۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۶

یک استاد حقوق نسبت به مصوبه اختصاص 20 میلیارد دلار برای مقابله با توطئه ها توسط مجلس شدیدا انتقاد کرد.

به دنبال تصویب طرح تخصیص بیست میلیون دلار از محل صندوق ذخیره ارزی به منظور مقابله با توطئه ها و محدود سازی های ناعادلانه آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران و اعاده امروز این طرح توسط شورای نگهبان قانون اساسی، سید محمود کاشانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در یادداشتی از این مصوبه مجلس انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه این طرح بدون یک مقدمه توجیهی معقول در دستور کار مجلس قرار گرفت افزود: در اینکه کشورما در سه دهه گذشته در معرض توطئه های ویرانگر کشورهای قدرتمند غربی بوده است تردیدی نمی توان داشت ولی پیش از هر چیز باید شیوه مداخله این کشورها شناسایی شود.

این استاد دانشگاه افزود : هدف هایی که در این مصوبه مبنای دخل و تصرف در ذخائر ارزی کشور قرار گرفته اند دارای معنا و مفهوم روشنی نیستند.

وی با انتقاد از وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: فایده این تشکیلات عریض و طویل در کشور چیست که مجلس خواسته است برای جبران ناتوانی آن وارد عمل شود وبا هزینه کردن ٢٠ میلیون دلار‌این مداخلات را ناکام سازد؟

این استاد حقوق در بخش دیگر از یادداشت خود این مصوبه را خلاف قانون اساسی دانست و در تشریح دلایل خود تصریح کرد: مجلس نمی تواند طرحی را بیرون از چارچوب بودجه کل کشور تصویب ‌و هزینه ای را به ‌ملت ایران تحمیل کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =