مهر نوشت:

بازار این روزهای مسکن درگیر موضوع انتخابات و شایعاتی است که در مورد قیمتها پس از انتخاب رئیس جمهور جدید مطرح می‌شود. در واقع این شایعات موجب شده است که خریداران محدود بازار عجله زیادی برای خرید داشته باشند و از سوی دیگر، فروشندگان به انتظار گرانی بیشتر، واحدهای خود را نفروشند.

گزارش میدانی از بنگاه های املاک نشان می دهد رکود زیادی در خرید و فروش مسکن وجود دارد و مالکان هم به امید گران شدن حاضر به کاهش قیمتها نیستند، این در حالی است که اغلب کارشناسان معتقدند پس از انتخابات ریاست جمهوری، بازار آرامش بیشتری پیدا می کند و احتمال ثبات قیمتها وجود دارد.

در حال حاضر بنگاه های املاک بیشتر به معاملات اجاره اختصاص دارد و متقاضیان زیادی برای این موضوع به بنگاه ها مراجعه می کنند اما گرانی اجاره بها اعتراض متقاضیان را به دنبال دارد به‌طوری‌که اغلب مستاجران پس از مراجعه به بنگاه ها از قیمتهای جدید شگفت زده می شوند.

نرخهایی که در بازار امسال از سوی مالکان تعیین شده بالاتر از عرف بازار است، به طوری‌که اغلب مستاجران توان پرداخت این رقم ها را ندارند و با اعتراض بنگاه های املاک را ترک می کنند.

به گفته فعالان بازار مسکن در حال حاضر اجاره بها تا 40 درصد افزایش یافته است و  صاحبخانه ها هم حاضر به کاهش نرخها نیستند و گرانی مسکن را بهانه ای برای افزایش افسار گسیخته اجاره بها می دانند.

اجاره بها در برخی از محله های تهران

واحدی 38 متری و نوساز در سبلان شمالی با انباری، 20 میلیون تومان رهن و 200 هزار تومان، اجاره داده می شود و یک سوئیت 25 متری در چیذر، با شرایط 10 میلیون تومان ودیعه و 350 هزار تومان به اجاره گذاشته شده است.

واحد 45 متری دیگری در میدان فلاح با شرایط 20 میلیون تومان ودیعه و 100 هزار تومان اجاره داده می شود و در رودکی - مرتضوی برای یک آپارتمان 40متری طبقه2 یکخواب با 6 مترانباری با 20 میلیون تومان ودیعه و 100 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

 یک واحد 51 متری در هروی و یک خوابه با عمر 2ساله، با پارکینگ و انباری با نرخ 50 میلیون تومان رهن و 500 هزار تومان ماهیانه، اجاره داده می شود و واحدی دیگر در امیر آباد شمالی با متراژ 52 متر با انباری، بدون پارکینگ 68 میلیون تومان رهن کامل داده می شود.

 در محدوده آذربایجان آزادی هم واحدی 55 متری و دوخوابه، با 20 میلیون تومان رهن و 540 هزار تومان اجاره داده می شود و در تهرانپارس - ساجدی برای آپارتمانی 68 متری و یک خوابه با انباری و پارکینگ 10 میلیون تومان ودیعه و 950 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

