محققان این طرح معتقدند می‌توان با کمک گرفتن از سیستم ایمنی بدن بیمار و افزایش قدرت آن‌ به جنگ بیماری سرطان رفت و برای همیشه کودکان سرطانی را از ابتلای دوباره به این بیماری محافظت کرد.

دانشمندان بریتانیایی در حال تحقیق روی روشی هستند که می‌تواند به طور موثری بیماری سرطان را در کودکان درمان کرده و از ابتلای دوباره آن‌ها به این بیماری جلوگیری کند.در صورتی که این روش به موفقیت برسد ، یکی از بهترین شیوه‌های درمانی برای مبارزه با سرطان در کودکان خواهد بود و سالانه هزاران کودک را از مرگ نجات خواهد داد.

محققان این طرح معتقدند می‌توان با کمک گرفتن از سیستم ایمنی بدن بیمار و افزایش قدرت آن‌ به جنگ بیماری سرطان رفت و برای همیشه کودکان سرطانی را از ابتلای دوباره به این بیماری محافظت کرد.

دانشمندان پیش‌بینی کرده اند در صورتی که روش جدید به نتیجه برسد ، ظرف مدت 5 سال می‌تواند به عنوان یک شیوه درمانی استاندارد برای درمان بعضی از انواع سرطان‌ها در کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

در طی این آزمایشات که در نوع خود از بزرگ‌ترین تحقیقات برای مبارزه و درمان بیماری سرطان به حساب می‌آیند دانشمندان از روشی به نام "ایمونوتراپی" استفاده می‌کنند که با ایجاد در سیستم ایمنی بدن ، آن را برای جنگ با بیماری سرطان آماده‌تر می‌کند.

بیماران در طی درمان با کمک این روش نسخه‌های اصلاح شده ای از سلول‌های بدن موسوم به آنتی‌بادی دریافت می‌کنند که سیستم ایمنی بدن می‌تواند از آن‌ها در زمان برخورد با سلول‌های سرطانی برای از بین بردن این سلول‌ها استفاده کند.

در بسیاری از مواقع بدن قادر به تشخیص سلول‌های سرطانی نیست و به همین دلیل این سلول‌ها می‌توانند خود را از دید سیستم ایمنی بدن پنهان کنند.اما در روش جدید این آنتی‌بادی‌ها خود را به سلول‌های سرطانی می‌چسبانند و سیستم ایمنی بدن را متوجه وجود تومورها و سلول‌های سرطانی می‌کنند.

در این روش بعد از آن‌که کودکان سرطانی روش‌های معمول درمان سرطان مانند شیمی‌درمانی را دریافت کردند ، این آنتی‌بادی‌ها به بدنشان تزریق شده و به این ترتیب بدن آن‌ها به طور کامل از سلول‌های سرطانی که خود را در طول مراحل درمان مخفی کرده بودند پاک خواهد شد.به این ترتیب خطر بازگشت سرطان در این کودکان بسیار کم‌تر خواهد شد.

در حال حاضر دانشمندان در حال انجام تحقیقاتی هستند تا از بی‌خطر بودن این روش اطمینان حاصل کرده و سعی کنند اثرات جانبی آن را به کم‌ترین حد ممکن برسانند.

 تلگراف ، 10 دسامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =