حداد عادل می گوید آنچه مردم از مسئولان انتظار داردن رابطه صمیمانه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی حدادعادل در گفت و گو با شبکه سوم سیما در پاسخ به سوالات جوانان درباره تعامل قوا گفت: تعامل میان قوا در اداره کشور نقش مهمی دارد و قوه مجریه مهم ترین قوه از نظر سنگینی کار و تعداد نیروها است و مجلس هم در راس امور است و قوه قضائیه هم مراقب است تا تجاوزی از جانب مردم به مردم و مسئولان به مردم صورت نگیرد.

وی ادامه داد: آنچه مردم از مسئولان انتظار داردن رابطه صمیمانه است و بنده زمانی که رئیس مجلس بودم تجربه کردم که چگونه می شود با رئیس جمهور تعامل بیشتری داشت.

حدادعادل تاکید کرد: زمانی که بنده ریاست مجلس را بر عهده داشتم در دوره مجلس هفتم، در ماه‌های اول که احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری انتخاب شد یک روز در برنامه رای اعتماد وزرا شنیده شده بود نمایندگان مجلس به یکی از وزرا رای نمی‌دهند و رئیس جمهور هم در جلسه حاضر نشد و غیبت رئیس جمهورر در جلسه اعتماد وزیران موجب اعتراض نمایندگان شد و موضوع سیاسی شد و غوغایی برپا شد و تا ساعت 11 رئیس جمهور نیامده بود و بنده هم پیغام می دادم که ایشان را به مجلس بیاورم و موفق شدیم اسم آن وزیر را حذف کردیم و موضوع را مدیریت کردیم و احمدی نژاد ساعت 11 آمد و مجلس مانند دریای طوفانی بود و همین که ایشان نشست گفتم آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟!

وی تاکید کرد: با این یک مصرع شهریار آب روی آتش ریختیم. خونسردی و خویشتن داری و دعواهای خانوادگی را به کوچه و بازار نکشاندن خرد حکومت است.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: در مشکلات رئیس مجلس باید مسائل را مطرح کند و رئیس جمهور هم دیدگاه های خود را بیان کند و باید خارج از صحن جلسات  و تفاهم هایی برقرار شود و قبل از این که در مجلس سرشاخ شوند می توانند دیدگاه های هم را متوجه شوند

وی تاکید کرد: هیچ مقامی در نظام جمهوری مصونیت مطلق ندارد و حتی رهبری هم در مقابل خبرگان پاسخگو هستند و فرمودند که اگر رهبری ظلم کند از جایگاه خود خارج شده است و رئیس جمهور هم همین طور است و در قانون آمده که مجلس می تواند از رئیس جمهور سوال کند و حتی حکم به عدم کفایت وی بدهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره جایگاه منتقدان خود افزود: هرکه مقام بالاتری دارد باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشد. رئیس جمهور نباید با یک کشمش گرمی کند و با یک غوره سردی! انتقاد برای اداره کشور لازم است. رئیس جمهور باید بداند که همه چیز را نمی داند و ممکن است رئیس جمهور موفق باشد ولی از مسائلی اطلاع نداشته باشد اما انتقاد اخلاق دارد و باید آموزشی در کشور باب کنیم اخلاق انتقاد را مطرح کنیم.

وی افزود: زمانی که احمدی نژاد وام معینی برای کارهای سریع الوصول جوانان اختصاص داد تا آنها وارد عرصه کار شوند اصل فکر بد نبود اما هیچ گزارش دقیقی از این کار منتشر نشد و هیچگاه هم این موضوع به صورت کارشناسانه در مجلس یا در جای دیگری ندیدم که مورد بحث قرار بگیرد. همان موقع رئیس مجلس بودم و فکر می کردم این موضوع قرص مسکن است ولی ارزیابی از این کار نشد.

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    72 3
    آقای عادل ما رئیس جمهور می خواهیم نه یه آدم مثلا طناز و بامزه!
  • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    44 1
    از نظر سطح تمثیل!!!