نامزدهای ریاست جمهوری در پایان مناظره فرهنگی و اجتماعی رسانه ملی مطالب خود را جمع بندی کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پایان مناظره فرهنگی اجتماعی امروز رسانه ملی نامزدهای ریاست جمهوری در جمع بندی موضوعات مطرح شده اظهارنظرهای کوتاهی داشتند.

محسن رضایی در این زمینه گفت: دولت ما با یک دست فرهنگ و ادبیات اسستادگی و یک دست ادبیات جهاد اقتصادی وی فرهنگی را دنبال می کند. فرهنگیان و معلمان و بازنشستگان و غیره را ابعاد مختلف فرهنگی در چارچوب برنامه برای زندگی که برای مردم تدارک دیده ام رسیدگی می کنم. قول می دهم دولتی که با خون شهدا و ارتش قهرمان و سپاه پاسداران و بسیج و نیروی انتظامی تحویل می گیرم سالم به دولت بعدی تحویل بدهم. قول می دهم راستگویی را از دولت شروع کنم و قول می دهم به شعارها و برنامه هایی که داده ام عمل کنم و رئیس جمهور مردم باشم.

محمدباقر قالیباف در جمع بندی مطالب خود گفت: مهم ترین موضوع که حیاتی است تغییر و تحول اساسی در مدیریت و پایان دادن به مدیریت یکنواخت است راه دیگری نداریم و لازمه کار پیشرفت و حرکت است و در این راه هم فرصت آزمون و خطا نداریم و مردم و مسئولان با دقت به این برنامه ها نگاه می کنیم و برای تحقق این نیازمند یک نگاه سیستمی هستیم و حتما یک پا در اقتصاد و فرهنگ و سیاست و بتوانیم با هم کشور را پیش ببریم. امروز متاسفانه در حوزه مدیریت دیپلماسی نتوانسته ایم مشکلات اقتصادی و فرهنگی را حل کنیم و از دیپلماسی عمومی که بزرگترین ظرفیت انقلاب است با دولت ها حرف زده ایم و باید با ملت های دنیا هم سخن بگوییم.

حسن روحانی با بیان اینکه راهکار دولت تبدیر و امید این است که تصدی گری دولت را در بخش فرهنگ و اجتماع کاهش دهم گفت: به دنبال تشکیل نظام های صنفی و حرفه ای هستم.

وی با اشاره به اینکه مساله جوانان بسیار حائز اهمیت است به فارغ التحصیل شدن جمع زیادی از جوانان از دانشگاههای کشور می شوند اشاره کرد و افزود: در شرایطی که ورود به دانشگاه آسان است باید کیفیت دانشگاههای اصلی کشور را بالا ببریم و در دانشگاههای دیگر تخصص ارائه شده و آموزشهای تخصصی ارائه شود.

حسن روحانی با اشاره به اینکه موضوع زنان بسیار حائز اهمیت است گفت: باید فرصت برابر برای زنان ایجاد کنیم. حقوق زنان با کار مساوی با مردان برابری نمی کند.

وی از طراحی بیمه ویژه ای برای زنان آسیب دیده خبر داد  و تصریح کرد: تشکیل وزارت امور بانوان را پیش بینی کرده ایم که در دولت تدبیر و امید تشکیل می دهیم.

حدادعادل در جمع بندی مطالب خود گفت: در دولت من که آن را تقوا و تدبیر نامیده ام خانواده جایگاه مهمی دارد و نهاد انتقال فرهنگ است و من به کرامت زن در جامعه اهمیت می دهم در عین این که تحصیل و اشتغال زنان را امر مههمی می دانم معتقدم خانه دار بودن به معنای بیکار بودن نیست و زنان خانه دار بیکار نیستند. بیمه زنان خانه دار را من مهم می دانم و غیر از این از نظر اجتماعی به همبستگی ملی و وحدت ملی اهمیت بسیار می دهم و به همه مردم ایران به چشم هموطن نگاه می کنم و معتقدم ایران آباد نمی شود مگر اینکه همه جای ایران آباد شود و همه ایران سرای من است. به مردم قول می دهم که به آنها دروغ نگویم.

علی اکبر ولایتی گفت: تاکید می کنم ایرانی ایرانی است. در مورد اصل 15 و اصل 19 که احیای اقوام است تاکید دارم. در موضوع سلامت بر اساس قانون برنامه 5 ساله باید یک بیمه واحد با کفایت سراسری به نام بیمه سلامت ایرانیان درست شود که همه آحاد ایرانی را در بر بگیرد و در آخر برنامه 5 ساله هزینه بیمار از 70 درصد فعلی به 30 درصد برسد و می توان در پایان برنامه ششم به درمان رایگان رسید. بیماری های صعب العلاج از مشکلات مردم است و قرار دادن ردیف بودجه برای این موضوع از برنامه های من است.

جلیلی نیز در جمع بندی مطالب خود تصریح کرد: اگر اعتقاد داریم فرهنگ بر مبنای آموزه های دینی و انقلاب فرصت پیشرفت است باید در دولت به کار ببریم و رئیس جمهور این موضوع را در دستور کار قرار دهد و دولت باید سعی کند با اقتدار از ظرفیت فرهنگ استفاده کند. اگر بتوانیم هر موضوعی را با فارهنگ و فرهنگ سازی انجام دهیم بهتر از انجام کار با قانون است. باید کسانی که در خط مقدم عرصه فرهنگ را پشتیبانی کنیم. یکی از وزارتخانه ها را بررسی می کردم و دیدم که هزینه بودجه ستاد آن 66 درصد است و باید این ستاد را کووچک کنیم و بودجه را به خط مقدم بدهیم.