 واحد دیگری در سهروردی جنوبی با متراژ 70متر و دو خوابه با 10 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 400 هزار تومان اجاره داده می شود و در دروس - یخچال برای یک واحد 70 متری و 2 خوابه، نوساز ، 100 میلیون تومان ودیعه تعیین شده است، همچنین در شهرک گلستان منطقه 22 یک آپارتمان ۱۰۰ متری و دو خوابه با پارگینگ وانباری 80 میلیون تومان رهن کامل داده می شود.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    29 0
    واقعا مردم قدرت خرید ندارن. بابا به کی بگیم! چرا با ما این کارو میکنن!
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    22 2
    با پيش پول اين خونه ها ميشه يه پرايدي را كه تا ديروز 7 الي 8 تومان بود و امروز 15 الي 17 ميليون تومان شده خريد فكر نمي كنيد با تمامي جنبه هاي گراني را ديد نه فقط قيمت اجاره بها را چه بسا كسي در آمد اجاره بهاي خود را صرف هزينه هاي زندگي كند نه پس انداز براي عاقبت
  • |ايراني بدبخت IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    40 0
    مي دونم نظر منو نشوم نميدين اما ميگم. بدبخت بخاطر اين كه رفتيم درس خونديم و الان هيچي نداريم بد بخت بخاطر اينكه زن و شوهر دانشجوي دكتري هستيم و هيجي نداريم و همش به اميد فرداي بهتراما... بدبخت بخاطر اينكه كسايي به ما حكومت ميكنند كه گشنگي و مستاجري و چند ماه حقوق نگرفتنو تجربه نكردن خلاصه اينكه بد بختيم چون گفتيم نريم و بمونيم به مملكتمون خدمت كنيم. اين شد آخرو عاقبتمون
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    21 0
    خیلی ها دوست دارن هر روز هر ثانیه سر نماز پدر و مادرشون چه تو این دنیا چه تو اون دنیا یاد کنیم ! ما هم همیشه یاد میکنیم
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    15 2
    شهر که نیست! جنگله! خوش به حال شهرستان ها!
  • فرزاد A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    19 0
    ما هم نشستيم داريم مناظره ها رو ميبينيم....
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    26 0
    آنوقت می گویند جوانها چرا ازدواج نمی کنند!!؟
  • محسن صادقی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    18 0
    یه خونه کلنگی 85 متری تو محله 13 آبان منطقه 20 شده 35 تا 40 میلیون رهن کامل در حالی که سال قبل همین ملک بین 20 تا 25 میلیون رهن کامل بود این یعنی افزایش 75 درصدی با کدوم منطق آخه به ازای هر ماه 1 میلیون تومن به رهن یه خونه کلنگی 85 متری توجنوب تهران اضافه شده؟ مگه ملت چقدر در آمد دارند؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    15 1
    حالا چه کسی جوابگو است اگر دولتی توانست مشکل مسکن را حل کند پیروز است
  • ایرانی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    33 0
    دست مسئولین درد نکنه که وعده سختی آخرت را در همین دنیا نصیبمان میکنند!
  • ناشناس A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    28 0
    بذارید هی قیمتارو زیاد کنن.یه خدایی هم اون بالا هست که داره همه چیزو میبینه
    • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      20 2
      فکر میکنی وقتی ما به همدیگر رحم نمیکنیم خداوند به ما رحم میکند؟ اینها همه امتحان الهی است بشر روز به روز از انسانیت و اخلاق بیشتر سقوط میکند و متاسفانه همه فکر میکنیم برنده ایم!
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    21 1
    دولت دهم بیاد جواب بده
  • مجتبی EU ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    24 1
    ما مستاجرها دیگه حرفی واسه گفتن نداریم. به اینجامون رسیده.
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    33 2
    من نمی دونم مردم تا کی چوب این بازیهای آقایون رو باید بخورند. آقای احمدی نژاد این دلال بازیها و این گرگهای گرسنه را شما به جان مردم انداخته اید. خوب ببینید
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    31 0
    حالا انتظار دارید با این قیمت ها و پایین ماندن درآمد جوانان به فکر ازدواج و تشکیل زندگی بیفتن؟ زهی خیال باطل
  • سمانه A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    38 2
    خدا به داد این مردم برسه،بیخودی نیست که دیگه کسی ازدواج نمیکنه
  • عزیز IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    7 35
    این طاوان ناسپاسی و گناهکاری مردمه..
  • جوان بیکار IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    39 0
    به قول گفتنی عزیز برادر کدوم جوان ؟ اگر شما تو این مملکت جوان دیدید ما رو هم خبر کنید .