۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
فرزندانتان، بردگان اسمارتفون های شان

امروزه جوانان و نوجوانان بیش از حد متکی به فناوری شده و خود محور و تنبل شده اند، بلکه لقب بدترین نسل هم به آنها داده شده است.

همکارم امروز مقاله ای درباره استفاده نسل جدید از اسمارتفون نوشته و تاکید کرده که نسل کنونی بیشتر از هر نسل دیگری هوشمند شده و اطلاعات را در هر لحظه که اراده کند، از طریق گوشی هوشمند و تبلت، و از طریق اینترنت بی سیم با سرعت بالا دریافت می کند.{لینک}

جیمز درست می گوید که این نسل به فناوری بیش از هر نسل دیگری دسترسی دارد و لقب پیشرفته ترین به آنها می خورد.

بعلاوه، جوانان و نوجوانان، با داشتن گوشی هوشمند و تبلت، شبکه اجتماعی مورد نظر خود را انتخاب می کنند و با اتصال به انها از طریق اپ های مربوطه، با اینستاگرام، Vine، پینترست، اس ام اس بازی کرده و چت می کنند، موتور جستجوی خود را انتخاب می کنند و یا سهل تر با استفاده از دستیاران صوتی جدید مانند google now، siri هر اطلاعاتی را که بخواهند، دریافت می کنند.

 

جوانان ممتاز امروز، (نه همه جوانانی که در امریکای شمالی زندگی می کنند، چرا که ممکن است گوشی هوشمند بدون دیتا در دست داشته باشند) بیش از حد متکی به تکنولوژی شده اند و نمی دانند در صورت جدایی از این ابزار، چکار باید کنند؟

گوشی هوشمند و تبلت، مانند مواد مخدر شده اند که جداکردن این ابزار از صاحبانشان مانند گرفتن کودک از شیر مادر سخت است!

(و کلینیک های متادون دهه 1970 را حتما به خاطر می آورید؟)

اگر قبول ندارید، هنگام مسافرت را به خاطر بیاورید که با اینترنت کند و بی سیمی که آنتن نمی دهد مواجه شده و یا نخریدن اینترنت گران برای فرزندان در سفر از جمله مواردی است که شما را با چنین واقعیتی مواجه ساخته است. (7 شب سوار بر کشتی تفریحی کارائیب و اینترنت بی سیم بسیار گراقیمت با 4 هزار مسافر که نیمی از آنها تبلت و گوشی هوشمند داشتند، تجربه بدی بود که نشان داد نداشتن اینترنت چه مصیبت بزرگی است. کشتی انواع تفریحات را برای جوانان و نوجوانان داشت اما انها ترجیح می دانند به  گوشی هوشمند بدون اینترنت خود نگاه بیندازند و حداقل مسج بازی کنند)

 

من اواسط چهل را می گذرانم و علاقه ام به گجت ها کم نشده است و به عنوان تکنولو‍یستی که دهها گوشی هوشمند و لپ تاپ و تبلت و ... دارم، من تکنولوژی را می خورم مانند کودکی که علاقه به شیر خوردن دارد!

جوانان و نوجوانان خود را در محیطی غیر آنچه علاقه داشتند، دیده بودند و این نشانه های نسل جدیدی است که به تکنولوژی اعتیاد پیدا کرده است.

من در آی بی ام کار می کنم و در سفرهای 4-5 ساعته در هواپیما چیزهای مختلفی را می بینم و جوانان را به وفور می بینم که بی ادبی کرده و به حرف والدین خود گوش نمی دهند.

گوشی و تبلت را والدین جایگزین پرستار بچه کرده اند و برای جلوگیری از اخلال در آسایش مسافران در هواپیما، بچه های خود را با گوشی هوشمند و وتبلت سرگرم می کنند.

من نمی دانم شاید دلیلش وجود کودکان بیش فعال باشد و یا شاید وجود اختلالات ناشی از محیط و بیماری های درخودماندگی باشد یا نسل جدید فقط نسلی فاسد هستند و ... اما استفاده از قرص، تبلت و گوشی هوشمند منبع کمکی به والدین باشد بدون اینکه به عواقب ناخواسته آن بیشتر فکر کنند.

جالب خواهد بود اگر بدانید که بزرگترها در پرواز چه استفاده هایی از گوشی هوشمند خود دارند و بچه ها چه استفاده ای؟

بچه ها دوست دارند گیم بازی کنند و والدین انها می خواهند صفحات وب را مطالعه کنند، کتاب الکترونیکی بخوانند و فیلم تماشا کنند.

به ندرت دیده ام که کودکی تبلت را هنگام پرواز ، برداشته و کتابی را با آن بخواند! (بچه ها با کیندل آمازون که مخصوص کتاب الکترونیکی است، دیده نمی شوند)

من هرگز پیشنهاد نمی کنم که از همین امروز گوشی هوشمند و تبلت ها را از بچه هایمان بگیریم، هرگز!

این ابزار باعث ارتباطات بهتر بین فرزندان و والدین نسبت به نسل های قبلی شده است و این دو را کنار هم گذاشته است.

ولی باید این موضوع را نیز مد نظر قرار دهیم که هیچ ابزاری نمی تواند جایگزین ارتباطات انسانی شود که باعث یادگیری به روش سنتی می شود و اگر روی تبدیل به  "پیشرفته تر شدن"  پافشاری کنیم، یکدست جامعه "عقب مانده" و "یاد نگیر" به مفهومی دیگر خواهیم شد و در تمامی شیوه های تعامل اجتماعی دچار مشکل شده و باید در سنین بالا ارتباطات چهره به چهره را به ما یاد دهند!

و به اجداد محروم از تکنولوژی خود غبطه خواهیم خود و به چیزهای ساده در زندگی!

 

 

منبع: زد دی نت

56501

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    27 0
    دادش من این قدر این حرف ( و اطلاعات را در هر لحظه که اراده کند، از طریق گوشی هوشمند و تبلت، و از طریق اینترنت بی سیم با سرعت بالا دریافت می کند.) رو نزن بهترین گوشی و لپتاب رو دارم اما با سرعت 25کیلوبیت به چه دردی می خوره
  • بی نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    17 1
    ما که نه پولش رو داریم و نه اینترنت پر سرعتش رو...خلاص