی آن کشور درباره‌ی مسائل داخلی ایران و تعجب کودکانه آنها نسبت به نفوذ ایران، گفت: جایزه نوبل آنقدر ارزش نداشت که این همه حرف بی‌حساب نسبت به ایران به زبان جاری کنید آنهم در میان غوغای لفاظی این ماه‌ها که سخن از تغییر سیاست‌ها می‌گفتید و برخی ساده‌لوحان هم مردد شده بودند.

وی با بیان این‌که در کمتر از یک سال با آزمون‌های مختلف سیاست‌های دروغ ایالات متحده عیان شد، افزود: از یک طرف نامه‌نگاری مقامات آمریکا برای مذاکره از طرف دیگر دشمنی در همه ساحت‌ها و در همه فرصت‌ها؛ این تغییر در سیاست نیست، بلکه فرصت‌طلبی است از مناسبت‌ها.

به گفته‌ی رییس مجلس شورای اسلامی، سخنان سبک اخیر اوباما در مسائل داخلی ایران و نظرات وزیر خارجه‌ی آنان در متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم در قیافه‌ی وحشت‌زده‌ی آنان از نفوذ ایران معنا پیدا می‌کند که این غوغاها برای ملت رشید ایران به هیچ نیارزد.

لاریجانی در ادامه خاطر نشان کرد: لازم است بدانند که حرکت‌های موزیانه‌ی آنان در بحث هسته‌ای در نهادهای بین‌المللی کاملا تحت رصد است و نمی‌توانند اغراض خود را در لفافه‌ی مسائل دیگر پنهان کنند و ظاهرا نمی‌خواهند ایران در چارچوب آژانس به فعالیت هسته‌ای خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید دیگر مجال برای نظریات فریبکارانه از فسخ مواد و این امور نخواهد بود و ملت ایران دامنه‌ی سخنان و پیشنهادات دروغین شما را دریافته و اجازه نمی‌دهد با منافع ملی آنان بازی شود و به موقع با حضور در صحنه‌ با صلابت پاسخ شما را خواهد داد.

در این هنگام نمایندگان فریاد "الله اکبر"، "مرگ بر صهیونیزم"، "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر ضدولایت فقیه" سر دادند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    وقتي مردم به نخست وزير امام بودن مهندس موسوي افتخار مي كنند يا شعار مي دهند خميني كجايي موسوي تنها شده چنين كاري نمي كنند.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    بانظرارائه شده كاملا موافقم هيچ ايراني به خود اجازه نمي دهد چنين كاري كند.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    من فکر نمیکنم کسی از مردم پیدا بشه که به امام توهین کنه باید ریشه یابی شود که این اتفاق چه جوری اتفاق افتاده و چرا اینقدر تلویزیونی شده
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    سبزهايي كه افتخارشان اصرار امام خميني به حضور ميرحسين است هيچگاه مرتكب چنين كاري نمي شوند.
  • خميني كجايي موسوي تنها شده IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    آی مردم آی مردم بروید ببینید تنها کسی از مقامات که امام او را به اسم کوچک خطاب میکرد که بود و چرا! در آخر شعار اول و آخر ما خميني كجايي موسوي تنها شده