عارف در بخش پایانی برنامه گفت: جلیلی نامی از فیلم آرگو و استفاده از فرصت ها بردند و موضوع کلیدی را مطرح کردند. به جایزه اسکار فرهادی اشاره می کنم و متاسفانه از این فرصت استفاده نکردیم البته فرهادی پیام صلح ایران را به جهان رساند و باید از تمام فرصت ها استفاده کنیم. یک عروس من آذری و یکی بیرجندی و یکی اصفهانی است و این مزیت تنوع فرهنگی است. زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است. اسناد و مکاتبات و متون رسمی و کتب درسی باید با این زبان و خط باشد ولی استفاده از زبانهای محلی و قومی در مطبوعات و رسانه‏های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس، در کنار زبان فارسی آزاد است. مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد، زبان و مانند اینها سبب امتیاز نخواهد بود.

غرضی نیز در پایان برنامه گفت: مهندس برق بودم شبکه های برق در کشور را دیده ام و زمانی کوچک بود و وقتی توسعه پیدا کرد تحول فرهنگی را در میان مردم دیدم. توفیق شد وزیر نفت شدم و شبکه گاز را راه انداختم وقتی گاز وارد شد فرهنگ وارد شد. وقتی ارتباط دو طرفه وارد شد فرهنگ جامعه دو طرفه شد و شبکه دو طرفه توسعه فرهنگی ایجاد می شود.

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    ولايتي مسلط تر از بقيه بود
  • بی نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    درود بر روحانی
    • mahan A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
      183 9
      دروووود بر شرفش ... بوی بهبود به اوضاع جهان میشنویم
  • دانش جو IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    فقط و فقط دکتر محبوب مردمي دکتر سعيد جليلي
  • مصطفى A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    اگه به من بگن از جليلى يه سؤال سخت پرس ميگم يه جمله بسازه توش ظرفيت نباشه سردرد گرفتيم از بس ازاين كلمه استفاده كرد
  • سیاوش IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    آقای جلیلی خواهشا بگید روشن که حکومت ایده آل از نظر شما جنگ با تمامی کشور ها خانه نشین کردن تمامی خانم ها و تنها از جنگ و انقلاب و مداحی و تعطیل شدن زندگی روزمره در راستای اهداف قشری تند روست خواهشا واضح تر بگید حرفاتون رو
  • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    حسن روحانی پیروز قاطع مناظره امشب .....درود بر حسن روحانی
  • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    بهترین و شجاع ترین و کاربلد ترین و مدیر ترین فقط روحانی
  • بی نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    95 11
    دکتر عارف
  • ناشناس IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    96 9
    دکتر عارف
  • محمد IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    116 9
    هزاران درود بر دکتر عارف نماینده قشر تحصیل کرده و با سواد ایران
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    4 92
    درود بر جلیلی قهرمان
    • کاظم IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
      43 3
      معذرت میخام به اشتباه رای مثبت دادم امیدوارم جزو اشتباهات تاثیر گذار در زندگی یه ملت نشه جلیلی = احمدی نژاد
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    39 2
    دوستان توجه نکردن که اقای جلیلی دوکلمه رابیش ازاندازه تکرارمی کنند برای همین است که خانم اشتون توجیه نمی شود ما که فارس هستیم نفهمیدم اینهمه تکرارچرا وای به حال خانم اشتون (کلمات ظرفیت وگفتمان انقلاب اسلامی)درهنگام صحبت کلمات رابشمارید
  • ارزو A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    38 2
    فقط اقایان عارف روحانی و رضایی کاش یکی از این سه عزیز سکان ریاست جمهوری را در دست بگبرد و از دو نفر دیگر هم در کابینه اش استفاده کند،مخصوصا اقایان عارف و روحانی اگر ریس جمهور شدند پیشنهاد می کنم حتما حتما حتما از اقای رضایی در یکی از وزارتخانه های اقتصادی استفاده کنند تا با برنامه های خوبشان از نقش مشاور در مجمع تشخیص به سمتی اجرایی منتقل شوند و باری از دوش مملکت بردارند انشاله
  • hadi IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 29
    ولايتي تنها کسي بود که بيش از بقيه به برنامه اش پرداخت، البته کلا اين طور تاکتيک هاي حداد و ولايتي شائبه کناره گيري اين رو روز به روز افزايش مي دهد.که ممکن است به نفع قاليباف کناره گيري کنند جليلي کاملا مشخص است که واقعا تشنه راي اوردن نيست و فقط امده که اگر مردم خواستند رئيس جمهور شود و حاضر نيست براي رسيدن به اين امر به هر کاري دست بزند ( خيلي راحته ) عارف رو هم با روحاني گفتم غرضي هم نشان داد خيلي بيش از ان چيزي که فکر مي کرديم به بحث فرهنگي مسلط است و البته خودش بهتر از هر کسي مي داند که براي رتبه 7 يا 8 رقابت مي کند
    • mohsen A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
      1 2
      تنها کسی هم که واقعا برنامه دقیق و جامع و عملیاتی داره در تمام حوزه ها دکتر رضائیه که تمام سایتها و خبرگزاری ها اخبار مربوط به ایشون رو کمتر پوشش میدن. چون مستقله
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    43 2
    جلیلی اگه بیاد تازه مردم میفهمن از احمدی نژاد بدتر هم هست
  • پریوش IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    32 2
    فقط روحانی
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    2 33
    به غیر از جلیلی و حداد کسی نمی دونست فرهنگ چیه؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      1 0
      اشتباه + دادم خدایا منو ببخش