۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۶
دعواهایی که به درد یک نویسنده خورد

ایسنا نوشت:

سارا سالار از نگارش مجموعه‌ی داستان جدیدش با موضوع «دعوا» خبر داد.

این داستان‌نویس، گفت: سومین اثر من یک مجموعه‌ با چند داستان است. شخصیت‌های همه‌ی این داستان‌ها یکسان هستند. اساس این داستان‌ها، دعوای یک زن و شوهر است که از زمان آشنایی‌شان در دوران دانشجویی با هم دعوا دارند، در شب عروسی‌شان دعوا می‌کنند، زمانی که بچه‌دار می‌شوند، دعوا می‌کنند، در دوران پیری هم دعوا می‌کنند و من فقط دارم دعواهای این دو نفر را می‌نویسم.

او در ادامه افزود: معتقدم که با خواندن دعواها می‌توان این افراد را شناخت. من در این اثر دارم دعواهای عمرم را می‌نویسم. اگر این دعواها را بنویسم، عذاب وجدانم بابت دعواهایی که کرده‌ام، کم می‌شود و می‌گویم خدایا این دعواها بالأخره به درد خوردند. در این داستان‌ها سعی کرده‌ام ببینم دعواها از دوران دوستی و شب عروسی تا 20 سال بعد از ازدواج، چه تغییراتی دارند.

سالار سپس درباره‌ی نام این مجموعه‌، عنوان کرد: راستش هنوز نامی برای این مجموعه انتخاب نکرده‌ام، اما الآن فکر می‌کنم خوب است اسمش را «دعوا» بگذارم؛ چون همه‌اش درباره‌ی دعواست.

 پیش‌تر از این نویسنده رمانی به نام «احتمالا گم شده‌ام»، توسط نشر چشمه منتشر شده، ‌اما رمان دومش «هست یا نیست؟» هنوز به چاپ نرسیده است.

سالار درباره‌ی وضعیت انتشار رمان «هست یا نیست؟»، گفت: کار دومم را که به نشر چشمه سپرده بودم، دو سال در ارشاد ماند، حالا هم که فعالیت نشر چشمه به تعلیق درآمده، کتابم را از این ناشر گرفته‌ام و به نشر گیسا سپرده‌ام که تازه از طرف این ناشر برای دریافت مجوز نشر به ارشاد فرستاده شده است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 0
    در خصوص مناظره به نظرم این مناظره ها در حقیقت دادگاه عملکرد مسئولان آن هم توسط خودشان است و مردم مسئولان را به قضاوت تاریخی می نشینند البته امیدوارم این مجوزها روشی برای فرار و تطهیر شخص و اشخاص و عده ای دیگر از این قضاوت ها و دادگاه ها نباشد